کد خبر : 1972875 | 24 مهر 1402 ساعت 08:55 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

ناگفته‌های مدال‌آور قایقرانی از هانگژو:

مجللی: برایم جنگ روانی درست کردند!

دارنده مدال برنز قایقرانی گفت: قبل از بازی های آسیایی هانگژو با چالش‌هایی مواجه شدم که حتی نمی‌خواستم در بازی‌ها شرکت کنم اما همه چیز را تحمل کردم و به مدال برنز رسیدم.

مجللی: برایم جنگ روانی درست کردند!

به گزارش "ورزش سه" عادل مجللی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی عملکرد خود در بازی‌های آسیایی هانگژو که موفق به گرفتن مدال برنز کانو دونفره مردان شد، بیان کرد: به نظرم اگر بازی‌های آسیایی یک سال قبل برگزار می‌شد شرایط قایقرانی آب‌های آرام در این بازی‌ها خیلی بهتر بود. ما سال گذشته تمرینات زمستانی خوبی داشتیم. پس از آن یک مربی برزیلی آمد و دو ماه با او کار کردیم و سپس به مسابقات قهرمانی آسیایی تایلند رفتیم و در آنجا نتایج خوبی گرفتیم. با تعویق بازی‌های آسیایی، کشورهای دیگر از فرصت استفاده کردند و مربیان خوبی آوردند و توانستند بهتر آماده شوند مخصوصا قزاقستان و ازبکستان.

او ادامه‌ داد: در فاصله تعویق بازی‌ها، تیم آبهای آرام ضرر کرد. بعد از قهرمانی آسیا تایلند، در مسابقه‌ای شرکت نکردیم اما به نظر من باید شرکت می‌کردیم. در قهرمانی جهان آلمان برخی نتایج دستمان آمد. من می‌خواهم در مورد قایق خودم صحبت کنم و ما بعد از قهرمانی جهان به چالش‌هایی برخوردیم به گونه‌ای که حتی خود من نمی‌خواستم در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کنم. فقط به خاطر شخص رییس فدراسیون بود که در بازی‌های آسیایی شرکت کردم. مشکلاتی با کادرفنی پیش آمد و شرایط به گونه‌ای پیش رفت بود که اگر دست خودم بود در بازی‌های آسیایی شرکت نمی کردم. با این حال در بازی‌ها حاضر شدم و خدا را شکر دست پر برگشتم. شرایطی که پیش آمده بود را تحمل کردم و با تجربه خود توانستم در بازی‌ها به مدال برسم.

قبل از بازی‌های آسیایی حرفی نزدم تا بدون حاشیه بروم و برگردم

مجللی در پاسخ به این پرسش که قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو درگیر چه چالش‌هایی شده بود؟ تاکید کرد: در مورد چالش‌ها الان نمی‌خواهم صحبت کنم اما من و یارم (کیا اسکندانی) در یک ماه آخر فقط دوبار تمرین کردیم. من قبل از بازی‌ها نخواستم صحبتی کنم و می‌خواستم بدون حاشیه به بازی‌های آسیایی بروم و برگردم. از این پس نیز می‌خواهم بدون حاشیه برای انتخابی المپیک آماده شوم اما اگر فدراسیون بخواهد در انتخابی المپیک نتیجه بگیرد، باید در مورد کادرفنی تصمیماتی بگیرد.

اگر چالش‌ها نبود مدال خوش رنگ‌تری می‌گرفتم

ملی‌پوش قایقرانی ایران در پاسخ به این پرسش که از ابتدا فکر می‌کرد در بازی‌های آسیایی مدال برنز بگیرد یا تصورش مدال خوشرنگ‌تری بود؟ گفت: قطعا خودم را روی سکو می‌دیدم و اگر چالش‌های یک ماه آخر نبود حتی مدال ما خوشرنگ‌تر هم می‌شد. من قرار بود در دونفره ۵۰۰ متر و دو نفره ۱۰۰۰ متر شرکت کنم و دو سال برای این ترکیب‌ها کار کرده بودیم. زمانی که آخرین فرصت برای تغییر اسامی بود، بدون هیچ تستی اسم من را از کانو دونفره ۱۰۰۰متر در آوردند. دو روز قبل از بازی‌ها جنگ روانی برای منِ ورزشکار پیش آوردند اگر با تجربه نبودم، مسابقه دیگرم را هم از دست می‌دادم. قبلا خودم را آماده کرده بودم که ممکن است من را از ترکیب خارج کنند.

دنبال سهمیه المپیکم و فرصتی برای حاشیه ندارم

مجللی در مورد برنامه خود برای گرفتن سهمیه المپیک پاریس تصریح کرد: در یکی، دوسالی که تلاش کردم، بیشترین هدفم کسب سهمیه المپیک پاریس است. ۲۶ هفته تا انتخابی المپیک مانده است و اصلا فرصتی برای چالش و حاشیه ندارم. فقط می‌خواهم تمرین کنم و به سهمیه المپیک برسم اما برخی دوستان این را نمی‌خواهند. من ۱۵ سال عضو تیم ملی، کاپیتان آب های آرام و رییس کمیسیون ورزشکاران هستم. حتی اگر خودم سهمیه نگیرم دلم می‌خواهد تیم، سهمیه بگیرد اما اگر ببینم که برخی‌ها نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد جلوی آنها می‌ایستم. واقعا آقای سهرابیان و صابونچی رییس و دبیر فدراسیون و دیگر اعضا هر کار می‌کنند تا تیم ما نتیجه بگیرد. با این شرایط اقتصادی، مربی خارجی آوردند که نتیجه بگیرد. ورزشکاران هم در این مسیر خودشان را وقف می‌کنند.

فدراسیون تصمیم درست بگیرد

او افزود: کادرفنی باید کنار ورزشکاران باشد و آنها را حمایت کند تا به هدفشان برسند. اگر سهمیه المپیک می‌خواهیم شخص مهم نیست، تیم مهم است. اگر کسی خلاف آن عمل می‌کند باید جلویش را گرفت. فدراسیون تصمیمات مهمی می‌گیرد. ما در این مسیر، تصمیمی می‌خواهیم که بدون نقص باشد. ۲۶ هفته نه فرصت زیادی است و نه کم و مهم این است که راه را اشتباه نرویم. هر تصمیمی فدراسیون بگیرد تابع آن هستیم و در نهایت هم دوست داریم فدراسیون نامش ماندگار باشد. فقط دوست داریم تصمیمی که فدراسیون می‌گیرد، درست باشد. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در این مسیر فدراسیون قایقرانی را تنها نگذارند.

دیدگاه‌ها