کد خبر : 1972867 | 24 مهر 1402 ساعت 08:54 | 47.5K بازدید | 36 دیدگاه

دلم می‌خواست از برق شیراز لژیونر بشوم

ستار: یحیی گل‌محمدی همیشه بزرگ ماست

به شخصه از بچگی هوادار برق بودم و با توجه به اینکه حالا در راس کادرفنی و امور فنی باشگاه ما هستیم، هواداران گوشه چشمی به آن نام دارند.

ستار: یحیی گل‌محمدی همیشه بزرگ ماست

به گزارش ورزش سه، ۱۷ سال قبل و در شرایطی که ستار زارع به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی برانکو ایوانکوویچ خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آماده می‌کرد، یک بدشانسی و مصدومیت باعث شد که او این تورنمنت را از دست بدهد تا یحیی گل‌محمدی به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب ایران قرار بگیرد و در دیدار برابر مکزیک هم گلزنی کند.

زارع که مانند سایر هم‌نسل‌های خود پس از خداحافظی از فوتبال وارد حرفه مربیگری شد، در فصل جدید هدایت تیم نوپای شهر راز شیراز را بر عهده گرفت و موفق شد با سه پیروزی، سه تساوی و یک شکست در رتبه پنجم جدول قرار بگیرد و امیدها را برای هواداران فوتبال در شیراز زنده کند.

ستار زارع امروز در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص شرایط شهر راز و ورود خود به حرفه مربیگری صحبت کرد و به سوالاتی در خصوص غیبت در جام جهانی ۲۰۰۶ پاسخ داد:

* در شرایط تیم‌تان صحبت کنید که در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی گرفته‌اید.
تیم ما سال اول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال را پشت سر می‌گذارد و سعی کردیم در وهله اول یک تیم آبرومند و استخوان‌دار را روانه مسابقات کنیم و در سال اول تیم را در لیگ حفظ کنیم و طی سال‌های آینده تیم را برای صعود به لیگ برتر ببندیم. توانستیم ۶۰-۷۰ درصد نفراتی مدنظرمان را جذب کنیم و تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان را در اختیار داشته باشیم. خدا را شکر توانستیم تیم خوبی را وارد مسابقات کنیم و نتایج نسبتا خوبی هم کسب کردیم اما هنوز ۲ امتیاز از چیزی که مدنظر داشتیم، عقب هستیم. امیدواریم در هفته‌های آینده این ۲ امتیاز را جبران کنیم و خودمان را به صدر نزدیک کنیم.

* البته نتایج‌تان طوری بوده که همین امسال هم می‌توانید جزو مدعیان باشید.
با توجه به اینکه سال اول فعالیت‌مان است، نمی‌توانیم توقعات مردم و جامعه ورزش را بالا ببریم اما سعی کردیم تیمی در حد مدعی ببندیم. اگر تا نیم فصل به اهداف و خواسته‌هایمان رسیدیم، سعی می‌کنیم با تغییراتی که ایجاد می‌کنیم، یک نیم نگاهی هم به صعود داشته باشیم. امیدواریم شرایط طوری رقم بخورد که در این کار موفق باشیم.

* از نظر امکانات چقدر از تیم‌تان رضایت دارید؟
شکر خدا تا اینجا تمام امکاناتی که نیاز داشتیم، برایمان مهیا شده و تا این لحظه مشکلی نداشتیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم نتایج بسیار بهتری کسب کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

1940560

* به نظر می‌رسد شهر راز تشکیل شده تا جای برق شیراز را بگیرد.
مالکیت این تیم متعلق به آقای رهنورد است. برق شیراز شرایط خاص خودش را داشته و گذشته اما دوستان و هواداران قدیمی محبت دارند و می‌آیند از ما حمایت می‌کنند. البته امیدواریم شرایط طوری رقم بخورد تا بتوانیم این نام بزرگ را هم برگردانیم.

* چرا هر تیمی که در شیراز متولد می‌شود، می‌خواهد از برق استفاده کند؟
من به شخصه از بچگی هوادار برق بودم و با توجه به اینکه حالا در راس کادرفنی و امور فنی باشگاه ما هستیم، هواداران گوشه چشمی به آن نام دارند. اما این تیم، شهر راز است و انشاالله شرایط طوری رقم بخورد که بتوانیم از آن نام بزرگ هم استفاده کنیم.

* شما چند سال است که وارد حرفه مربیگری شدید؟
حدودا ۴-۵ سال است که به این حرفه روی آوردیم و مدرک مربیگری A آسیا را داریم. البته امسال اولین سالی است که به صورت حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهم. کار سخت است اما امیدوارم با کمک دوستان و همکاران بتوانیم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم. سخت است اما شدنی است.

