کد خبر : 1974266 | 30 مهر 1402 ساعت 12:25 | 14.1K بازدید | 31 دیدگاه

نه ما و نه حسن یزدانی ناامید نیستیم

درستکار: برکنار شوم هم برای تیم ملی دعا می کنم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد می گوید کسب سه سهمیه المپیک نیازمند حمایت اهالی رسانه است.

درستکار: برکنار شوم هم برای تیم ملی دعا می کنم

به گزارش "ورزش سه"، پژمان درستکار در نشست خبری امروز فدراسیون کشتی در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2023 بلگراد و بازی های آسیایی هانگژو توضیحاتی را ارائه کرد و به سوالات مطرح شده نیز پاسخ داد.

* سال سختی تا المپیک پیش رو داریم
من از قبل وقت عمل جراحی پایم را در روز شنبه هفته آینده قرار داده بودم. یک سال قول داده بودم که در برنامه دایره طلایی شرکت کنم و بنابراین به این برنامه رفتم. قرار بود ما به مسابقات امیدهای جهان برویم که کنسل شد و امروز در خدمت شما هستیم. درمورد مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی توضیحاتی دادیم. این جمع امروز برای کمک به کشتی آمده و قرار است بدون هیچ گاردی کمک کنیم تا کشتی نتیجه خوبی بگیرد. می‌دانم جمعی هستید که مثل کشتی‌گیران، مظلوم‌ترین هستید و با قدردانی خواهش می‌کنیم کشتی را حمایت کنید‌. روزهای سختی داریم‌‌‌. در کشتی آزاد باید ۳ سهمیه و در فرنگی باید ۲ سهمیه المپیک بگیریم. چرخه انتخابی را پیش رو داریم و سال سختی است.

* نمی توانم جلوی تغییر وزن کشتی گیر را بگیرم
تغییر اوزان دست خود کشتی گیر است و نمی توانیم به کشتی گیر بگوییم به یک وزن برود یا نرود. رحمان عموزاد هم فکر نمی کنم زود انتخاب شده باشد. او در فروردین انتخاب شد. البته شرایط کشتی گیران متفاوت است و قطعا در سال المپیک دچار تغییراتی می‌شود.

* چه کسی گفته همه کشتی های حساس را باختیم؟
فکر می کنم موج رسانه اینطور وانمود کرد ما همه کشتی های حساس را باختیم. مگر امیر محمد  یزدانی اکماتالیف را نبرد، مگر امیرحسین زارع طاها اکگل و پتریاشویلی را نبرد؟ مگر میلاد والی زاده در اولین حضورش در مسابقات جهانی رضازاده‌، قهرمان اروپا را نبرد. البته در چند کشتی مهم هم باختیم. حتماً دلیلش کار ما ایراد کشتی گیر بوده است. قطعا آسیب شناسی می کنیم و سعی داریم اشتباهاتمان را به حداقل برسانیم.

* نه ما و نه حسن ناامید نیستیم 
مسائل روحی روانی در این کشتی خیلی مهم است. من خیلی نمی‌توانم ریز درباره آنالیز این کشتی صحبت کنم چون محرمانه است و این دو با هم رقابت دارند. حسن در ۲ دقیقه اول حاکم تشک بود. اول ۴ پوئن به حسن دادند و ۵ بر یک جلو افتاد اما وقتی برگرداندند به لحاظ روحی روانی کشتی حساس‌تر می شود. یزدانی بخاطر ضرب دیدگی کتفش که مزمن بود خیلی از کارهای تاکتیکی را نتوانست انجام دهد. نه ما و نه حسن ناامید نیستیم. امیدوارم در المپیک نتیجه خوبی حاصل شود.

1908684

* قاسمپور در 97 کیلو کشتی می گیرد
کامران قاسمپور باید خودش تصمیم بگیرد. چند روز پیش با او جلسه داشتم وزنش 94.5 کیلوست و تقریبا می‌تواند در 97 کیلو کشتی بگیرد.

