کد خبر : 1973333 | 26 مهر 1402 ساعت 02:50 | 181.8K بازدید | 203 دیدگاه

نه هالند و نه امباپه، CR7 گلزن برتر ۲۰۲۳

تاج‌گذاری سلطان کریستیانو رونالدو ۳۸ ساله

امسال هیچ فوتبالیستی از مهاجم ۴۰ گله پرتغالی النصر فراتر نرفته است‌.

تاج‌گذاری سلطان کریستیانو رونالدو ۳۸ ساله

به گزارش ورزش سه، کریستیانو رونالدو سال‌های خود را با گل می‌شمارد. از زمانی که او در سن ۱۷ سالگی با دو گل برای اسپورتینگ مقابل مورینسه در اکتبر ۲۰۰۲ گلزنی خود را در سطح حرفه‌ای شروع کرد، ۲۲ سال می‌گذرد. رونالدو در این بین و در سال ۲۰۱۳ با پیراهن رئال مادرید و پرتغال ۶۹ گل در یک سال به ثمر رسانده تا پربارترین سال دوران حرفه‌ای خود را رقم بزند.

این بخشی از دستاوردهای او در دوران فوتبالش است؛ بازیکنی که بهترین گلزن تاریخ فوتبال (۸۴۹ گل)، بهترین گلزن تیم‌های ملی (۱۲۷ گل)، بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا (۱۴۰ گل) و بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید (۴۵۱ گل) را ثبت کرده است اما یک اتفاق ویژه برای او بردن تاج بهترین گلزن جهان در سال ۲۰۲۳ است.

رونالدو به طرز به خصوصی از لحظه لذت می‌برد و از گلزنی در باشگاه و تیم ملی خوشحال است؛ اگرچه در ورزشگاه آزادی و در شهری که هزاران دلخسته نام او را به عنوان محبوب‌ترین فوتبالیست فعلی جهان فریاد کشیدند، موفق نشد گل بزند اما بلافاصله این یخبندان را جبران کرد. رونالدو در این پنجره فیفا و در دو بازی مقابل اسلواکی و بوسنی در هر دو مسابقه دبل کرد و تبدیل به بهترین گلزن جهان در سال ۲۰۲۳ شد.

1941386
این تصاویر زیر باران او را جذابت‌تر هم نشان می‌دهند. مرد تمام نشدنی فوتبال جهان که یک سال ویژه را پشت سر گذاشت.

او ۴۰ گل در ۴۳ بازی برای النصر عربستان (۳۱) و پرتغال (۹) به ثمر رسانده و این رقم او را بالاتر از ارلینگ هالند (۳۹ گل- منچسترسیتی و نروژ)، کیلیان امباپه (۳۵ گل- پاری سن ژرمن و فرانسه)، هری کین (۳۳ گل- بایرن، تاتنهام و انگلیس) و ویکتور اوسیمن (۳۲ گل- ناپولی و نیجریه) قرار می‌دهد. در این بین بازیکنان دیگری هم هستند. بارناباس وارگای مجارستانی (۳۸ گل- فرانس واروش و مجارستان) و ژرمن کانو (۳۶ گل- فلومیننزه). همه این گلزن‌ها پشت سر رونالدو ایستاده‌اند.

کریستیانو اخیرا اعتراف کرده که "هنوز بازی فوتبال را دوست دارم؛ حتی در این سن دوست دارم بازی کنم و گل بزنم و همه بازی‌ها را ببرم. تا زمانی که پاهایم بگویند کریستیانو، تمام شد." این لحظه‌ای است که هیچ علاقمندی در فوتبال دوست ندارد زمانش برسد، چرا که رونالدو یک بازیکن موردعلاقه، دوست داشتنی و یک شخصیت برجسته جهانی است؛ ستاره‌ای که اثرگذاری او بعد از ۳۰ سالگی افزایش پیدا کرده و همچنان می‌تواند یک ستاره کشنده باشد.

1941387
رونالدو همچنان محبوبیتی خارق‌العاده در سراسر جهان دارد. این تصویری است از هواداران پرتغال که در اولین بازی این فیفادی از وی بابت رکورد ۲۰۰ بازی ملی تجلیل کردند.

کریستیانو رونالدو یک ویژگی خاص دارد؛ او سیری ناپذیر است. او تنها بعد از ۳۰ سالگی ۷۴ گل به ثمر رساند (واقعا باورنکردنی است) و تبدیل به بازیکنی شده که در سه دهه مختلف بیش از صد گل در هر دهه به ثمر رسانده است؛ ۲۲۶ گل در دهه ۲۰۰۰، ۵۵۰ گل در دهه ۲۰۱۰ و ۱۱۰ گل در دهه ۲۰۲۰ (که البته تازه به سال ۲۰۲۳ رسیده‌ایم.

فکر کنید که سال گذشته وقتی او از منچستریونایتد جدا شده و با پرتغال از جام جهانی حذف شده بود، همه او را بازیکنی تمام شده تصور می‌کردند اما رونالدو بالاتر از همه یک بخش جدایی ناپذیر از پازل امروز فوتبال جهان است و در میان همه ستارگان بزرگ و گران قیمت می‌درخشد.‌ او البته پردرآمدترین و گران‌قیمت‌ترین بازیکن جهان نیز هست اما نه باارزش‌ترین آنها. با این حال با کاریزما و اثرگذاری و علاقمندانش پروژه لیگ فوتبال عربستان را به تنهایی تبدیل به پرسروصداترین اتفاق فوتبال جهان در تابستان گذشته کرد.

1941388
رقابت با جوان‌ها چه در تیم ملی، چه در باشگاه و چه در جنگ‌های نیابتی مهم‌ترین وجه کاری امروز کریستیانو رونالدو است.

او همان بازیکنی است که باعث می‌شود حتی هوادارانی از ایران خود را به بوسنی برسانند تا نامش را روی سکوها فریاد بزنند اما همه اینها کمتر از این برایش ارزش داشته که بتواند در رقابت با جوان‌های تیزچنگی مثل هالند و امباپه پیروز بشود. او واقعا شایسته این تاج است. سخت است باور کنید که در این شرایط بهترین گلزن سال جهان باشی.

دیدگاه‌ها