* در این سال‌ها دستیار هم بودید؟
من دو سال به عنوان سرمربی در خدمت تیم برق شیراز بودم و جایی به عنوان دستیار حضور نداشتم.

* جالب است که مستقیم وارد سرمربیگری شده‌اید.
این یک کار جمعی است و همکاران محترم من در این مسیر خیلی من کمک کنند. ما یک تیم هستیم و تیم‌مان موفق است. قطعا به تنهایی هیچ چیزی شدنی نیست و همه کادر ما در کنار هم در برد و باخت سهیم هستیم.

* شما جام جهانی ۲۰۰۶ را در آستانه این تورنمنت از دست دادید که یک بدشانسی بزرگ بود. درباره آن اتفاق صحبت کنید. هنوز به آن مسئله فکر می‌کنید؟
جام جهانی، بزرگترین تورنمت‌ دنیا است و هر کسی آرزو دارد در این تورنمنت بزرگ حضور داشته باشد و قطعا یکی از آنها هم من بودم اما فوتبال است و هر آن امکان دارد یک اتفاق رخ بدهد و یک اتفاق بد هم گریبانگیر من شد. در هر صورت به تقدیرم راضی بودم اما واقعا هنوز هم افسوس می‌خورم که نتوانستم در‌ جام جهانی حضور داشته باشم. امیدوارم در قامت مربی بتوانم این ناکامی را جبران کنم و دستاوردهای بزرگی داشته باشم.

1940559

* خیلی هم مورد اعتماد سرمربی تیم ملی بودید.
در دوره‌ای که من در تیم ملی حضور داشتم، هیچ بازیکنی در لیگ نبود که در این پست بهتر از من بازی کند. البته قطعا اعتماد کادرفنی باعث شد که بتوانم خودم را نشان بدهم و خدا را شکر می‌کنم. شک نکند اگر کسی بود که بهتر از من بود، دعوت می‌شد اما خدا را شاکرم که این شانس را داشتم که در خدمت تیم ملی مملکتم باشم.

* آن اتفاق باعث شد یحیی گل‌محمدی در جام جهانی فیکس بازی کند و برابر مکزیک گل هم بزند.
آقای یحیی یکی از بزرگان فوتبال ما بودند و هستند. در آن زمان من دفاع چپ بودم اما در دفاع چپ دوستان دیگری حضور داشتند که قرار بود فیکس بازی کنند. به هر حال شیرینی و تلخی فوتبال همین است؛ یکی مصدوم می‌شود و دیگری جایگزین می‌شود و بازیکنی که فکرش را هم نمی‌کرد در جام جهانی فیکس بازی کند، در این تورنمنت مهم بازی می‌کند و حتی گل هم می‌زند. اینها اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی فوتبال هستند و خوشحالم که برای آقا یحیی این اتفاق افتاد. ایشان بزرگ ما بودند و هستند و همیشه از لحاظ اخلاقی و فنی به ایشان افتخار می‌کنیم.

* فکر می‌کنید اگر در جام جهانی فیکس بازی می‌کردید، سرنوشت‌تان چقدر تغییر می‌کرد؟
همه می‌دانند جام جهانی یک ویترین بزرگ است که نگاه بازیکنان، مربیان و ایجنت‌های بزرگ دنیا روی آن است. در آن دوره نه تنها من، بلکه برای همه بازیکنان پیشنهادات بزرگی وجود داشت و من هم منتظر بودم حتی برای یک دقیقه هم شده در این تورنمنت بازی کنم و به عنوان لژیونر از ایران بروم اما مصدومیتم مانع این اتفاق شد و این شانس بزرگ را از دست دادم که واقعا باعث تاسف است.

1940561

* نکته جالب درباره دوران فوتبال شما این بود که در دوره‌ای که می‌توانستید به تیم‌های دیگری منتقل شوید، به برق وفادار ماندید.
آن مصدومیت، تاثیر زیادی روی من گذاشته بود و من به این فکر کردم که برای لژیونر شدن نیاز به فضای بزرگتری دارم اما با توجه به اینکه آن زمان دیگر به دنبال این نبودم که خارج از کشور بازی کنم و در تیم ملی هم که فیکس هستم، در برق ماندم.

* هیچوقت به استقلال و پرسپولیس نزدیک نشدید؟
چندین بار این محبت از طرف مدیریت این باشگاه‌ها شامل حال من شد که خواهان من باشند اما شرایط طوری رقم نخورد که بتوانم در خدمتشان باشم.

* از این تصمیم پشیمان نیستید؟
شاید از نظر مالی متضرر شده باشم و تا حدودی پشیمان باشم و به این فکر کنم که می‌توانستم به درآمد بیشتری داشته باشم اما از لحاظ اخلاقی و ورزشی پشیمان نیستم.

دیدگاه‌ها