کد خبر : 1974839 | 02 آبان 1402 ساعت 12:39 | 5.2K بازدید | 13 دیدگاه

مورایس، اولین برد آسیایی در کمال آرامش

سرمربی پرتغالی سپاهان در اوج آرامش به اولین برد آسیایی در این فصل لیگ قهرمانان آسیا دست یافت.

مورایس، اولین برد آسیایی در کمال آرامش

به گزارش "ورزش سه" سپاهان ژوزه مورایس در حالی به اولین پیروزی آسیایی خود در این فصل لیگ قهرمانان آسیا دست یافت که در هفته اول این رقابت‌ها غافلگیر شده و در هفته دوم با اتفاقی عجیب و باورنکردنی مواجه شده بود.

این اولین برد آسیایی سپاهان در این فصل لیگ قهرمانان و البته نخستین پیروزی آسیایی مرد پرتغالی همراه با زردهای نصف جهان بود. مورایس که دومین فصل حضورش روی نیمکت سپاهان را تجربه می‌کند فصل گذشته فقط در لیگ برتر و جام حذفی تیمش را آماده نبرد می‌کرد چرا که اصلا لیگ قهرمانانی برگزار نشد.

در این فصل حالا انتظار هواداران سپاهان بعد از چند سال دوری از جام، موفقیت در لیگ برتر، جام حذفی و البته لیگ قهرمانان آسیاست. سپاهان سابقه رسیدن به فینال این رقابت‌ها و حضور در جام باشگاه‌های جهان را دارد و هواداران این تیم دوست دارند با تکیه بر تیمی پرمهره و قدرتمند و البته یک کادر فنی اروپایی و بادانش در این عرصه نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

1944123

در بازی اول لیگ قهرمانان در عراق انگار هم مورایس تمرکز نداشت هم تیمش. در آن بازی سپاهان بازی برده را در دقیقه 88 با یک تساوی عضو کرد و دو امتیاز شیرین خارج از خانه پرسید. البته در آن مسابقه در مجموع نمایش سپاهان چنگی به دل نزد که هم سرمربی هم بازیکنان این مسئله را به موضوع کسر چهار امتیازشان در لیگ برتر ارتباط داده و اعلام کردند با توجه به اعلام این حکم قبل از بازی آسیایی شان در عراق تمرکز لازم را نداشتند.

در بازی دوم در حالی که همه منتظر خودنمایی سپاهان مقابل حمدلله و کانته در ترکیب الاتحاد بودند این تیم با خروج ناگهانی تیم عربستانی از ورزشگاه از اولین بازی خانگی و شاید اولین برد این فصل باز ماند تا نوبت به بازی در ازبکستان و مقابل آلمالیق برسد.

مقابل آلمالیق اما سپاهان تیم فوق‌العاده ای بود و با نمایشی برتر و کم نقص به یک پیروزی شیرین خارج از خانه دست یافت. در این مسابقه هم مورایس مثل همیشه آرام و متین تیمش را هدایت کرد.

جالب اینکه او بعد از گل تساوی حریف هم ری اکشنی نداشت و تغییری در ترکیب تیمش نداشت. اولین تعویض او درست یک دقیقه قبل از به ثمر رسیدن گل سپاهان انجام شد. به نظر می‌رسید مورایس به تیم خود باور دارد و در حالی که از نیروی هوایی عراق شناختی نداشت با آنالیز بهتری نسبت به حریف ازبک وارد میدان شد.

مورایس که در هر پنج بازی این فصل لیگ برتر برنده بوده بعد از برد مقتدرانه در ازبکستان با سوال طعنه آمیز یا حتی همراه با اعتراض خبرنگار ازبک درباره اینکه «چه زمانی تیم‌تان از آلمالیق برتر بوده» مواجه شد اما در کمال آرامش جواب او را هم داد و به برتری تکنیکی تیمش و آنالیز دقیق از حریف اشاره داشت.

دیدگاه‌ها