کد خبر : 1972852 | 24 مهر 1402 ساعت 00:18 | 18.5K بازدید | 23 دیدگاه

نروژ 0-1 اسپانیا: صعود به یورو با محو کردن هالند

اسپانیا با نتیجه 1-0 مقابل نروژ به برد دست پیدا کرد تا راهی یورو 2024 شود و در مقابل نروژ تنها برای رسیدن به پلی آف شانس داشته باشد.

نروژ 0-1 اسپانیا: صعود به یورو با محو کردن هالند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال اسپانیا امشب در بازی دور مقدماتی یورو 2024 در ورزشگاه خانگی نروژ به میدان رفت.

شاگردان لوئیس دلافوئنته پس از برتری مقابل قبرس به پیروزی در این بازی نیاز داشتند تا جواز صعود به یورو را کسب کنند.

ویدئو: 313609

اسپانیا در این بازی بهتر از حریف کار را شروع کرد و توپ و میدان را کنترل می‌کرد که برای گلزنی هم اشتیاق بیشتری نسبت به حریف نشان می‌داد.

تلاش‌های لاروخا نتیجه هم داد اما VAR این گل را مردود اعلام کرد. روی ارسال دنی کارواخال به سمت دروازه، اشتباه مدافع نروژ موجب شد تا توپ در آستانه ورود به دروازه باشد که آلوارو موراتا روی آن اثر گذاشت.

1940509

به دلیل حضور موراتا در آفساید هنگام ارسال موراتا، حرکت او روی جریان بازی اثرگذار شناخته شد و با تایید داور به دنبال بررسی VAR گل مردود شد.

پس از این گل از دقیقه 21 تا پایان نیمه اول اسپانیا تقریبا تیم برتر میدان بود و با پاسکاری منظم جریان این مسابقه را کنترل می‌کرد اما عملکرد دو تیم تا پایان نیمه اول گلی در پی نداشت.

تیم میهمان برای گلزنی عجله زیادی داشت و در ابتدای نیمه دوم بالاخره موفق شد از حریف پیش بیفتد، البته با یک گل دردسرساز.

1940508

در این گل هم حضور موراتا در موقعیت آفساید برای اسپانیا یک چالش جدید درست کرد. دقیقه 49 گاوی موفق شد توپ بلوکه شده روی ضربه فران تورس را وارد دروازه نروژ کند.

در این صحنه هم مهاجم اتلتیکومادرید به نظر می‌رسید که جلوی دید دروازه‌بان را گرفته که موجب شد داور مجددا درخواست بررسی VAR را بدهد و پس از چندین مرتبه بازبینی بالاخره این گل پذیرفته شد.

نروژ با حضور بازیکنان سرشناسی مانند مارتین اودگارد و ارلینگ هالند در خط حمله در فرصت زیاد باقی مانده نیمه دوم تلاش کرد تا نتیجه را تغییر بدهد.

1940506

در نهایت تکاپوی نروژ برای جبران نتیجه اثری نداشت و اسپانیا با یک گل برنده شد تا مستقیما با 15 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی یورو شود. اسکاتلند هم دیگر تیم گروه A شد که با 15 امتیاز به یورو راه یافت. نروژ 10 امتیازی هم در رده سوم جدول قرار گرفت و از صعود مستقیم بازماند.

دیدگاه‌ها