کد خبر : 1974553 | 01 آبان 1402 ساعت 12:49 | 10.4K بازدید | 14 دیدگاه

صحبت‌های مهم درباره درخواست سرمربی حسن یزدانی

درستکار: مقصر مسئله تبعیض، فوتبالیست‌ها نیستند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید گلایه کشتی‌گیران نسبت به عملکرد مسئولان است و آنها مشکلی با فوتبالیست‌ها ندارند.

درستکار: مقصر مسئله تبعیض، فوتبالیست‌ها نیستند

به گزارش "ورزش سه"، پس از مصاحبه حسین کنعانی‌زادگان در خصوص اتومبیل صد میلیاردی‌اش که با پاداش جام جهانی وارد کرده، حواشی و جنجال‌های مختلفی ایجاد شد و در این بین کشتی‌گیران که از تبعیض بین آنها و فوتبالیست‌ها دلگیر شده بودند، واکنش‌هایی به این موضوع نشان دادند.

پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، پس از مراسم تجلیل از مدال آوران جهانی و آسیایی در‌ گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره صحبت‌های کنعانی‌زادگان گفت: در مورد آدم‌ها صحبت نکنیم. خدایی نکرده سوءتعبیر نشود، چون فوتبالیست‌های عزیز هم زیر همین پرچم ورزش می‌کنند و برای همین کشور افتخار به دست می‌آورند و آنها هم با نتایج خود باعث خوشحالی دل مردم می‌شوند. مردم، همه ورزشکاران را دست دارند و اگر دلخوری وجود دارد، فقط از تبعیض‌ها است‌ و اینکه مسئولان تبعیض‌آمیز عمل نکنند. فوتبالیست، کشتی‌گیر و وزنه‌بردار که گناهی ندارند و مسبب نیستند.

او ادامه داد: خواهش من از مسئولان این است که طوری رفتار کنند که شائبه‌ای بین خود ورزشکاران ایجاد نشود، وگرنه همه با هم دوست هستند. همه ما با هم دوست هستیم و خانواده ورزش محسوب می‌شویم. ورزش یک خانواده بزرگ است که فوتبال و کشتی ندارد؛ همه ما با هم خواهر و برادر هستیم و کنار همدیگر برای سربلندی کشورمان تلاش می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به واکنش امیرمحمد یزدانی به این موضوع تاکید کرد: ورزشکاران هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند و اگر حرفی هم عنوان شده، به واسطه تبعیضی است که دیگران باعث آن شده‌اند، وگرنه ورزشکاران و فوتبالیست‌ها و همه رشته‌ها افتخار به دست می‌آورند و قابل احترام هستند.

1830296

او در واکنش به اینکه تفاوت فاحشی بین فوتبال و ورزشکاران سایر رشته‌ها وجود دارد، گفت: فوتبالیست که گناهی ندارد. ما نباید این را از چشم ورزشکار فوتبالیست عزیزمان ببینیم. ورزشکاران عزیز هستند و زحمت می‌کشند اما مدیران تصمیم این شکلی می‌گیرند.

درستکار در پاسخ به اینکه آیا درباره این موضوع با کیومرث هاشمی صحبت کرده است، عنوان کرد: من خیلی درباره مسائل مالی صحبت نمی‌کنم اما در مورد آقای هاشمی باید بگویم ایشان در بازی‌های آسیایی قول‌هایی دادند و اولین مسئول در ورزش هستند که به این سرعت به قول‌هایشان عمل می‌کنند. ما از ایشان ممنونیم که به هر قولی که در بازی‌های آسیایی داده بود، عمل کرد و زمانی که به ایران رسیدیم، جلسه گذاشت. قول‌هایی هم داده‌اند که حتما در ادامه به آن عمل می‌کنند. مديری که انقدر متواضعانه کنار کشتی قرار می‌گیرد و به وعده‌هایش عمل می‌کند، جای تقدیر دارد. من به نوبه خودم از وزیر ورزش تشکر می‌کنم.

او در خصوص ورود پیشکسوتان برای تبادل نظر در خصوص کشتی گفت: هر زمانی که اردوهای تیم ملی آغاز شود، درهای تیم ملی باز است. اینها صاحب کشتی هستند و باید ما را راه بدهند. من بارها گفتم از کدام از بزرگترها افتخار می‌دهند کنار کشتی باشند و کمک کنند، ما با کمال میل و تواضع می‌پذیریم و دوست داریم بیایند کمک کنند و کنار کشتی باشند.

درستکار در پایان در خصوص صحبت‌های مربی حسن یزدانی اظهار داشت: همت مسلمی عزیز، فرد زحمکتش و دوست‌داشتنی است که تلاش می‌کند اما شرایط تیم ملی کمی متفاوت است‌. همه بچه‌های ما، عنوان‌دارهای جهانی هستند و مبارزات هر کدام، حساسیت‌های خاص خودش را دارد. به هر صورت ممکن است امیرحسین زارع، یونس امامی، کامران و هر کسی که منتخب تیم ملی می‌شود، چنین خواسته‌ای داشته باشد و شاید امکان‌پذیر نباشد.

دیدگاه‌ها