کد خبر : 1972436 | 22 مهر 1402 ساعت 08:06 | 37.3K بازدید | 107 دیدگاه

از طارمی تا ستاره‌های غایب مثل سون، کوبو و...

مرد سال واقعی آسیا را انتخاب کنید

مهدی طارمی در حالی نامزد کسب جایزه بهترین فوتبالیست بین‌المللی آسیا به همراه میتوما و کیم شده، که این سه ستاره‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.

مرد سال واقعی آسیا را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش‌سه"، ساعاتی پیش سه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا در شرایطی اعلام شد که مهدی طارمی باید برای رسیدن به این عنوان با میتوما و کیم مین جائه رقابت کند.
با این حال نگاهی به بازیکنان بزرگ آسیایی شاغل در فوتبال اروپا نشان می‌دهد که این سه بازیکن با گذر از چه نام‌های بزرگی توانسته‌اند به جمع 3 بازیکن برتر بین‌المللی قاره آسیا راه پیدا کنند؛ نام‌هایی که غیبت برخی از آنها نظیر سون سوال‌برانگیز هم هست.

بولت پرسپولیسدر زیر نگاهی داریم به لژیونرهای موفق آسیای در تیم‌های اروپایی:

بولت زیر مجموعهسون هیونگ مین (تاتنهام)
ستاره تیم ملی کره‌جنوبی نیازی به تعریف و تمجید دارد. او فصل گذشته با اینکه بهترین فصل خود را در تاتنهام تجربه نکرد، موفق به ثبت 10 گل شد و در فصل جاری هم طی 8 مسابقه موفق به 6 مرتبه گلزنی شده است. او در فصول گذشته که به عنوان بهترین بازیکن بین المللی سال آسیا انتخاب شد، موفق به ثبت 23 گل در ترکیب سفیدپوشان شهر لندن شده بود، اما جای خالی او در فهرست بهترین‌های سال 2022-2021 به شدت احساس می‌شود.

1939675

بولت زیر مجموعههوانگ هی چان (ولورهمپتون)
فصل گذشته هی چان یکی از بازیکنان شاخص ولورهمپتون بود و موفق شد در 27 حضور برای این تیم 3 گل هم بزند. او که سومین سال حضورش در اردوی ولروهمپتون را پشت سر می‌گذارد، فصل بهتری را آغاز کرده ولی در جمع بهترین بازیکنان بین المللی آسیا جایی ندارد.

1939676

بولت زیر مجموعهلی کانگ این (پاری‌سن‌ژرمن)
این هافبک مهاجم کره‌ای 22 ساله پس از چند سال درخشش در لالیگا و در تیم‌های والنسیا و مایورکا حالا در فصل جدید در پاری‌سن‌ژرمن به میدان می‌رود.
او که از تیم والنسیای ب پرورش پیدا کرده، طی سال های 2018 تا 2021 موفق به ثبت 2 گل در 44 مسابقه برای خفاش شده و پس از جدایی و پیوستن به مایورکا توانسته عملکرد خودش را بهبود ببخشد و در 66 مسابقه طی سال‌های 2021 تا 2023 موفق به ثبت 7 گل شده است. با این حال او هم نتوانسته خودش را با عملکردی که فصل گذشته در لالیگا ارائه کرد، به جمع 3 بازیکن برتر آسیا برساند.

1939677

بولت زیر مجموعهموسی التعمری (مون‌پلیه)
التعمری اردنی یکی از بازیکنانی است که این روزها توجهات را با درخشش در ترکیب مون‌پولیه به سمت خود جلب کرده است. او که در آپوئل بود و طی فصول اخیر در اود هورلی بلژیک به میدان می‌رفته، سرانجام در پنجره تابستانی فصل جاری به تیم مون‌پولیه پیوست و با ثبت 5 گل طی 6 حضور ثابت و یک حضور تعویضی توانسته نامی برای خود در فوتبال اروپا و در 26 سالگی دست و پا کند. او برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا به ادامه روند این روزهایش نیاز دارد.

