کد خبر : 1974469 | 01 آبان 1402 ساعت 01:59 | 254.4K بازدید | 669 دیدگاه

حتی اسم ماشین را درست تلفظ نمی‌کردی

حرف‌های تند و صریح یزدانی علیه کنعانی‌زادگان!

حسن یزدانی طی 9 سال 9 مدال گرفته؛ آیا به او مجوز خودرو داده‌اند؟ حسن یزدانی اندازه کل فوتبال افتخار دارد، آیا عدالت در مقابلش رعایت شده است؟

حرف‌های تند و صریح یزدانی علیه کنعانی‌زادگان!

به گزارش "ورزش سه" صحبت‌های محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره ماشین 100میلیاردی‌اش که با مجوز پاداش جام‌جهانی وارد کرده بازتاب‌های زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها داشت. یکی از مهم‌ترین و پرسروصداترین بازتاب‌ها، استوری امیرمحمد یزدانی ملی‌پوش کشتی آزاد ایران بود.

دارنده 2 مدال نقره جهان ویدئوی صحبت‌های پژمان درستکار درباره تبعیض در ورزش را بازنشر کرد و خودش هم در حاشیه این ویدئو، متنی تند با این مضمون نوشت: «خوبه که ببازی و جایزه بگیری. در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یک واژه است و معنای خاصی ندارد. باز هم خدا را شکر که دنبال تی‌شرت کسی ندویدم. دم همگی گرم بابت حمایت‌تون.» این استوری انتقادآمیز، انعکاس زیادی در رسانه‌ها داشت و به همین دلیل با امیرمحمد یزدانی تماس گرفتیم و او در این زمینه به سؤالات همشهری پاسخ داد.

استوری‌ای که درباره صحبت‌های کنعانی‌زادگان گذاشتی خیلی بازتاب داشت. چه اتفاقی افتاد که نسبت به صحبت‌های او چنین واکنشی نشان دادی؟
واقعا خیلی به من فشار آمد. حتی یک متن مفصل‌تر از اینکه منتشر کردم نوشته بودم ولی خیلی‌هایش را پاک کردم و همین را گذاشتم. حرفم هم فقط عدالت بود. مگر می‌شود شما بروی 6 گل از انگلیس بخوری یا به آمریکا ببازی و بعد پاداش هم بگیری؟! مثلا فکر می‌کنند ولز را بردند کار بزرگی کردند؟ من فوتبال خارجی را دنبال می‌کنم و اطلاعاتم در این زمینه کم نیست. ولزی را که از پلی‌آف بالا آمده، بردند بعد سرود ملی پخش می‌کنند و شلوغش می‌کنند انگار چه اتفاقی افتاده! گرت بیل دارد گلف بازی می‌کند و سن و سالش را بروید ببینید چند سال است، بعد اسطوره‌سازی می‌کنید که فلان تیم را با ستاره‌هایش بردیم!

1943136

کسی با تو تماس نگرفت که استوری‌ات را پاک کنی؟
یکی از دوستانم گفت من هم قبول نکردم. همیشه وقتی ما می‌خواهیم به مسابقات اعزام شویم آقای دبیر رئیس فدراسیون کشتی ما را جمع می‌کند و می‌گوید با پول مردم دارید به مسابقات می‌روید پس با تمام وجود و با غیرت کشتی بگیرید و مردم را خوشحال کنید. تأکید دارد از بیت‌المال برای شما هزینه شده است. حالا من یک سؤال دارم؛ این مجوزی که داده شده شخصی بوده؟ از بیت‌المال هزینه نشده است؟ پس عدالت کجاست؟ اصلا بحث من کشتی نیست، بروید ورزش‌های دیگر را هم ببینید که شرایط‌شان بدتر از کشتی است. حرف من عدالت است. اسم ماشین را درست نمی‌توانند تلفظ کنند، بعد با غرور و با خنده درباره ماشین 100میلیاردی صحبت می‌کنند!

توسط کاربران فضای مجازی مورد هجمه قرار نگرفتی؟
برخی از طرفداران پرسپولیس دایرکت و کامنت‌هایی دادند و خب مشخص است که محتوایش چه بود. در مقابل استقلالی‌ها هم از من حمایت کردند. من از حمایت‌ها ممنونم ولی اهمیتی به این فضاها نمی‌دهم. بحث من اصلا قرمز و آبی نیست و ربطی به تیم‌های باشگاهی ندارد. صحبت من ملی است و حرفی که زدم فقط درباره عدالت بود. امسال تیم کشتی ما دوم دنیا شده است و باز هم مردم نقد می‌کنند، ما هم احترام می‌گذاریم. ولی باز هم می‌گویم خوردن 6 گل از انگلستان پاداش ندارد. محمد نخودی، دارنده 3 مدال جهانی، تا امروز فقط 3 تا کارت هدیه پاداش گرفته! یا یونس امامی - طلایی بازی‌های آسیایی هانگژو- یک ربع‌سکه پاداش می‌گیرد! ورزش‌های دیگر را هم بروید ببینید چه چیزی گرفتند. حسن یزدانی طی 9 سال 9 مدال گرفته؛ آیا به او مجوز خودرو داده‌اند؟ حسن یزدانی اندازه کل فوتبال افتخار دارد، آیا عدالت در مقابلش رعایت شده است!؟

حدود یک‌ماه پیش مدال نقره جهان را کسب کردی. چه جایزه‌ای در این مدت دریافت کردی؟
آقای دبیر بعد از مسابقات به من جایزه دادند و قرار است فردا به تهران بیایم و در مراسم تجلیل که فدراسیون برای ما می‌گیرد شرکت کنم. دو مراسم بوده هر دو را هم رئیس فدراسیون برایم گرفته است. من فقط یک سؤال دارم؛ این پول‌هایی که خرج می‌شود - این حاتم‌بخشی‌ها- از بیت‌المال نیست؟ من از اینکه کسی بعد از بازی دنبال لباس رونالدو بدود انتقاد کردم، الان هم می‌گویم آیا بزرگان فوتبال ما از این کارها می‌کردند؟ بعضی‌ها به من گفتند تو بودی دنبال لباس رونالدو نمی‌رفتی؟ معلوم است که نمی‌رفتم. در رشته ما آنقدر آدم بزرگ هست، ولی من هیچ‌وقت به‌خودم اجازه نمی‌دهم به‌عنوان یک ملی‌پوش چنین کاری بکنم. احترام می‌گذارم ولی این کارها اصلا در‌ شأن ورزشکار ملی نیست. مردم قضاوت کنند. خیلی صحبت‌ها دارم ولی چه بگویم؟ ما برای کسی کیسه ندوخته‌ایم، ولی از این رفتارها خسته‌ایم. تبعیض اذیت‌کننده است که عزمی هم برای رفع آن نمی‌بینم.

دیدگاه‌ها