کد خبر : 1972811 | 23 مهر 1402 ساعت 20:44 | 9.4K بازدید | 11 دیدگاه

داوری: حدادی دیگر نمی‌توانست ادامه دهد

سرمربی تیم ملی بسکتبال تغییر نمی‌کند!

رئیس فدراسیون بسکتبال می‌گوید با وجود نتایج ضعیف در جام جهانی و بازی‌های آسیایی قصد تغییر کادرفنی تیم ملی را ندارد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال تغییر نمی‌کند!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در جایگاه پنجم ایستاد؛ جایگاهی که منتقدان زیادی پیدا کرد. هرچند گفته می‌شود در تیم جوانگرایی صورت گرفته و باید به کادر فنی و فدراسیون فرصت داد اما با این‌حال تیم ایراداتی داشت که باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.
جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال که همراه تیم ملی در هانگژو حضور داشت از نزدیک شاهد عملکرد کادر فنی و تیم‌های ملی سه نفره و پنج نفره در این بازی‌ها بود.
* تیم ملی بسکتبال تا الان با دمیر عملکرد خوبی نداشته. با این مربی تا چه زمانی ادامه می‌دهید؟
برای اظهارنظر در خصوص عملکرد هاکان دمیر کمیته فنی نشستی برگزار می‌شود تا درباره نقاط ضعف کادر بحث و گفت‌و‌گو شود. البته این نشست در خصوص ادامه همکاری یا عدم همکاری با هاکان نیست. چرا که تا به اینجای کار دمیر اهدافی را که فدراسیون در نظر داشت اجرایی کرد. ضمن اینکه سرمربی تیم ملی تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده با ما قرارداد دارد. در پنجره‌های انتخابی کاپ آسیا هم از او استفاده می‌کنیم.

1918734

* یعنی نظرتان راجع به دمیر مثبت است؟
او را برای تداوم تغییراتی که از زمان سعید ارمغانی آغاز کرده بودیم آوردیم. هاکان تنها 4 ماه است که به صورت مداوم در کنار ما کار کرده و نمی‌توان در این مدت زمان کوتاه درخصوص عملکردش قضاوت کرد. ما در هانگژو تنها یک باخت و آن‌هم با اختلاف یک امتیاز آوردیم. در ضمن روندی که تیم ملی دنبال می‌کند بهتر شده است. من اصلاً قصد جابه‌جایی و تغییر در کادر تیم ملی را ندارم.

* درجام جهانی دمیر نتوانست به یک ترکیب ثابت برسد. این مسئله اختلالی در کار ایجاد نکرد؟
ایران در سه منطقه غرب، شرق و آسیای میانه بازی می‌کند. مناطقی که هر کدام از آن نوع خاصی از بسکتبال را می‌طلبد. این مربی برعکس خیلی از مربیان که در باشگاه‌ها و تیم ملی ما هدایت بازیکنان را برعهده داشتند؛ معتقد است از بازیکن اول تا نفر دوازدهم باید به یک اندازه زمانی بازی کنند تا بتوانند همدیگر را حمایت کنند. این تفکرات کمک شایانی به کار تیمی ما می‌کند و در آینده نزدیک همین جوانان تیم می‌توانند دوباره خود را به قله آسیا برسانند.

1917974

* فکر نمی‌کنید خداحافظی حامد حدادی در جام جهانی زود بود و او می‌توانست در بازی‌های آسیایی کنار ما باشد؟
اولاً حدادی خیلی تلاش کرد تا خود را به جام جهانی برساند و تیم ملی را همراهی کند. او به دلیل جراحی و مصدومیت شدیدی که پیدا کرد بالاجبار در جام جهانی نتوانست تمام 40 دقیقه را بازی کند. برای ما هم خیلی مهم بود که خود را به بازی‌های آسیایی برساند ولی آینده او را به خطر می‌انداخت.

1919375

* در خصوص تعدد خارجی‌ها در تیم‌های حاضر در هانگژو نظری ندارید؟
ما قطعاً در این‌باره ورود می‌کنیم. با هاکوپ خاجیریان صحبت کردیم و او مدعی شد که بازی‌های آسیایی زیرنظر فیبا برگزار نمی‌شود به همین دلیل تعدد خارجی‌ها در هر تیم منوط به پاسپورت‌های یک‌روزه آنها می‌شود. ولی ازاین مسئله نمی‌گذریم و با فیبا صحبت خواهیم کرد تا درباره آن تدابیری داشته باشند.

* برخی می‌گویند تیم بسکتبال سه نفره استحقاق حضور در فینال را داشت؟
خود من افسوس زیادی خوردم. چون در سه نفره بسیار خوب بازی کردیم و مربی برزیلی هم روی تغییرات تکنیکی این بازیکنان تأثیرگذار بود. البته در بازی با مغولستان همه دیدند که داوری اشتباهات زیادی داشت و یا سوم کردن ما در گروه خود عاملی شد تا نیمه نهایی را از دست بدهیم.

* شاگردان محمدرضا اسلامی در تیم نوجوانان نتوانستند به جام جهانی صعود کنند. نظر شما چیست؟
در خصوص بحث فنی نظری نمی‌دهم ولی می‌خواهم بپرسم آخرین نتیجه تیم‌های پایه ما چه بوده و یا اینکه باشگاه‌ها و آکادمی‌ها برای پرورش این رده‌ها چه کرده‌اند.

1917973

 * مگر فقط اردوهای ملی باید در تقویت آنها اقدامی کند؟
از زمانی که من آمده‌ام سعی کردم با برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور، جشنواره مینی بسکتبال برنامه‌ریزی داشته باشم تا نتایج آن را درسال 2030 ببینیم. مستعدین را باید شناسایی کنیم و تیم‌های ملی پایه قوی بسازیم. به هرحال باید از این مرحله رکود گذر کرد تا بتوان درآینده نزدیک شاهد حضور نسل تازه‌ای از بسکتبال باشیم.

* فدراسیون بسکتبال در حال حاضر اسپانسر قدرتمندی در اختیار دارد؟ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این زمینه حمایت ویژه‌ای می‌کنند؟
هدف ابتدایی من این است در زمینه ساخت‌وساز مجموعه‌های بسکتبال اقدام کنم. دراین خصوص هم هر فردی که وارد حوزه ریاست فدراسیون می‌شود نباید متکی به بودجه وزارت باشد و باید بتواند از منابع خارج از ارگان‌های دولتی پول به دست بیاورد و فدراسیونش را اداره کند. خدا را شکر تا به اینجای کار هم توانسته‌ام ازعهده آن بربیایم و بزودی هم اسپانسرهای خود را معرفی می‌کنیم.

دیدگاه‌ها