کد خبر : 1973263 | 26 مهر 1402 ساعت 03:14 | 12.6K بازدید | 1 دیدگاه

بعد از 48 سال: بازگشت اسپانیا به بارسلون

شهر بارسلون خواهان میزبانی بازی‌های تیم ملی اسپانیا در مقدماتی جام جهانی 2026 شد. این در حالی است که عده‌ای از کاتالان‌ها معتقد به بایکوت تیم ملی اسپانیا هستند.

بعد از 48 سال: بازگشت اسپانیا به بارسلون

به گزارش "ورزش سه"، رقابت بارسلون و مادرید به عنوان بزرگ‌ترین شهرهای اسپانیا علاوه بر میادین فوتبال سویه‌های اجتماعی و سیاسی هم دارد.

عده‌ای از کاتالانها به جدایی از اسپانیا معتقدند و این یکی از مواردی است که باعث شده رقابت بین تیمهای فوتبال بارسا و رئال مادرید ابعادی فراتر از مستطیل سبز پیدا کند. برخی از اهالی شهر بارسلون معتقد به بایکوت تیم ملی اسپانیا هستند اما شورای شهر بارسلون امروز بر خلاف نظر این افراد با ارسال درخواستی رسمی به فدراسیون فوتبال خواهان میزبانی از بازیهای لاروخا در رقابتهای انتخابی جام جهانی 2026 شد.

داوید اسکوده، مدیر ورزشی شهرداری بارسلون، اعلام کرد با توجه به تصویب در شورای شهر او مذاکره با فدراسیون فوتبال اسپانیا را آغاز کرده و امیدوار است مرکز ایالت کاتالونیا به زودی شاهد برگزاری دیدارهای لاروخا باشد.

1941250

برای اطلاع از اهمیت این درخواست باید توجه داشته باشید که آخرین باری که تیم ملی اسپانیا در ایالت کاتالونیا و شهر بارسلون به میدان رفته 48 سال قبل بوده است. لاروخا آخرین بار در سال 1975 در شهر بارسلون به مصاف دانمارک رفت. دیداری که در رقابتهای انتخابی یورو 1976 برگزار شد.

دیدگاه‌ها