کد خبر : 1974431 | 01 آبان 1402 ساعت 02:45 | 35.9K بازدید | 44 دیدگاه

فوتبال برای دشمن‌تراشی نیست؛

کنایه مورایس به عربستانی‌ها در ازبکستان

ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از مصاف برابر آلمالیق به صورت ضمنی به رفتار تیم فوتبال الاتحاد در اصفهان کنایه زد.

کنایه مورایس به عربستانی‌ها در ازبکستان

به گزارش "ورزش‌ سه"، هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در اصفهان با اتفاقات عجیب و غریبی همراه شد. همه چیز در ورزشگاه نقش جهان مهیای برگزاری یک دیدار جذاب، تماشایی و حساس در جو پرشوری بود که هواداران پرشور طلایی‌پوش سپاهانی ایجاد کرده بودند، اما به یک‌باره تصمیم باشگاه عربستانی همه را شوکه کرد و آنها ورزشگاه را ترک کردند.

پس از سه هفته بار دیگر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز آینده در چارچوب هفته سوم از سر گرفته می‌شود و در یکی از مهم‌ترین مسابقات تیم فوتبال سپاهان در ازبکستان به مصاف آلمالیق می‌رود. امتیازات این مسابقه برای هر دو تیم و به ویژه نماینده ازبکستان که هر دو بازی ابتدایی خود را با شکست مقابل الاتحاد و نیروی هوایی عراق پشت سر گذاشته، بسیار حیاتی به شمار می‌رود.

نشست خبری این مسابقات ساعاتی پیش در استادیوم محل برگزاری مسابقه در آلمالیق برگزار شد و مورایس در بخش‌های پایانی مسابقه و در واکنش به سوالی درباره اینکه چه برنامه‌ای دارد تا شاگردانش هواداران سپاهان را دست خالی پس از سفر 2 هزار کیلومتری به خانه برنگردانند، به نکات قابل توجهی اشاره کرد و گفت: «ما به فوتبال برای اجتماع، مردم و عدالت نیاز داریم؛ فوتبال برای متحد شدن و دوست پیدا کردن است، نه اینکه برای خودمان دشمن بتراشیم و دشمن پیدا کنیم؛ ما به دنبال آن هستیم که برای خود دوست پیدا کنیم و در کنار یکدیگر متحد شویم؛ از بازی فردا یک مسابقه باعدالت و منصفانه در داخل زمین انتظار داریم.»

او سپس با کنایه زدن به تیم الاتحاد حرف‎‌هایش را ادامه و پایان داد: «ما به حریف، فرهنگ کشور حریف و تمام چیزهایی که داخل این کشور و فرهنگ آنها هست احترام می‌گذاریم؛ ما به هواداران و تیم‌های دیگر احترام می‌گذاریم و این چیزی است که باید آن را درک کنیم. اهالی فوتبال به فوتبال فکر می‌کنند، اما در‌ فوتبال کسانی هستند که به فوتبال فکر نمی‌کنند و امیدوارم در‌ فوتبال به تفاوت‌ها احترام بگذاریم و قضاوت نکنیم. ما باید به مردم احترام بگذاریم زیرا در کنار هم بودن بسیار مهم است و این چیزها از نتیجه خیلی مهم‌تر است.»

دیدگاه‌ها