کد خبر : 1973996 | 29 مهر 1402 ساعت 10:07 | 13.4K بازدید | 28 دیدگاه

باید هر چه زودتر یک مربی خوب خارجی بیاوریم

فرهاد نظری افشار معتقد است که باید هر چه زودتر یک مربی خوب خارجی برای تیم ملی والیبال آورده شود.

باید هر چه زودتر یک مربی خوب خارجی بیاوریم

به گزارش "ورزش سه"، والیبال ایران این روزها در تکاپوی انتخاب سرمربی جدید است و به خاطر شرایط دشوار حضور ما در المپیک این موضوع و وسواس زیادی از سوی فدراسیون پیگیری می‌شود. در همین راستا هم  دو روز پیش هم جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال به شکل پرحرارتی برگزار شد و اعضا نظرات و راهکارهای خود را ارائه دادند.

فرهاد نظری افشار، بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران، درباره اتفاقات اخیر گفت: "به کادر فنی تیم جوانان تبریک می‌گویم و از دل آنها بازیکنان خوبی بیرون می‌آید. اگر سرمایه‌گذاری خوبی روی آن‌ها شود آینده خوبی برای والیبال خواهیم داشت. کادر فنی تیم ملی تمرینات خوب و درستی نداشت. بازیکنان مربیان را قبول نداشتند، شاید به این دلیل که بازیکنان در سال‌های اخیر لژیونر شده و پول‌های خوبی دریافت کردند. بعد از سه سال به 4 بازیکن اصلی تیم هم نرسیدیم. چرا به خودمان اعتماد نداریم؟ این بگم بگم‌ها برای چیست؟ بازی‌های تدارکاتی کمی داشتیم. تمرکز کادر فنی کم بود و آماده جواب دادن به منتقدان بودند. روی پاسورها خیلی تمرکز کردیم و این‌ها بلافاصله بعد از سعید معروف آمدند و مردم آنها را با معروف مقایسه می کنند در حالی که در هر دوره تنها یک اسطوره وجود دارد."

نظری افشار در ادامه گفت: "نسل ما مسئولیت‌پذیرتر بود تا این نسل جدید. باید آئین‌نامه‌ای را برای بازیکنان تیم ملی تدوین کنیم که حتی فضای مجازی آنها در نظر گرفته شود. کار سختی برای المپیک داریم باید یک مربی درجه یک خارجی انتخاب شود و هر چه زودتر باید این اتفاق بیفتد. مربیان ایرانی هم از همین حالا تمرین کنند که در کنار هم کار کنند. باید برای کسب سهمیه بجنگیم، اگر مردم شاهد بازی‌های خوب تیم ملی باشند اگر نتیجه هم حاصل نشود راضی خواهند بود. امیدوارم با یک مربی درجه یک خارجی و کادر فنی قوی ایرانی شوکی به والیبال وارد شود تا بار دیگر دیده شود.

دیدگاه‌ها