کد خبر : 1973371 | 26 مهر 1402 ساعت 11:58 | 233.6K بازدید | 277 دیدگاه

هیچکس نیست که بتواند لئو را متوقف کند

شب رویایی در پرو: مسی درخشش رونالدو را تحمل نکرد!

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، شب گذشته به ترکیب اصلی تیم ملی کشورش برگشت و نشان داد چرا بهترین بازیکن دنیاست.

شب رویایی در پرو: مسی درخشش رونالدو را تحمل نکرد!

به گزارش "ورزش سه"، مسی در حالی قدم به لیما گذاشت که کاری ناتمام داشت. او پیش از این نتوانسته بود در مسابقات انتخابی جام جهانی در آمریکا برابر تیم ملی پرو گلزنی کند و مدتی هم از آخرین باری که در ترکیب اصلی آرژانتین به میدان رفته بود می‌گذشت. 

او در چند هفته اخیر با مشکل مصدومیت دست به گریبان بود که باعث شد بازی برابر پاراگوئه را هم از روی نیمکت آغاز کند اما لیونل اسکالونی در بازی برابر پرو تصمیم گرفت که او را در ترکیب اصلی قرار دهد و همانطور که انتظار می‌رفت لئو بهترین نمایش ممکن را ارائه کرد: دو گل، درخشش، رکوردشکنی و گلی که توسط داور رد شد تا هت تریک او تکمیل نشود. 

کاپیتان تیم ملی آرژانتین که حالا به نظر می‌رسد مصدومیت را به صورت کامل پشت سر گذاشته است از همان دقیقه اول بازی بسیار پر انرژی و فعال بود. پیش از آن که حتی به دقیقه پنجم بازی برسیم، مسی با همراهی الکسیس مک آلیستر اولین خطر جدی را ایجاد کرد که شوتی از راه دور با پای چپ بود که از کنار تیرک به بیرون رفت. 

1941412

مسی در دقیقه نهم هم بار دیگر شانسش را با دریبل زدن بازیکن حریف امتحان کرد اما در آستانه محوطه جریمه سرنگون شد. همانطور که انتظار می‌رفت خودش پشت این ضربه آزاد ایستاد اما دروازه‌بان پرو موفق شد توپش را مهار کند. 

دفاع فشرده پرو باعث شد که شاگردان لیونل اسکالونی مجبور به عقب کشیدن و بازی‌سازی از پشت باشند. معمولا دو تا سه بازیکن حریف در اطراف مسی حضور داشتند تا با او یارگیری کنند. هرچند این سبک بازی هم نتوانست مانع از گلزنی او شود. 

پاس کوتاه نیکلاس گونزالس و ضربه سر ضرب مسی گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کرد تا او برای اولین بار در مسابقات انتخابی جام جهانی دروازه این تیم را باز کرده باشد. آخرین باری که او موفق شد به پرو گل بزند، بیشتر از یک دهه پیش و در کوپا آمه‌ریکای 2007 بود. 

1941447

اما این پایان ماجرا نبود و این بازیکن پیش از پایان نیمه اول موفق شد یک بار دیگر دروازه‌بان حریف را شکست دهد و گل دوم تیمش و خودش را هم وارد دروازه پرو کند.

مسی با این دو گل توانست از رکورد لوئیس سوارز به عنوان بهترین گلزن مسابقات انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی هم عبور کند و حالا با 31 گل این رکورد را هم از آن خودش کند. 

نمایش درخشان او در زمین بسیاری از تماشاگرانی که برای دیدن جادوی او به ورزشگاه آمده بودند را هیجان زده کرد. این بازیکن در یک صحنه توانست در سمت راست زمین دو بازیکن را جا بگذارد و با دریبلی تحقیرآمیز و باورنکردنی از سد آنها عبور کند. 

1941448

در حالی که پرو فشار روی آرژانتین را بیش از پیش افزایش داده بود و به نظر می‌رسید که شاید بازی 1-2 شود اما در نهایت این مسی بود که گل سوم را وارد دروازه این تیم کرد اما کمک داور ویدیویی این گل را به دلیل خطای آفساید مردود اعلام کرد تا هت تریک او در این شب به یاد ماندنی تکمیل نشود. 

لئو باز هم در ادامه تلاش کرد تا هت تریکش را تکمیل کند اما نتوانست این کار را انجام دهد و با وجود این که دو بار دروازه حریف را باز کرده بود اما به نظر می‌آمد از این که نتوانسته سومین گل را به ثمر برساند عصبانی است. 

1941449

پیش از آن که سوت پایان بازی به صدا دربیاید، او این فرصت را داشت که چند دریبل دیگر بزند تا تماشاگران را با تکنیک بی‌نظیرش هیجان‌زده کند و هواداری کم سن و سال هم از دست ماموران امنیتی گریخت تا در این شب خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی در آغوش او جای بگیرد. 

دیدگاه‌ها