کد خبر : 1974449 | 01 آبان 1402 ساعت 04:00 | 12.5K بازدید | 6 دیدگاه

آژاکس با بدترین بحران تاریخ خود روبرو است

شکست مقابل اوترخت شرایط بد تیم آژاکس را در حد باورنکردنی دشوار کرده است.

آژاکس با بدترین بحران تاریخ خود روبرو است

به گزارش "ورزش سه"، چهار سال پیش آژاکس در سانتیاگوبرنابئو با یک برد تاریخی (1-4) بسیار مورد تحسین قرار گرفت. تیم هلندی با حضور اریک تن‌هاخ روی نیمکت و با بازیکنانی مانند فرانکی دی یونگ، دوشان تادیچ، حکیم زیاش، دیوید نرس و دالی بلیند، با رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رویاهای بزرگی در اروپا داشت. امروز اما وضعیت در آمستردام بسیار متفاوت است. پس از 7 بازی، آژاکس در رده یکی مانده به آخر است و تنها یک برد تا کنون در لیگ اردیویسه کسب کرده است.

همه چیز در فوریه 2022 خراب شد، زمانی که مارک اورمارس، مدیر ورزشی وقت باشگاه، به دلیل ارسال یک عکس جنجالی برای یک کارمند زن باشگاه، مجبور به استعفا شد. این باشگاه با قاطعیت تمام علیه یکی از اسطوره‌های بزرگ خود عمل کرد و او اخراج شد.

ابتدا ادوین فن‌درسار و سپس کلاوس یان هانتلار به کمک باشگاه آمدند. هانتلار همین چند روز پیش به طور موقت استعفا داد و مدعی شد که از نظر روانی خسته است.

روی نیمکت، آلفرد شرودر جایگزین تن‌هاخ شد، اما در نیم فصل اخراج شد. جان هیتینگا، یکی دیگر از اعضای سرشناس باشگاه، سرمربی موقت شد و فصل را به پایان رساند.

امسال اما همه چیز به مراتب بدتر شده است. با جدایی تادیچ، کلاسن، تیمبر، کودوس و ادسون آلوارز این ستاره‌ها جای خود را به فوتبالیست‌های جوان، ناشناس و کم‌تجربه دادند. علی‌رغم اینکه آژاکس تقریباً 100 میلیون یورو خرج کرده، نتایج ثباتی نداشته و سون میسلنتات، مدیر ورزشی باشگاه، 100 روز پس از انتصابش، برکنار شد.

شکست مقابل فاینورد (0-4) و شکست مقابل اوترخت (4-3) نیز وضعیت موریس اشتاین، سرمربی فعلی، را در معرض خطر قرار داده و او آخرین نفری است که کابوس تاریخی این باشگاه را در حال حاضر تجربه می‌کند.

دیدگاه‌ها