کد خبر : 1973196 | 25 مهر 1402 ساعت 17:58 | 5.8K بازدید | 8 دیدگاه

ممبینی: سرخابی‌ها نقاط ضعف و قدرتی داشتند

نقش فوتبال پایه در مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید که امیدوار است تا سال بعد، باشگاه‌های بیشتری مجوز حرفه‌ای دریافت کنند.

نقش فوتبال پایه در مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، امروز به همراه مصطفی زارعی، رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای، با حضور در ورزشگاه‌های امام رضا (ع) و مجموعه ورزشی درفشی‌فر، به بازدید از امکانات بخش‌های پایه دو تیم استقلال و پرسپولیس پرداختند.

در همین راستا، هدایت ممبینی در گفت‌وگو با رسانه رسمی فدراسیون فوتبال گفت: امروز و بنا بر وظیفه خودمان، توانستیم با آقای زارعی، مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دیدن کنیم. می‌دانید که یکی از فاکتورهای مهم برای کسب صدور مجوز حرفه‌ای، توجه به آکادمی‌هاست.

او ادامه داد: امروز از بخش آکادمی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت دیدن کردیم که نکات مثبت و منفی داشتند و ما متذکر شدیم. از مدیران هر دو باشگاه تشکر می‌کنم که آکادمی‌های خیلی خوبی را راه انداخته‌اند.

وی گفت: به نظرم باشگاه پرسپولیس توانسته است امکانات درخور توجهی داشته باشد. ضعف‌هایی بود که اعلام کردیم تا آنها را برطرف کنند. باشگاه استقلال نیز به همین شکل بوده است. آنجا نیز مشکلاتی وجود داشت و متذکر شدیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال می گوید: ان‌شاءالله باشگاه‌های فوتبال کشور باید علاوه بر اینکه وقت و تمرکزشان را روی تیم بزرگسال بگذارند، به رده‌های پایه نیز توجه کنند چرا که اساس فوتبال باشگاهی دنیا بر اساس تیم‌های پایه و آکادمی است.

ممبینی گفت: فیفا و AFC  روی مباحث آکادمی فوتبال باشگاهی، تذکرات زیادی داده‌اند. ما نیز مجبوریم بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خود کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و کفندراسیون فوتبال آسیا را به باشگاه‌ها ابلاغ کنیم و از آنها بخواهیم توجه بیشتری به آکادمی‌ها داشته باشند و بتوانند آیتم‌هایی که مدنظر ماست را به صورت جدی پیگیری کرده و نقاط ضعف را برطرف کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان اضافه کرد: ان‌شاءالله در سال بعد بتوانیم شاهد دریافت مجوز حرفه‌ای از سوی باشگاه‌های زیادی باشیم که برای این امر باید دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.

دیدگاه‌ها