کد خبر : 1972926 | 24 مهر 1402 ساعت 13:32 | 36.9K بازدید | 38 دیدگاه

گزارش:

گاوی حیرت‌انگیز: بالاتر از ژاوی، راموس و اینیستا

گاوی دیشب به آمار 25 بازی ملی برای اسپانیا در 19 سالگی رسید. اسطوره‌های اسپانیا در این سن حتی پنج بازی ملی هم نداشتند.

گاوی حیرت‌انگیز: بالاتر از ژاوی، راموس و اینیستا

به گزارش "ورزش سه"، شکی نیست که موفقیت‌های اخیر اسپانیا را باید به نام لوئیس دلافوئنته نوشت. با این حال، بسیاری موافق هستند که واقعیت متمایز کننده جدید لاروخا که چندین ستاره باتجربه خود را دیگر در اختیار ندارد، یک پسر 19 ساله است: پابلو مارتین پائز گاویرا ملقب به گاوی.

1940622

دیشب برابر نروژ در اسلو، گل او در نیمه دوم، حکم قطعی صعود اسپانیا به دور نهایی یورو 2024 بود. حالا تعداد گل‌هایش برای لاروخا به پنج رسیده است. 

1940624

بسیاری پس از شکست اسپانیا در اسکاتلند به توانایی‌های دلافوئنته تردید کرده بودند ولی روند صعودی تیم با او انکار نشدنی است. در تیم او گاوی یک مهره مهم محسوب می شود. اما فوتبالیست بارسلونا فقط برای گلش خبرساز نشد. 

گاوی با 19 سال و 67 روز سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ اسپانیا تبدیل شد که به 25 بازی ملی رسیده است و به آن باید تاثیرگذاری و اینکه حتی یک بازی را از دست نداده است را نیز اضافه کرد. شاهکاری که نمی توان از آن غافل ماند. 

1940623

برای درک بزرگی کار گاوی باید به این نکته اشاره کرد که سرخیو بوسکتس، ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا، که از بهترین هافبک های تمام دوران بارسا و لاروخا بودند، حتی در سن گاوی یک بازی ملی هم نداشتند. حتی سرخیو راموس، بازیکنی که بیشترین بازی ملی را در تاریخ لاروخا دارد، در سن و سال گاوی، تنها سه بازی ملی داشت و کاسیاس هم دو بار برای اسپانیا به میدان رفته بود. 

دیدگاه‌ها