کد خبر : 1974421 | 30 مهر 1402 ساعت 22:24 | 124.4K بازدید | 146 دیدگاه

اسطوره رقیب تکراری در جام جهانی:

اعتراف عجیب: قبل از بازی با ایران تهدید به مرگ شدیم!

یک ساعت با توماس دالی صحبت کردیم، ستاره مهم و پرافتخار فوتبال آمریکا در دهه 90.

اعتراف عجیب: قبل از بازی با ایران تهدید به مرگ شدیم!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از تصاویر خاص و ماندگار تاریخ فوتبال ایران، لحظه‌ای است که پیش از دیدار ایران و آمریکا در جام جهانی 1998، احمدرضا عابدزاده هدایای ویژه‌ای به توماس دالی، کاپیتان و مدافع تیم ملی آمریکا اهدا می‌کند. مسابقه‌ای که به "بازی قرن" مشهور شد و اینقدر ابعاد سیاسی و اجتماعی مهمی داشت که چشم تمام مردم دنیا را به خود خیره کرد.

ویدئو: 314300

جالب اینجاست بعد از 25 سال، توماس دالی اعتراف کرد از دریافت آن هدایا بسیار خوشحال و البته شرمنده شده، شرمنده از این جهت که هدیه‌ای در پاسخ به عابدزاده نداده و هر چقدر چنین خواسته‌ای داشته، در رختکن آمریکا کسی به حرفش توجه نکرده است.

توماس دالی فاش کرد پیش از این دیدار بازیکنان آمریکا بارها و البته نه از طرف ایرانی‌ها تهدید به مرگ شدند. این شکست آنقدر برای او مهم بود که حتی بعد از 25 سال از من خواست خیلی با خوشحالی و لبخند آن خاطرات را مرور نکنم.

توماس دالی که حالا در ویتنام مشغول به کار است، فاش کرد از فوتبال آمریکا طرد شده و حتی پارسال دوست داشته ایران پنج گل به تیم ملی کشورش در جام جهانی بزند.

بولت پرسپولیس در این مصاحبه با توماس دالی در مورد آندرس اسکوبار مدافع فقید کلمبیا و آن مرگ دلخراشش، تاثیر حضور لیونل مسی در لیگ آمریکا، تجربه بازی مقابل علی دایی و مواردی از این دست صحبت و البته تلاش کردیم مفهوم واژه «قسمت» در فرهنگ ایران را نیز به او توضیح دهیم. 

آنتن این مصاحبه یک ساعته را روز دوشنبه ساعت چهار بعد از ظهر در سایت آنتن تماشا کنید.

دیدگاه‌ها