* برکنار شوم هم برای تیم ملی دعا می کنم
بنده جایگاه تیم ملی را ملک شخصی نمی‌دانم و این حق رییس فدراسیون است درباره این جایگاه تصمیم گیری کند چرا که او باید در قبال مردم پاسخگو باشد.اگر قرار باشد کنار بروم باز هم برای تیم ملی دعا می‌کنم و باز هم در کنار تیم ملی کشورم خواهم بود.

* از حسن نشنیدم بخواهد مربی اش به اردو بیاید
اینکه آقای مسلمی عزیز و زحمتکش برای حسن زحمت کشیده شکی نیست اما من از زبان حسن یزدانی تا کنون چنین چیزی نشنیده‌ام که بخواهد مربی خاصی بالای سرش باشد. قطعا دل مسلمی هم با یزدانی است اما کار کردن در تیم ملی شرایط خاص خود را دارد و یک‌ مجموعه درباره آن تصمیم می‌گیرد. تاکنون حسن چنین درخواستی نداشته و من تا حالا نشنیده‌ام.

* حسن یزدانی سردار تیم ماست
حسن همیشه کشتی‌اش روز اول است و باختش در تیم تاثیر می‌گذارد. المپیک هم کشتی او روز اول است. حساسیت روی او را باید کم کنیم. او سردار تیم است اما همه تیم ملی نیست. اینطور مطرح نشود که مربی سازنده اش به اردو بیاید، بقیه هم فردا مربیان خودشان را می‌خواهند.

* رفتن امیررضا معصومی منتفی است
امیررضا معصومی حتما مورد توجه فدراسیون و کادرفنی در یک سال گذشته بوده و در مسابقات متعدد شرکت کرده و یک سری اظهار نظرهای احساسی در مورد این سرمایه مطرح شد. اگر قرار است حقی را بگیرد در کشور خودش بگیرد. رفتن او منتفی است.

* نتایج سه سال اخیر، تاریخی ترین نتیجه ما بوده
من کی گفتم موج رسانه‌ای منجر به افت ما شد؟ به نظر شما نتیجه ما در بلگراد خوب بوده یا بد؟ قطعا نتیجه می‌توانست بهتر باشد. از اسلو تا اینجا، خوب است که من را با خودم قیاس می‌کنید. نتایج سه سال اخیر ما، تاریخی ترین نتیجه ما بوده، قطعا کادرفنی هم ایراد داشته که در مسابقات اخیر آنطور که می خواستیم نتیجه حاصل نشد. همه هم به شخص بنده برمی‌گردد.

* در داوری کشتی های یزدانی و عموزاد بحث دارم
امتیاز تیمی آمریکایی‌ها هم افت کرده، ما چیزی به اسم شانس ورزشی داریم. این بهانه گیری نیست اما شانس ورزشی با ما یار نبود. در هر 10 وزن قرعه ما بد بود.  در داوری حسن یزدانی و رحمان عموزاد با موسکائف بحث دارم. هرچند رحمان را بی رحم می‌گویند اما بسیار بچه احساسی است. مثل اسلو که به او خبر بد دادند یا مقابل موسکائف امسال که اصرار به چلنج داشت.  الان درموردش صحبت کردن راحت است اما اصرار به چلنج کرد برخلاف نظر من و مربی‌اش و همین باعث شد موسکائف استراحت کند. گفت خودم ثانیه‌های آخر احتیاط کردم. اگر موسکائف را می‌برد قهرمان جهان می‌شد. منهای امیرعلی آذرپیرا که به خاطر شرایط وزن کم کردن و چیزی که خورده بود، به لحاظ بدنی برید، مشکل بدنی نداشتیم. هیچ نُرمی برای آماده سازی تیم در دسترس نبوده و هر چه بوده خودمان نوشتیم. ضرب خوردگی کامران هم در اردوی تیم ملی اتفاق نیفتاد و اسفند ماه در جویبار رخ داد.

