کد خبر : 1974544 | 01 آبان 1402 ساعت 12:26 | 29.8K بازدید | 37 دیدگاه

قدرت بدنی آمریکایی‌ها فوق‌العاده است

توضیح ستاره تیم ملی کشتی درباره استوری جنجالی

امیرمحمد یزدانی درباره استوری جنجالی و انتقاد از محمدحسین کنعانی‌زادگان به صحبت پرداخت.

توضیح ستاره تیم ملی کشتی درباره استوری جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون کشتی مراسمی را با عنوان تجلیل از مدال‌آوران این رشته با حضور وزیر ورزش برگزار کرد تا به دارندگان مدال در مسابقات جهانی، پاداش‌های نقدی داده شود. یکی از چهره‌هایی که در این مراسم حسابی مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت، امیرمحمد یزدانی بود.

یزدانی که در دو مسابقه جهانی 2021 اسلو و 2023 بلگراد موفق به کسب مدال نقره شده بود، روز گذشته و با انتشار یک استوری از محمدحسین کنعانی‌زادگان، حسابی خبرساز شد. جایی که این ملی‌پوش کشتی آزاد به تبعیض میان پاداش‌های فوتبالیست‌ها به ورزشکاران سایر رشته‌ها اعتراض کرده و البته صحبت‌های کنایه‌آمیزی را نیز منتشر کرده بود.

در حاشیه مراسم تجلیل از کشتی‌گیران، خبرنگاران به سراغ امیرمحمد یزدانی رفتند. او ابتدا درخصوص این مراسم گفت: امروز یک کار شایسته‌ای از سوی فدراسیون کشتی برگزار شد که از من و سایر مدال‌آوران تقدیر کردند و قرار است حقوق ماهیانه‌ای به ما داده شود.

او درباره استوری جنجالی که از کنعانی‌زادگان منتشر کرده بود، گفت: بحث من صرفا آقای کنعانی‌زادگان نبود. چون در ویدیویی که درست کرده بودند، ایشان در حال صحبت است. ولی اینقدر تبعیض قائل شدن، عادلانه نیست. اگر قرار است پولی به شخصی بدهیم، باید بازخوردی داشته باشد.

1926418

وی گفت: قهرمانان ما در حال کسب مدال‌های متعدد هستند، ولی بازخورد ما از جام جهانی 2022 قطر چه بوده است و چه مقامی به دست آورده‌ایم که این جوایز را می‌دهند؟ فوتبالیست‌ها برای من عزیز هستند و دوستان فوتبالیست زیادی دارم. ولی من آمدم که حق خودم را از ورزش بگیرم و به نظرم در حق ما اجحاف می‌شود.

یزدانی درباره انگیزه‌هایش برای کسب مدال طلا در المپیک گفت: امسال تمریناتم را خیلی بهتر انجام دادم و متمرکزتر بودم. دوست داشتم در بازی‌های جهانی بلگراد طلا را کسب کنم که چنین اتفاقی رخ نداد و پس از آن خیلی ناراحت بودم. امیدوارم در سال‌های آتی بتوانم مدال خوش‌رنگی را به دست بیاورم.

او در مورد اینکه آیا برای شرکت در المپیک پاریس به تغییر وزن فکر کرده است یا خیر، پاسخ داد: آرزوی هر ورزشکاری است که در المپیک شرکت کند، چون جای بزرگی است و باید مدال کسب کنید. من قطعا به تغییر وزن فکر کرده‌ام. با مربیان و خانواده‌ام مشورت می‌کنم تا ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

یزدانی در پایان و درباره غیرطبیعی بودن آمادگی بدنی کشتی‌گیران آمریکایی و اینکه آیا از مواد نیروزایی استفاده می‌شود یا خیر، گفت: این درست نیست که من درباره ورزشکار کشور دیگری صحبت کنم حالا شاید من در این خصوص اشتباه کنم، ولی آمریکایی‌ها از نظر آمادگی جسمانی واقعا فوق العاده بودند. ما هم بد نبودیم. خود من به شخصه نسبت به مسابقه قبلی خیلی فرق کرده بودم و فکر کنم بتوانید تفاوت را متوجه شوید ولی به نظر من باید تلاش بیشتری انجام بدهیم.

دیدگاه‌ها