کد خبر : 1974723 | 02 آبان 1402 ساعت 07:20 | 53.4K بازدید | 48 دیدگاه

وقتی ازبک‌ها هم از ناکامی ادامه‌دار سوال می‌کنند؛

مواجهه تلخ رامین با باخت پرسپولیس در فینال آسیا

رامین رضائیان در نشست خبری پس از مصاف برابر آلمالیق با سوالی درباره دلیل ناکامی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مواجه شد.

مواجهه تلخ رامین با باخت پرسپولیس در فینال آسیا

به گزارش "ورزش‌ سه"، از آخرین قهرمانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا سال‌ها سپری شده؛ آخرین مرتبه تیم فوتبال پاس که حالا دیگر وجود خارجی ندارد و کاملا هویتش را از دست داده، با فیروز کریمی در سال  1371 قهرمان آسیا شد و حالا بیش از 30 سال و 3 دهه از آن اتفاق سپری شده است.

طی 30 سال گذشته 5 مرتبه استقلال، سپاهان، ذوب آهن و دو مرتبه پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند، اما هر بار این تابوی معنی‌دار به طریقی برای فوتبال ایران پایدار مانده است! 

1943963

این دقیقا همان سوالی بود که یک خبرنگار ازبکستانی از رامین رضائیان پس از پیروزی سپاهان مقابل آلمالیق در ازبکستان پرسید و رامین هم در واکنش به آن ابراز تاسف کرد و با اشاره به تیم‌های عربستانی و قوانین جدید فدراسیون فوتبال ایران، کار ایرانی‌ها برای رسیدن به این موفقیت را بسیار دشوار توصیف کرد.

رامین رضائیان البته به حضور پرسپولیس در فینال آسیا با یحیی گل‌محمدی در سال 2020 اشاره کرد و تاکید داشت که اگر ایرانی‌ها تسلیم نشوند، بالاخره به این دستاورد مهم دست پیدا خواهند کرد.

1943964

طی سه دهه اخیر تیم‌های ایرانی با محدودیت‌های زیادی از نظر زیرساختی برای رقابت در سطح بین‌المللی مواجه بوده‌اند و طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری اماراتی‌ها، قطری‌ها و در حال حاضر عربستانی‌ها این رقابت بسیار دشوارتر شده و این در حالی است که این روزها حتی در تهران یک استادیوم استاندارد وجود ندارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال تجهیزات عاریه‌ای VAR می‌دهد؛ پس خیلی نباید انتظار پایان طلسم 3 دهه‌ای قهرمانی در آسیا را داشته باشیم.

دیدگاه‌ها