کد خبر : 1974717 | 02 آبان 1402 ساعت 06:10 | 30.6K بازدید | 28 دیدگاه

از ژاوی یاد بگیرید

اینجا بارسا - فوتبال مال بچه‌هاست!

واژه "بچه" همواره در فوتبال موجب بدنامی نیست و یا کاربرد کنایه و تحقیرآمیز ندارد.

اینجا بارسا - فوتبال مال بچه‌هاست!

به گزارش ورزش سه، شبی که آبی اناری‌ها انگار کارشان مقابل بیلبائو بدجور گره خورده بود، یک پسربچه ۱۷ ساله با دستور ژاوی وارد زمین شد و چند ثانیه بعد با تک گل خود بارسا را به ۳ امتیاز ارزشمند رساند. البته مارک گویو تنها بچه در تیم ژاوی نیست. اصلا بارسای فعلی می‌تواند در رده‌های پایه هم با همین نفرات به میدان برود. در کنار پدیده جدید، یامال ۱۶ ساله، گاوی ۱۹ ساله و فرمین و بالده و پدری ۲۰ ساله حضور دارند.

آنچه در حضور این جوانان پرشمار موجب حیرت بیشتر است جایگاه آبی اناری‌ها در جدول لالیگا است. ۲۴ امتیاز از ۱۰ مسابقه، باوجود انبوهی از مصدومان سرشناس مثل لواندوفسکی، دی یونگ، سرخی روبروتو و بقیه. بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا هم شرایط ایده آلی دارد. آنها هر دو دیدار ابتدایی را با برتری پشت سر گذاشته‌اند و با خیال راحت می‌توانند بر خلاف فصول قبل عملکردی آبرومندانه در این تورنمنت لااقل تا پایان مرحله گروهی به ثبت برسانند.

1943920

نکته مهم‌تر درباره شاگردان جوان ژاوی کمکی است که آمادگی آنها و جسارت سرمربی بارسا به عبور از بحران وحشتناک مالی کاتالان‌ها می‌کند. این بازیکنان نه تنها جیب باشگاه را خالی نکرده‌اند بلکه همین حالا با درخشش خارق العاده رقم فسخ قراردادهایشان را چنان بالا برده‌اند که بارسلونا حتی درصورت فروش آنها به نفع و درآمد سرشاری خواهد رسید.

البته پیش از مصاف حساس هفته آینده مقابل رئال مادرید نگرانی‌هایی از کم تجربگی و جوانی بیش از حد نفراتی که اسکلت اصلی تیم را در هفته‌های اخیر تشکیل داده‌اند وجود دارد اما کیست که نداند انگیزه و یکدستی تیم جوانان بارسا (!) همان قدر که مورد تردید است می‌تواند برای هر رقیبی نگران کننده باشد. بخصوص جدالی در حد الکلاسیکو که فرصتی بی نظیر برای محبوبیت و گران‌تر شدن است!

اگر هم در این سطح از رقابت به کارگیری نفراتی با این سن و سال کم را موضوعی خاص نمی‌دانید، خودتان را بجای سرمربی بارسلونا بگذارید. واقعا جرات و شهامت رویارویی با رئال و آنچلوتی را با این مهره‌ها دارید؟ پس غافل از ثبت هر نتیجه‌ای، برای لاماسیا، این آکادمی سازنده و جسارت جوانگرایی سرمربی تیمی به بزرگی بارسا، آنها را ستایش کنید. هرچقدر هم که پشت سر مدیران قبلی و بچه‌هایی که می‌شناسیم حرف باشد، آنها فرق دارند!

مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها