کد خبر : 1973944 | 28 مهر 1402 ساعت 23:17 | 145.3K بازدید | 224 دیدگاه

چشمه جدید از جواد - آرامش و اعتماد به تیم

پیام مهم نکونام: زمان رنج و عذاب به پایان رسید!

در شب پرشکوه ورزشگاه آزادی، تیم نکونام صبورتر از هواداران بود، آنها برای بازگشت کاملا با برنامه بودند.

پیام مهم نکونام: زمان رنج و عذاب به پایان رسید!

به گزارش "ورزش سه "، بازی در کنار هواداران و خانم‌های استقلالی حاضر در طبقه دوم ورزشگاه آزادی با شروع بد استقلال همراه بود. شاگردان نکونام که اولین بازی خود را در فصل جدید در کنار هواداران تهرانی برگزار می‌کردند، پنجمین برد پیاپی را در بازگشتی پرشکوه رقم زدند تا صدر جدول را با پرسپولیس شریک شوند. جدولی که پرسپولیس را با تفاضل یک گل بیشتر بالاتر از آنها نشان می‌دهد.

بازی برابر هوادار در عین ناباوری با دو گل زودهنگام شاگردان فکری تا دقیقه 17 به نفع هوادار شد، نتیجه‌ای غیرقابل باور از تیمی که درآخرین بازی خود در یک نیمه از همین تیم استقلال شش گل خورده بود و در شش بازی اول فصل تنها موفق شده بود سه گل بزند. دو گل زود هنگام شاگردان فکری در شروع بازی، شوک  بزرگی را به بازیکنان و هواداران حاضر در ورزشگاه وارد کرد، ولی تیم نکونام در ادامه بازی تا سوت آخر بیژن حیدری، داور بازی، فوتبالی متفاوت را نشان داد.

هوادار بعد از این دو گل تنها یک موقعیت گل داشت که آن هم ضربه فنی و زیبای داریوش شجاعیان بعد از کف پای سالنی‌اش بود که با واکنش حسینی راه به جایی نبرد و کل بازی در اختیار تیم نکونام بود.

1942338

آبی‌ها برای بازگشت و زدن سه گل دقایق 23،61و 84 را انتخاب کردند و در این راه بدون هیجان کاذب و با آرامش فراوان موفق شدند در روز درخشش مهرداد محمدی به بازی برگردند و نه تنها برنده این بازی باشند، بلکه شب هواداران خود را خراب نکنند و صدر جدول را در کنار پرسپولیس به رنگ سرخابی در آورند.

بولت استقلالپاس‌های متعدد در زمین مسابقه، کشاندن توپ به کناره‌ها، استفاده متعدد از مدافعان تیم در مرکز زمین و کمک آنها به خط میانی از دقیقه 17 تا پایان بازی به دفعات از تیم نکونام دیده شد. 

بولت استقلالتیمی که بعد از خوردن گل دوم، هیچ عجله‌ای برای رسیدن سریع به دروازه حقیقی نداشت و مزد آرامشش را در دقیقه 84 با حرکت در عرض محمدی و ضربه فنی او گرفت تا هواداران هم مزد آرامش خود را در کنار نکونام بگیرند. مربی‌ای که به بازیکنانش مثل چشمش اعتماد دارد. 

آنها هم با تشویق‌های فراوان خود و بدون ایجاد استرس برای تیم مزد حمایتشان را گرفتند تا شبی متفاوت برای آنها رقم بخورد.

شاید این برد و این بازگشت لذتش برای هواداران استقلال از برد شش بر یک فصل قبل بیشتر باشد، بردی که در آن تیم برای رسیدن به نتیجه مطلوب زحمت زیادی کشید و باخت دو بر صفر را به برد سه بر دو تبدیل کرد.

نکونام که در سن 43 سالگی به نیمکت استقلال رسیده است، امشب نکونام متفاوتی بود، او با تعویض‌های خوبش در مسابقه و تجدید قوا در کناره‌های زمین عرصه را در اواخر نیمه دوم به شاگردان فکری تنگ‌تر کرد و بالاخره  بعد از حملات زیاد و فشار زیاد موفق شد روی درخشش محمدی گل برتری تیمش را از کنار نیمکت ببیند.

1942339

مشکیدر شب خوب آبی‌ها در کنار مهرداد محمدی، روزبه چشمی علیرغم نداشتن بازوبند کاپیتانی، نقش لیدر تیم را به خوبی بازی کرد. حضور مداوم او در میانه زمین، نقش متفاوتش در گل تساوی آبی‌ها و رهبری تیم نشان داد روزبه به مرز پختگی برای رهبری استقلال در زمین رسیده است.

نقشی که بعد از رفتن وریا غفوری و حضور حسینی در محوطه هجده قدم نیاز مبرم آبی‌ها در این سال‌ها بود و حالا نکونام می‌تواند علاوه بر حسینی این نقش را از بازیکن با تجربه و کاپیتان دوم تیمش بخواهد. نقشی که می‌تواند با حضور نکونام با برنامه استقلال را به آن چه می‌خواهد در ادامه فصل برساند.

نکونامی که معروف به بردهای اقتصادی بود، حالا در کنار زمین بازی دو بر صفر باخته را نه تنها می‌برد بلکه هواداران خود را برای ادامه فصل امیدوارتر از قبل می‌کند.

📝محمدرضا تقی‌خانی

دیدگاه‌ها