1939678

بولت زیر مجموعهتومیاسو (ژاپن) 
تومیاسوی 24 ساله یکی از بازیکنان نسل جدید ژاپن به شمار می‌رود که هم آرتتا حساب ویژه‌ای روی او در پروژه بازسازی توپچی‌ها باز کرده  و هم یکی از ستاره‌های بی چون و چرای تیم ملی ژاپن به شمار می‌رود که طی ماه‌های اخیر موفق به کسب نتایجی درخشان شده است. تومیاسو فصل گذشته یکی از چهره‌های ثابت قرمزپوشان شمال لندن بود و با توجه به رقابت سطح بالایی که در لیگ برتر وجود دراد، می‌توانست یکی از 3 نامزد کسب بهترین بازیکن بین المللی سال آسیا باشد.

1939679

بولت زیر مجموعهکوبو (رئال سوسیداد) 
کوبو در 22 سالگی پنجمین فصل حضورش در فوتبال اسپانیا را تجربه می‌کند. او که با درخشش در تیم فوتبال اف‌سی توکیو و یوکوهامای ژاپن در سن بسیار مناسبی به فوتبال اروپا رفته، این روزها به یکی از ستاره‌های درخشان رئال سوسیداد بدل شده که بسیاری از بازیکنان آن اسپانیایی هستند و رتبه ششم جدول رده‌بندی لالیگا را به نام خودشان زده‌اند. کوبو در فصل گذشته هم برای سوسیداد درخشان ظاهر شد و 9 گل طی 35 مسابقه فصل برای تیمش به ثمر رساند، اما در فصل جاری عملکردش خیره کننده بوده و تاکنون 5 گل طی 8 مسابقه به ثمر رسانده است. بی شک ادامه این روند او را به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال آسیا در فوتبال اروپا بدل خواهد کرد و در سال‌های آینده یکی از نامزدهای اصلی کسب بهترین بازیکن سال می‌شود.

1939680

بولت زیر مجموعهکیوگو فوروهاشی (سلتیک)
فوروهاشی پس از درخشش در ویسل کوبه در فصل جاری سومین سال حضور پیاپی در سلتیک را پشت سر می‌گذارد و فصل گذشته عملکردی خیره کننده داشت. این مهاجم که در سال اول حضورش در سلتیک موفق به ثبت 12 گل شده بود، در فصل گذشته موفق به ثبت 27 گل طی 25 مسابقه شد و در فصل جاری هم 4 گل در 8 مسابقه به ثمر رسانده است. او می‌توانست یکی از نامزدهای کسب بهترین بازیکن سال آسیا باشد. گفتنی است دو ژاپنی دیگر که کوبایاشی و مائدا هستند هم در اردوی سلتیک حضور دارند و مائدا فصل گذشته موفق به ثبت 8 گل برای سبز و سفید پوشان اسکاتلندی شده است.

1939681

بولت زیر مجموعهکو ایتاکورا (مونشن‌گلادباخ)
ایتاکورا هم از بازیکنان شاخص فوتبال آسیا به شمار می‌رود که چند سالی می‌شود توانسته عملکردی قابل توجه در فوتبال آلمان از خود به جا بگذارد. او که در خط دفاعی به میدان می‌رود، پس از اینکه در خرونیخن هلند توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند، به شالکه پیوست و از ابتدای فصل گذشته برای مونشن گلادباخ به میدان می‌رود و یکی از بازیکنان اصلی این دو تیم طی دو سال گذشته بوده است.

