کد خبر : 1974816 | 02 آبان 1402 ساعت 14:09 | 43.9K بازدید | 63 دیدگاه

حسرت بزرگ نساجی در مرز تاریخسازی در آسیا

برای نوبهار معجزه شد: رحمتی حق دارد دیوانه شود!

نساجی می‌توانست با پیروزی مقابل نوبهار اولین تیم 6 امتیازی ایران در لیگ قهرمانان باشد.

برای نوبهار معجزه شد: رحمتی حق دارد دیوانه شود!

به گزارش "ورزش سه"، سید مهدی رحمتی با امید زیادی دیشب تیمش را مقابل نوبهار ازبکستان به زمین فرستاد و در حالی که هواداران حاضر در ورزشگاه مرکزی نمنگان جو وحشتناکی به وجود آورده بودند، توانست شاگردان خود را از نظر ذهنی در وضعیت خوبی قرار بدهد تا آماده یک رقابت سخت و کسب پیروزی شوند، اما برتری یک نیمه‌ای آنها به یکباره با اتفاقات عجیب در نیمه دوم تبدیل به شکست شد.

مصدومیت محمود قائدرحمتی در دقیقه 22 شروع اتفاقات تلخ برای سید مهدی رحمتی بود، چراکه او مجبور شد مهرداد عبدی را پس از سه مسابقه دوری از میادین با صورت نقاب زده به زمین بفرستد و دست خالیِ این سرمربی اجازه نداد مهره دیگری را وارد مسابقه کند و ریتم هجومی تیمش شود.

با این وجود نساجی تا پایان نیمه اول و پس از این تغییر هم توانست شکل خوب خود را حفظ کند و حتی با زدن گل و برتری به رختکن برود، اما پنج دقیقه پس از سپری شدن نیمه دوم همه چیز برای سید مهدی رحمتی تغییر کرد و او با گرفتاری عجیبی مواجه شد و یک اخراجی غیرمنتظره دادند و در دقایق تلف شده هم گل دوم را خوردند و باختند ولی نکته‌ای که جلب توجه می‌کرد، تفاوت تعویض‌های دو تیم و خالی بودن دست رحمتی بود.

1944090
در دقیقه 50 آفساید مهاجم نوبهار با تاخیر گرفته شد، اما ادامه دادن این صحنه و تعلل بیش از حد کمک داور دوم کاری کرد تا در نهایت یک تکل از صابر حردانی با تصمیم سختگیرانه و عجیب داور با کارت قرمز مواجه شود. در این صحنه، سید مهدی رحمتی با کمک داور اول صحبت کرد و باورش نمیشد که این اتفاق افتاده. او اعتقاد داشت وقتی داور آفساید گرفته، نباید به این شدت برخورد میشد و بازیکنش کارت قرمز دریافت می کرد

رحمتی در شرایطی نساجی را در ابتدای فصل تحویل گرفت که تقریبا یک تیم کامل و ذخیره از آنها جدا شدند و در این شرایط او نه فقط یک پنجره، شاید نیاز به حداقل 3 پنجره نقل و انتقالاتی داشت تا نساجی را بازسازی کند و حالا که آنها همزمان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هستند، به شدت این موضوع خودش را نشان می‌دهد و بازی دیشب هم ثابت کرد که دست سید مهدی رحمتی خالی‌تر از همیشه است.

نوبهار نمنگان در مسابقه شب گذشته میلوش میلوویچ، بازیکن تیم ملی مونته‌نگرو که دو هفته قبل در لیست تیم ملی این کشور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا حضور داشت را در ترکیب خود قرار داده بود و از شروع نیمه دوم نیز اوستون اورونوف، ستاره تیم ملی ازبکستان را به زمین آورد که همین بازیکن در لحظه اخراج موثر بود، یک گل زد و روی گل دوم هم نقش اصلی را داشت، اما در آن طرف میدان سید مهدی رحمتی با شرایطی کاملا متفاوت مواجه بود و مهره‌های زیادی برای تغییر یا حفظ نتیجه نداشت.

1944091

رحمتی که تجربه حضور در لیگ قهرمانان را سالیان سال در دوران بازی و یک دوره در عرصه مربیگری با شهرخودرو داشته، در شرایطی هدایت نساجیِ آسیایی را برعهده گرفت که می‌توان این تیم، حتی از آن شهرخودرو بحران زده هم خالی‌تر از بازیکن است!

شماتیک اولیه و تعویض‌های رحمتی نشان می‌داد او تا چه اندازه دستش در لیگ قهرمانان خالی‌تر نسبت به رقبای گردن کلفت با ملی‌پوشان با کیفیت است، اما با این وجود تیمش هنوز برای دور برگشتِ آسیا و دو دیدار خانگی فرصت صعود دارد.

نساجی فصل قبل یکی از گزینه‌های سقوط از لیگ برتر بود و فصل را هم با جایگاه سیزدهم به پایان رساند و طبیعی است که این تیم هنوز کار داشته باشد و نباید به یکباره شاهد تغییر و تحول عجیب در حد دیگر تیم‌های آسیاییِ ایران (پرسپولیس و سپاهان) باشیم.

دیدگاه‌ها