کد خبر : 1972443 | 22 مهر 1402 ساعت 09:00 | 129.1K بازدید | 20 دیدگاه

گردان: لیگ یک و فوتبال در برنامه‌ام نیستند؛

خداحافظی می‌کنم و از فوتبال می‌روم!

دروازه‌بان سابق تیم ملی تاکید کرد در پایان فصل از فوتبال خداحافظی می‌کند.

خداحافظی می‌کنم و از فوتبال می‌روم!

به گزارش "ورزش سه"، شهاب گردان پس از تجربه بازی در 9 باشگاه مختلف و قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی همراه با سپاهان و سابقه بازی برای تیم ملی ایران، تصمیم گرفته در پایان فصل از فوتبال خداحافظی کند و روی این اقدام تاکید دارد.

گردان که در پایان فصل 40 ساله خواهد شد، در این فصل دو بازی برای فولاد خوزستان انجام داده که در دیدار اخیرشان مقابل هوادار نیز توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و بعید نیست در دیدار پیش رو برابر استقلال خوزستان نیز برگزار می‌شود، دوباره در ترکیب قرار بگیرد.

این دروازه‌بان با سابقه در گفت‌وگوی اخیرش با ایران ورزشی صحبت‌های جالبی مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید:

تصمیم به خداحافظی‌ات از فوتبال جدی است؟
بله، بالاخره این اتفاق یک روز می‌افتد. من دوست داشتم و دارم که از طرف خودم باشد. به هر حال در پایان فصل 40 ساله می‌شوم و به نظرم زمان مناسبی برای خداحافظی باشد.
اما بعضی از بازیکنان برای سال‌های آخر فوتبال‌شان به لیگ‌های پایین‌تر می‌روند.
این موضوع بستگی به شرایط سنی و انگیزه بازیکن دارد. خیلی‌ها فقط برای اینکه فوتبال بازی کنند، به لیگ‌های پایین‌تر می‌روند. البته به هیچ وجه منظورم این نیست که بازی در لیگ یک یا دو خوب نیست، اما من برای بعد از فوتبالم کار خودم را دارم و با آن خلأ فوتبالی را پر می‌کنم.

1939704

این کار به فوتبال مربوط می‌شود؟
نه ربطی به فوتبال ندارد.
در همه این سال‌ها تلخ‌ترین خاطره فوتبالی‌تان کدام اتفاق بود؟
همان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا. به تیم کره‌ای در ژاپن باختیم و قهرمان نشدیم، تلخ‌ترین خاطره ورزشی ما است.
در یک سال گذشته تغییرات زیادی را روی نیمکت فولاد شاهد بودیم. این اتفاقات چقدر روی کیفیت تیم و بازیکن تأثیر می‌گذارد.
شما در هر وضعیتی یا در هر کار گروهی این احساس را داشته باشی که سرگروه‌تان جایگاه سفت و محکمی دارد و سایرعوامل هم خیلی گوش به فرمان نیستند، حتی اگر بخواهید نمی‌توانید صددرصد خودتان را بگذارید. چون مدام می‌شنوی این مربی بعد از این بازی اخراج می‌شود یا فقط چند بازی فرصت دارد و صحبت‌هایی از این دست، اما اگر بازیکن بداند که مربی‌اش برای فصل آینده هم با باشگاه قرارداد دارد به هیچ‌عنوان تغییر نخواهد کرد، حداقل برای اینکه پیشنهادی از همین باشگاه داشته باشد، همه توانش را در تمرینات و بازی‌ها می‌گذارد تا رضایت سرمربی را جلب کند. شما ببینید در کشورهای صاحب فوتبال اصلاً از این اتفاقات نمی‌افتد ما یک زمانی از تیم‌های حوزه خلیج فارس انتقاد می‌کردیم الان خودمان از آنها بدتر شدیم.
این تغییرات با رفتن نکونام آغاز شد.
با آقای نکونام شرایط‌‌‌‌مان نرمال بود و تیم کار خودش را انجام می‌داد و نتایجی که به دست آورد قابل دفاع بود. اما ایشان استعفا دادند و منصوریان آمدند که شرایط مناسبی در اهواز نداشتند که البته چالش او با هواداران بود. اما این مربی خارجی جدید شاید سن و سالش بالا باشد اما بسیار با انرژی است و موضوعی که برای من خیلی جالب و حائز اهمیت است اینکه او فوتبال را به زبان ساده صحبت می‌کند و کارهایش به هیچ وجه پیچیده نیست.

1936979

وقفه لیگ برای شما چطور بود؟
این تعطیلات برای ما بد نبود و با انجام بازی‌های تدارکاتی هماهنگی بیشتری با تفکرات مربی به دست آوردیم.
بازی سختی مقابل استقلال خوزستان دارید؟
آن‌ها مثل ما شروع خوبی نداشتند و حتماً یکی از سخت‌ترین بازی‌ها خواهد بود. چون هیچ‌وقت دربی خوزستان به شرایط قبل و نتایجی که به دست آورده‌اند نمی‌رسد. به نظرم بازیکن باید در روز مسابقه شرایطش خوب باشد. شما نگاه کنید ما که در سال‌های گذشته خیلی راحت تیم هنگ کنگ را شکست می‌دادیم و امسال همین تیم با اختلاف به حریفانش می‌باخت، اما در عین ناباوری ما را شکست داد چون نتوانستیم از فرصت‌های‌مان استفاده کنیم.
به لیگ قهرمانان آسیا اشاره کردید، به نظر شما با هزینه‌هایی که تیم‌های عربستانی داشتند امسال می‌توان با آنها رقابت کرد؟

به نظر من می‌شود. شما رونالدو، نیمار و بنزما را کنار بگذارید چون اینها فراتر از یک بازیکن هستند. اما تیم‌های عربستانی در همه سال‌های گذشته بازیکنان خارجی بسیار خوبی داشته‌اند. به همین دلیل هم از کشورهایی مثل امارات، قطر و عمان جلوتر بودند. اما مقابل تیم‌های ایرانی همیشه برنده نبودند. همین تیم پرسپولیس اگر مثل همان نمایشی را که مقابل الدحیل داشت، مقابل النصر ارائه می‌داد مطمئن باشید نمی‌باخت و شک نکنید در بازی برگشت از نظر سطح فنی، فوتبالی به مراتب بهتر و نزدیک به حریف ارائه می‌دهند. اگر در بازی رفت هم آن نتیجه رقم خورد به خاطر تبلیغاتی بود که قبل از بازی به راه افتاده بود در حالی که پرسپولیس نفراتی دارد که در جام جهانی مقابل رونالدو و بهترین‌های دنیا بازی کرده‌اند.

دیدگاه‌ها