کد خبر : 1972352 | 21 مهر 1402 ساعت 18:39 | 14.2K بازدید | 26 دیدگاه

یک اتفاق باعث کشف استعدادم شد؛

بازگشت دختر دارت ایران بعد از مصدومیت سنگین

قهرمان دارت کشورمان بعد از یک سال مصدومیت، موفق به کسب مدال برنز رقابت‌های جهانی شد.

بازگشت دختر دارت ایران بعد از مصدومیت سنگین

به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز، مژگان رحمانی، دختر دارت‌باز کشورمان، موفق به کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی آزاد جهان در کشور مالزی شد. رحمانی اگرچه نتوانست از عنوان قهرمانی خود در سال گذشته دفاع کند، اما بازگشت او به میادین، بعد از یک مصدومیت سنگین و طولانی‌مدت، با قرار گرفتن روی سکو همراه شد. او هم‌اکنون بالاترین رنکینگ را میان تمام دارت‌بازان کشورمان در جهان دارد. به همین بهانه، با او مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که در ادامه خواهید خواند:

سازمان پدرم باعث کشف استعدادم شد

در ابتدای این مصاحبه درخصوص نحوه آشنایی او با ورزش دارت پرسیدم، رحمانی در پاسخ به این سؤال گفت: 13 ساله بودم که از طریق سازمان پدرم در یک مراسم شرکت کردیم و یک مسابقه نمادین دارت در آنجا انجام شد. من در این مسابقه شرکت کردم و این نخستین باری بود که دارت‌بازی می‌کردم؛ اما در کمال تعجب هر سه پرتاب را به مرکز تخته زدم و باعث شد نفر اول شوم؛ همان‌جا همه پرسیدن آیا به‌صورت حرفه‌ای دارت‌بازی می‌کنی؟ به آن‌ها گفتم این اولین‌بار است. استعدادم از همانجا کشف شد و با تخته دارتی که آنجا به‌عنوان جایزه گرفتم، شروع به تمرین در خانه کردم. چند سالی این ورزش را انجام دادم سرانجام سال ۹۵ وارد رنکینگ جهانی شدم.

1939497

سال 2017 رکورد ایران را جابه‌جا کردم

رحمانی در ادامه گفت: سال 2017 بود که در قالب تیم ملی دارت ایران، به مالزی رفتم و موفق شدم در اولین سفر برون‌مرزی، مدال طلا کسب کنم. همین باعث شد که در آسیای شرقی شناخته شوم. جالب است بدانید که مسابقات قهرمان قهرمانان جهان که به‌میزبانی انگلستان برگزار می‌شود، تنها 24 نفر اول جهان مجوز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست می‌‌آورند و من در سال 2017 موفق شدم برای اولین‌بار در تاریخ دارت ایران، به رنکینگ 28 برسم. قبل از آن ما بالاترین رکوردمان رنکینگ 70 بود. در ادامه برای این‌که رنکینگ بهتری کسب کنم باید به مسابقات بیشتری اعزام می‌شدم؛ اما فدراسیون مانع شد و نتوانستم به رنکینگ بهتری برسم.

1939498

مالزی هزینه‌های من را پرداخت می‌کند

لژیونر دارت کشورمان که در لیگ مالزی فعال است در ادامه گفت: من تنها نماینده غرب آسیا در مسابقات PDC هستم. PDC یک چیزی شبیه NBA در بسکتبال است. در حال حاضر این مسابقات قهرمانی جهان که شرکت کردم، تمام هزینه‌ها توسط فدراسیون مالزی پرداخت می‌شود؛ اما فردا باید در بخش تیمی به میدان بروم و من به‌عنوان بازیکن تیم «دوری» به رقابت خواهم پرداخت.

1939496

آسیبی که دیدم زندگی‌ام را دگرگون کرد

ملی‌پوش کشورمان در پایان گفت: سال گذشته از ناحیه کتف راست دچار مصدومیت شدم و مجبور به عمل جراحی شدم. یک سال تمام دارت را کنار گذاشتم؛ حتی اینستاگرامم را حذف کردم و شماره موبایلم را تغییر دادم. روزهای بحرانی را پشت سر گذاشتم؛ اما سه ماه پیش دوباره به میادین برگشتم. هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارم و به همین دلیل هم نتوانستم قهرمانی سال گذشته خودم را دوباره تکرار کنم.

دیدگاه‌ها