1939682

بولت زیر مجموعهریتسو دوان (فرایبورگ)
دوآن یکی از بازیکنان با ثبات فوتبال آسیا و ژاپن طی سال‌های اخیر در فوتبال اروپا بوده. او پس از درخشش در پی اس وی آیندهوون سال گذشته را در فرایبورگ پشت سر گذاشت. 33 مسابقه ( 30 حضور ثابت و 3 حضور تعویضی) داشت و موفق به ثبت 5 گل هم شد. او در فصل جدید موفق به گلزنی نشده، اما در هر 5 مسابقه به عنوان یکی از 11 بازیکن اصلی وارد میدان شده، تا در 25 سالگی یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی ژاپن در جام ملت‌ها و همین‌طور جام جهانی پیش رو باشد.

1939683

بولت زیر مجموعهکامادا (لاتزیو)
فصل گذشته کامادا ستاره آینتراخت فرانکفورت بود و در چهارمین فصل حضورش در این تیم آلمانی موفق به ثبت 9 گل در 32 مسابقه شد. این هافبک 27 ساله سرانجام تصمیم به جدایی از بوندسیلگا گرفت و در فصل جدید در لاتزیو به کارش ادامه می‌دهد. او در لاتزیو هم شروع خوبی داشته و طی 6 مسابقه موفق به ثبت یک گل شده و با توجه به عملکرد سال گذشته‌اش او هم می‌توانست رقیب طارمی و دو بازیکن دیگر برای کسب بهترین بازیکن سال آسیا باشد.

1939685

بولت زیر مجموعهوون یونگ جئونگ (اشتوتگارت)
این هافبک کره‌ای 24 ساله هم یکی از بازیکنان اصلی اشتوتگارت در فصل جاری به شمار می‌رود، اما یکی از نفرات اصلی فرایبورگ طی سه فصل اخیر بوده، اما همچنان به نظر می‌رسد او هم برای قرار گرفتن در فهرست بازیکنان برتر آسیا نیاز به تلاش و عملکرد بیشتر و بهتری دارد.

1939686

بولت زیر مجموعهمینامینو (ژاپن)
این مهاجم که پس از درخشش در سالزبورگ به لیورپول پیوست، تجربه موفقی طی چند سال حضور در جمع قرمزپوشان بندر آنفیلد نداشت و در فصل جدید دومین فصل حضورش در موناکو را پشت سر می‌گذارد. او فصل گذشته که معیار اصلی برای انتخاب 3 بازیکن برتر سال آسیا بوده، 18 مرتبه برای تیمش به میدان رفت و موفق به ثبت یک گل هم شد.

با تمام این‌ها درنهایت مهدی طارمی، کیم مین جائه کره‌ای و میتومای ژاپنی به عنوان نامزد کسب بهترین بازیکن سال آسیا معرفی شده‌اند.

1939691

بولت زیر مجموعهمهدی طارمی سال گذشته بهترین گلزن لیگ پرتغال شد و به روند خوب خود در جمه بندرنشینان فوتبال پرتغال ادامه داد.

بولت زیر مجموعهاز سوی دیگر کیم مین جائه در سالی که ناپولی ستاره‌های زیادی را از دست داده بود، اینقدر خوب کار کرد که آنها به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و در ایتالیا هم قهرمان شدند؛ او در پایان فصل به بایرن مونیخ پیوست.

بولت زیر مجموعهدرنهایت میتوما هم در اولین سال حضورش در برایتون یکی از بازیکنانی بود که به پاتر و دی زربی برای کسب یک جایگاه غیرقابل تصور میان بزرگان انگلیس و کسب سهمیه لیگ اروپا با به ثمر رساندن 7 گل در 33 مسابقه نقش مهمی داشت و در فصل جدید هم با زدن 3 گل طی 8 مسابقه به روند خوب خود ادامه می‌دهد.

1939687

شما هم نظرتان را به اشتراک بگذارید. آیا سه بازیکن انتخاب شده را شایسته می‌دانید یا معتقدید جای برخی نام‌های بزرگ در میان 3 نامزد نهایی خالی است؟ به نظر شما کدام بازیکن شایسته کسب بهترین بازیکن بین المللی سال آسیاست؟

دیدگاه‌ها