کد خبر : 1974318 | 30 مهر 1402 ساعت 14:15 | 35.8K بازدید | 30 دیدگاه

مشت رایکارد به نیمکت

روزی که والورده بارسا را به مرز جنون رساند

ارنستو والورده یک بار دیگر برابر بارسا قرار خواهد گرفت اما این بار در ورزشگاهی که برایش بسیار خاطره‌انگیز است.

روزی که والورده بارسا را به مرز جنون رساند

به گزارش "ورزش سه"، ارنستو والورده دو سال و نیم مربی بارسا بود و این تیم را دو فصل متوالی قهرمان لالیگا کرد. او در اواخر دهه 80 میلادی نیز برای بارسا بازی کرد. والورده که با بی مهری از بارسا اخراج شد، از سال گذشته به بیلبائو برگشته و امسال توانسته نتایج خوبی با این تیم کسب کند. بیلبائو که در رده ششم قرار دارد، امشب با هدایت والورده در مونتجوئیک به مصاف بارسا خواهد رفت.

1943160

والورده بین سال های 2006 تا 2008 مربی اسپانیول بود و در آن مقطع بازی های خانگی اسپانیول در مونتجوئیک برگزار می شد. او با اسپانیول توانسته بود بارسا را در دربی کاتالونیا 3-1 شکست دهد.

1943159

در 14 ژانویه 2007 و در بازی رفت لالیگا، اسپانیول در حضور 38 هزار نفر ابتدا گل اول را به بارسا زد. بارسا در روزی که دکو، مسی و اتوئو را در اختیار نداشت، توانست توسط خاویر ساویولا کار را مساوی کند اما رائول تامودو و روفته توانستند در ادامه بازی دو گل دیگر بزنند و بارسا شکست تلخی را تجربه کرد. 

این اولین باخت بارسا در دربی پس از چهار برد متوالی بود. بازی برگشت نیز در نوکمپ 2-2 شد تا رئال مادرید در یک قدمی قهرمانی قرار بگیرد و در نهایت نیز همینطور شد. اسپانیول همان فصل به فینال جام یوفا نیز رسید ولی در پنالتی ها مغلوب سویا شد.

1943158

پس از گل دوم اسپانیول در بازی رفت، فرانک رایکارد که به مربی آرامی معروف بود، از شدت عصبانیت با مشت به نیمکت زد و سوراخ بزرگی تا پایان بازی در محل ضربه ایجاد شد. عجیب اینکه رایکارد با وجود درد شدید دست، به آرامی روی نیمکت نشست و بازی را تا پایان با عصبانیت تماشا کرد.

ریکارد یک سال دیگر نیز مربی بارسلونا ماند و سپس جای خود را به پپ گواردیولا داد تا بارسا دوره ای تاریخی را شروع کند.

دیدگاه‌ها