کد خبر : 1973296 | 26 مهر 1402 ساعت 00:45 | 29.9K بازدید | 50 دیدگاه

عربستان نزدیک به بدترین دوران ملی تاریخ!

چهره برافروخته روبرتو مانچینی در پایان مسابقه تیم ملی عربستان مقابل مالی در بازی تدارکاتی امروز حکایت از عصبانیت شدید این سرمربی ایتالیایی داشت.

عربستان نزدیک به بدترین دوران ملی تاریخ!

به گزارش "ورزش سه"، تیم عربستان در پایان اردوی تدارکاتی خود در پرتغال در سومین مرحله آماده‌سازی این تیم برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در دیدار دوستانه در ورزشگاه پورتیمائو از مالی ۳-۱ شکست خورد؛ در حالی که این نتیجه می‌توانست سنگین‌تر هم بشود، اگر ضربه مهاجم مالی در ثانیه‌های پایانی بازی به تیر دروازه نمی‌نشست.

با این شکست، عربستان در هشت بازی گذشته هفت مسابقه را باخته و تنها یک تساوی به دست آورده و در این هشت مسابقه حتی یک بار برنده نشده است.

الاخضر (سبزها) با رکورد هشت بازی بدون برد، دومین دوره طولانی بدون پیروزی تاریخ خود را ثبت کرده‌اند. طولانی‌ترین روند منفی تیم ملی عربستان به سال ۱۹۸۲ برمی‌گردد که آنها ۱۰ بازی متوالی بدون برد را در تاریخ خود ثبت کردند؛ البته آنها در نهایت بعد از آن روزهای سخت به قهرمانی جام ملت‌های ۱۹۸۴ سنگاپور رسیدند که اولین عنوان بزرگ این کشور در فوتبال آسیا محسوب می‌شود.

آخرین باری که عربستان مزه پیروزی را چشیده، در ژانویه سال گذشته بود که آنها دو بر صفر تیم ملی یمن را شکست دادند. البته تیم ملی عربستان با ترکیبی متفاوت در آن مسابقه شرکت کرده بود.

1941327

عربستان در این هشت بازی ۱۷ گل دریافت کرده است که نشان از وضعیت وخیم دفاعی این تیم دارد. تیم ملی عربستان ۲-۰ به عراق باخته، ۲-۱ از عمان شکست خورده، به ونزوئلا ۲-۱، به بولیوی ۲-۱، به کاستاریکا ۳-۱ و به کره جنوبی ۱-۰ باخته است و البته مقابل مالی هم امروز ۳-۱ تسلیم شده است.

تنها نتیجه مثبت این تیم، تساوی ۲-۲ با نیجریه در بازی اول فیفادی جاری است که یک عملکرد کاملا منفی برای روبرتو مانچینی محسوب می‌شود. او امیدوار است در فیفادی بعدی این روند را کاملا تغییر بدهد.

دیدگاه‌ها