1897546

* علیرضا دبیر اصلا در کار ما دخالت نمی کند
اصلا علیرضا دبیر در کار کادرفنی دخالت نمی کند. خدا می‌داند. او سوای ریاست، قهرمان المپیک است و با جان و دل توصیه فنی‌اش را می پذیریم دخالت اما اصلا، تا امروز هیچ دخالتی در چرخه اعزام ها و تمرینات ما نداشته، حتی او کشتی گیر صاحب سبک بود و به نظر من بهترین زیرگیر تاریخ کشتی ما بود و من گله کردم چرا پایت را عمل کردی و به ما کمک نکردی.

* حاجی اف بدون پول کار کرده است
من نمی دانم چرا عیسی حاجی اف اینقدر برجسته شده، دوستی بدون اینکه پولی بگیرد آمده کار کرده است. در روزهای آینده فیلم‌های مربوط به تمرین سر و گردن او را منتشر می‌کنم. تسابولوف اگر خوب نبود سوم جهان نمی‌شد و نزدیک ترین کشتی با سیداکوف را او گرفت. شاید یونس هم از تمرین کنار او یاد گرفت. در کشتی یونس با تسابولوف یک لحظه وی، یونس را گیر انداخت و او تمرکزش از بین رفت.

* رقابت فقط بین ما و روسیه و آمریکا نیست
بالای ده کشور تک ستاره‌هایی دارند که لطمه می‌زنند. سالکازانوف چامیزو، تاج الدینوف، اینطور نیست رقابت فقط بین ما و روسیه و آمریکا باشد. ما ضعف‌های مان را می پذیریم، اگر حسن و زارع با روسیه می‌گرفتند چه می شد؟ قطعا با اختلاف بالا برنده بودیم. در مورد 65 کیلو با اینکه این همه قهرمان خوب داشتیم همه کسانی که قهرمان شدند نتوانستند قهرمانی‌شان را تکرار کنند. نگرانی نباید باعث تضعیف روحیه کشتی گیران ما شود.

* ندیدم هیچ سرمربی ای اینقدر تحت فشار باشد
من هیچ وقت از نقد منصفانه ناراحت نشدم. اصلا تمرکزم را از دست نمی‌دهم، بیشتر هم نقد شدم تا تشویق. هرکسی نقد سازنده می‌کند که من احساس کنم درست است می‌پذیرم ولی گاهی تخریب است. وقتی می‌خواهیم چیزی را مورد سنجش قرار دهیم باید در طول تاریخ، نه دوره خاص بررسی شود. در جام جهانی آمریکا که آذرماه سال گذشته شرکت کردیم و شرایط خاصی داشت. تنش بسیار زیادی بود، جعفر سمیعی که خودش کشتی گیر بوده، سالیان سال هم خارج از کشور زندگی می‌کند. چهار صبح دیدم در اتاقم را می زنند گفت من دارم می‌روم، بالای 50 سال در کشتی بودم و هیچ وقت ندیدم هیچ سرمربی این قدر تحت فشار باشد. پشت ما باشید اگر تا المپیک بودیم که احساس کنیم کوه را پشت خود داریم. شرایط کشور ما با آمریکا و روسیه فرق دارد و شاید من هم بخواهم مربی سازنده کنار کشتی‌گیر باشد اما آیا چنین شرایطی را داریم؟ در مورد تقویت کادرفنی صحبت شد. اباذر اسلامی و آقاجانی سه سال است فینال جهانی را کوچ می‌کنند و فدراسیون روی اینها سرمایه‌گذاری کرده است. مربیگری مولفه‌های زیادی دارد، قهرمان باشد سلامت باشد، در اردو بماند، فنی و کوچ قوی باشد حتما خوب است، آیا می‌شود از همه قهرمانان استفاده کرد. محمد بنا تاریخی‌ترین نتایج را گرفته و در کادرش خیرآبادی، نوربخش، قلاوند و... بودند، آیا این‌ها قهرمان جهان بودند؟ هیچ کدام حتی ملی‌پوش هم نبودند. احسان امینی ده قهرمان جهان و المپیک را برده، اباذر اسلامی هشت بار قهرمان کشور شده، اینها رویشان سرمایه گذاری شده و نباید به راحتی از آنها بگذریم.

دیدگاه‌ها