کد خبر : 1972384 | 21 مهر 1402 ساعت 21:16 | 36.3K بازدید | 13 دیدگاه

قطر در پنالتی عراق را برد و صعود کرد؛

کارلوس کی‌روش منتظر ایران در فینال

شاگردان کی‌روش موفق به کسب پیروزی در ضربات پنالتی مقابل تیم ملی عراق شدند.

کارلوس کی‌روش منتظر ایران در فینال

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین مسابقه تورنمنت چهار جانبه فوتبال اردن، تیم‌های ملی قطر و عراق از ساعت 18:30 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه بین المللی شهر امان مقابل هم قرار گرفتند تا تکلیف اولین فینالیست این بازی‌ها را مشخص کنند.

بازی در طول 90 دقیقه جذابیت زیادی نداشت و دو تیم بیشتر شانس خود را روی شوت‌های راه دور و استفاده از ضربات ایستگاهی گذاشته بودند که البته دو فرصت هم هر کدام روی پاس‌های در عمق به دست آوردند که هیچ‌کدام تبدیل به گل نشد.

1939538

در دقایق پایانی هر دو تیم از فاصله حدودا 30 متری صاحب ضربات ایستگاهی شدند که شوت راه دور احمد سهیل، مدافع جوان قطر را احمد باسل مهار کرد و لحظاتی بعد هم ضربه محکم مهند علی، ستاره عراقی راه به جایی نبرد و به اوت رفت تا بازی بدون گل در 90 دقیقه تمام شود و بدون وقت‌های اضافه به پنالتی برود.

حسن الهیدوس، کاپیتان تیم ملی قطر، اولین پنالتی عنابی‌ها را تبدیل به گل کرد و پس از آن هم مرخاس دوسکی پنالتی عراق را به تور دروازه چسباند تا همچنان دو تیم با تساوی کارشان را دنبال کنند.

1939537

پنالتی دوم قطر را احمد فتحی زد که احمد باسل، گلر عراق با شیرجه به سمت راست آن را مهار کرد و مشعل برشام نیز با شیرجه به همین جهت، پنالتی علی الحمادی را گرفت و پنالتی سوم هر دو تیم هم تبدیل به گل نشد؛ شوت احمد علاءالدین، ملی پوش قطر به تیرک افقی خورد و دفع شد و ضربه مهند علی را مشعل برشام گرفت تا تساوی دوم تیم همچنان ادامه‌دار باشد.

1939539
این ضربه پنالتی علی عدنان به کنج دروازه قطر اجازه نداد عراق خیلی زود حذف شود.

روند ناکامی در پنالتی‌ها را احمد سهیل برای قطر شکست ولی پس از آن هم علی عدنان، کاپیتان تیم ملی عراق و بازیکن مس رفسنجان با شوت تماشایی به کنج دروازه پنالتی چهارم عراق را تبدیل به گل کرد.

پنالتی‌های پنجم تا هفتم دو تیم را به ترتیب اکرم عفیف، سلطان البریک و جاسم عبدالسلام برای قطر و احمد علی، امیر العماری و روبن سولاقا برای تیم ملی عراق موفق به گلزنی شدند تا جذابیت بازی همچنان ادامه داشته باشد.

1939535
آخرین پنالتی را بشار رسن به این شکل به آسمان زد تا حکم صعود قطر را امضا کند.

مصطفی مشعل پنالتی هشتم شاگردان کارلوس کی‌روش را تبدیل به گل کرد، اما پس آن، بشار رسن ستاره تیم ملی عراق و سابق پرسپولیس با یک شوت عجیب به آسمان فرصت‌سوزی داشت تا در نهایت تیم ملی قطر با برتری 6 بر 5 در ضربات پنالتی راهی بازی فینال شود.

تیم ملی فوتبال قطر سه‌شنبه شب باید بازی فینال تورنمنت اردن را مقابل برنده مسابقه تیم‌های ملی اردن و ایران که امشب مشخص خواهد شد، برگزار کند.

دیدگاه‌ها