کد خبر : 1973046 | 25 مهر 1402 ساعت 05:00 | 21.7K بازدید | 7 دیدگاه

اختراع واژه جدید برای توصیف شدت بی‌نظمی کاسانو

کدام بازیکن خودش را با چیپس خفه می‌کرد!

فابیو کاپلو، در گفتگویی درباره دوران مربیگری خود و روابط دشواری که با برخی از بازیکنانش در گذشته داشته است، صحبت کرد.

کدام بازیکن خودش را با چیپس خفه می‌کرد!

به گزارش "ورزش سه"، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در موسسه دانشگاهی «لیمک» فابیو کاپلو در مقابل ۳۰۰ دانشجو سخنرانی کرد و از تجربیات خود گفت.

او درباره نحوه تاثیر رسانه‌ها در کشورهای مختلف، فشار آنها بر افکار عمومی و اهمیت ارتباط و رسانه‌ها گفت: «در اینجا (ایتالیا) همه نظرات مردم را به طور مستقیم می‌شنوید. فشار زیادی وجود دارد. به بازیکنان میلان فکر کنید که در طول کووید به طور محسوسی رشد کردند چون فشار کمتر بود. بیشتر فشارها از جانب خبرنگاران است. ارتباطات و رسانه‌ها بسیار مهم هستند. در اسپانیا روزنامه‌ها بر مردم و بازیکنان تأثیر می‌گذارند. هر روز بازیکنان آنها را می‌خوانند.

1940872

زمانی که من در انگلیس مربی بودم، هشتاد خبرنگار در کنفرانس‌های مطبوعاتی حضور داشتند، فشار ویرانگری در آنجا وجود دارد. من یک هفته قبل برای پاسخ به سوالات آماده می‌شدم. در روسیه من یک مترجم داشتم، در چین شش نفر. ارتباط در کار من بسیار مهم بود. در ایتالیا رسانه‌های اجتماعی بر همه چیز تأثیر گذاشته است، من از نحوه ارتباط مردم و رسانه‌ها با بازیکنان خوشم نمی‌آید.

1262184

کاپلو در ادامه درباره تجربیاتش با بازیکنان مختلف صحبت کرد: یکی از بازیکنانی که با او به مشکل خوردم رونالدو بود. او کسی بود که دوست داشت در مهمانی‌ها شرکت کند و برای تیم مشکل ایجاد کند. یک روز ون نیستلروی آمد و به من گفت: «آقا، اینجا در رختکن بوی الکل می‌آید» درست بود. بو از سمت رونالدو بود. رونالدو در آن سال ۹۴ کیلوگرم وزن داشت. در صورتی که در در جام جهانی کره ۲۰۰۲، وزن او ۸۲ کیلو بود.

1852481

من با کاسانو هم مشکل داشتم. همیشه قبل از مسابقه، کاسانو سیب‌زمینی سرخ‌کرده سفارش می‌داد. این غیرقابل بود و بی‌نظمی ایجاد کرد. با خودش و آشپز تیم برخورد کردم. از آشپز بیشتر عصبانی شدم. واژه «کاساناتا» را من اختراع کردم.»

کلمه کاساناتا اکنون توسط روزنامه‌نگاران ورزشی ایتالیا به عنوان توصیف هر رفتاری که با روحیه تیم سازگار نیست و باعث بی‌نظمی می‌شود، استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ها