کد خبر : 1974605 | 01 آبان 1402 ساعت 15:39 | 65.5K بازدید | 29 دیدگاه

حسن يزدانى و قاسم رضايى، دو افتخار آزاد و فرنگى

طلايه‌داران المپيك همزمان داماد شدند

حسن يزدانى و قاسم رضايى با دنيا دنيا مدال و افتخار در المپيك و جهان به عنوان طلايه‌داران كشتى آزاد و فرنگى به خانه بخت رفتند و به جرگه متاهلين پيوستند.

طلايه‌داران المپيك همزمان داماد شدند

جالب اينكه مراسم عروسى هر دو قهرمان مازندرانى كشتى فرنگى و آزاد المپيك در يك شب اما در دو شهر مختلف تهران و آمل برگزار شد.

قاسم رضايى با دو طلا و برنز المپيك‌هاى ٢٠١٢ لندن و ٢٠١٦ ريو پرافتخارترين فرنگى كار ايرانى بازي‌هاى المپيك تا امروز به حساب مى‌آيد كه يك نقره و دو برنز قهرمانى جهان را نيز در كارنامه دارد.

حسن يزدانى هم با ٩ مدال المپيك و جهان موفق شد در ٢٠١٦ ريو مدال طلاى المپيك را به گردن آويزد كه با توجه به مدال نقره ٢٠٢٠ توكيو اگر در المپيك ٢٠٢٤ پاريس بتواند طلاى آن را به خود اختصاص دهد، ركورد بهترين المپين ايرانى تاريخ را از هادى ساعى با دو طلا و يك برنز گرفته و به نام خود سند خواهد زد.

1943703
1943707

نكته جالب اينكه هر دو داماد طلايه‌دار كشتى فرنگى و آزاد كشورمان در زلزله مهيب سر پل ذهاب و غرب كشور كه سال ١٣٩٦ روى داد با حضور در مناطق زلزله‌زده در كنار هم به هموطنان آسيب‌ديده كشورمان يارى رساندند.

1943708
1943709

ورزش سه براى هر دوى اين قهرمانان عنوان‌دار كشتى ايران در المپيك و جهان و همسران بزرگوارشان آرزوى خوشبختى و سعادت در زندگى متأهلى دارد.

پوريا تابان

دیدگاه‌ها