کد خبر : 1973981 | 29 مهر 1402 ساعت 08:42 | 52.9K بازدید | 62 دیدگاه

ایمان حفظ شد تا گل بسازد؛

کار خاص نکونام برای برد استقلال

سرمربی استقلال با اعتماد به مدافع تیمش کاری کرد تا او با انگیزه بیشتری به بازی با هوادار ادامه دهد.

کار خاص نکونام برای برد استقلال

به گزارش "ورزش سه"، خیلی‌ها منتظر بودند تا جواد نکونام پس از دریافت دو گل زودهنگام در دیدار مقابل هوادار، سریع اقدام کند و ترکیب و حتی سیستم استقلال را در این مسابقه بهم بریزد و در نیمه اول تغییراتی به وجود بیاورد، اما او چنین کاری انجام نداد و با آرامش خود سعی کرد 11 نفرش را نگه دارد و حتی بازیکنی که گل به خودی زده بود را حفظ کند تا دوباره برگردند و یک برد بزرگ را به دست بیاورند.

استقلال گل دوم مقابل هوادار را در دقیقه 17 با تکل ایمان سلیمی، مدافع خودی دریافت کرد ولی جواد نکونام مثل دیدار برابر سپاهان که این مدافع را در ترکیب نگه داشت و حتی جایگاهش را تثبیت کرد، در مسابقه دیروز هم چنین کاری را انجام داد و همین اعتمادش موجب شد تا این بازیکن بدون اشتباه تا ثانیه آخر مسابقه کارش را انجام بدهد و حتی روی یک گل موثر باشد.

1942474

ایمان سلیمی پس از گل به خودی، اعتماد به نفس لازم را که از جواد نکونام گرفته بود، کاملا حفظ کرد و در عقب زمین مطمئن و کم‌اشتباه ظاهر شد و توانست در نیمه دوم هم با یک پرتاب اوت بلند که یک خط دفاعیه هوادار را شکست، زمینه‌ساز گل دوم و تساوی تیمش برابر هوادار با دو ضربه پشت سر از روزبه چشمی و آرمان رمضانی و شوت تمام کننده مهرداد محمدی شود.

سلیمی که فصل قبل یکی از بهترین دوران خود را در مس رفسنجان داشت، پس از پیوستن به استقلال در یک بازی حضور تعویضی داشت ولی در چهار دیدار متوالی است که جایگاه ثابت خود را به دست آورده و نکونام هم نشان داده به او اعتماد دارد.

جواد نکونام در نشست خبری پس از دیدار مقابل هوادار نیز با حمایت ویژه از ایمان سلیمی، مدافع تیمش عنوان کرد: «بازیکنان من همه زحمت کشیدند و همه تیم برای من مهم هستند. ایمان سلیمی اشتباه کرد و مهم نیست. بازیکن با کیفیتی است و خوب بازی می‌کند و آن چه از او می‌خواهیم را انجام می‌دهد. اشتباه در فوتبال برای هر بازیکنی رخ می‌دهد.»

این اعتماد نکونام بدون شک موجب می‌شود تا شاگردان او با آرامش خاطر بیشتری کارشان را در زمین انجام بدهند و با انگیزه برای تبدیل شکست به پیروزی تلاش کنند؛ مثل اتفاقی که دیروز مقابل هوادار افتاد.

دیدگاه‌ها