کد خبر : 1972928 | 24 مهر 1402 ساعت 13:47 | 38.3K بازدید | 3 دیدگاه

دلافوئنته ماندنی شد

چرخش 180 درجه‌ای: از مرز اخراج تا تمدید قرارداد

وضعیت لوئیس دلافوئنته در تیم ملی اسپانیا حالا تثبیت شده در حالی که ماه گذشته او تا یک قدمی اخراج نیز رفت.

چرخش 180 درجه‌ای: از مرز اخراج تا تمدید قرارداد

به گزارش "ورزش سه"، پس از جام جهانی 2022 و قطع همکاری فدراسیون فوتبال اسپانیا با لوئیس انریکه، تصور می‌شد نیمکت اسپانیا به مارسلینو واگذار شود ولی لوئیس روبیالس، رئیس وقت، دلافوئنته را جانشین انریکه کرد. او در تیم‌های پایه اسپانیا مربیگری کرده بود و هدایت تیم المپیک و جوانان را برعهده داشت.

1940630

ریسکی که جواب داد و دلافوئنته علی رغم انتقادات، توانسته خودش را کاملا ثابت کند. در اولین بازی، اسپانیا با او نروژ را با سه گل شکست داد ولی در دومین بازی به اسکاتلند باختند. انتقادات از همان بازی شروع شد ولی لاروخا با دلافوئنته در مرحله نهایی لیگ ملت ها توانست عنوان قهرمانی را کسب کند که پاسخ محکمی به منتقدان بود.

دلافوئنته اما به دلیلی غیرورزشی چیزی تا اخراج فاصله نداشت. او پس از اظهارات جنجالی روبیالس در مجمع فدراسیون فوتبال (هرگز استعفا نمی‌دهم) برای او دست زد که خشم ملی پوشان زن اسپانیا و بسیاری از رسانه‌ها را به همراه دشت. دلافوئنته احضار شد و سپس عذرخواهی کرد و گفت سوء تفاهم شده بود.

1940632

او روی نیمکت اسپانیا ماند و تیم او با چهار برد متوالی از جمله برتری برابر دو رقیب مستقیم یعنی نروژ و اسکاتلند، صعودش به یورو 2024 را قطعی کرد. دو بازی بعدی برابر قبرس و گرجستان در ماه نوامبر فقط برای قطعی کردن صدرنشینی و سرگروه شدن در قرعه کشی نهایی یورو 2024 (دوم دسامبر) اهمیت دارد.

دلافوئنته حالا به طور قطع قراردادش تا جام جهانی بعدی تمدید خواهد شد و مطمئنا نیز در یورو 2024 روی نیمکت لاروخا حضور خواهد داشت.

دیدگاه‌ها