کد خبر : 1975017 | 03 آبان 1402 ساعت 03:28 | 25.9K بازدید | 17 دیدگاه

پولتیک نکو با بازگشت مدافع مصدوم:

رونمایی از بهترین ورژن دفاعی استقلال مقابل آلومینیوم

بازگشت آرمین سهرابیان به خط دفاعی استقلال می‌تواند تغییرات تاکتیکی زیادی را به همراه داشته باشد.

رونمایی از بهترین ورژن دفاعی استقلال مقابل آلومینیوم

به گزارش ورزش سه، آرمین سهرابیان مدافع استقلال پس از چندین هفته دوری مشکلی برای حضور مقابل آلومینیوم اراک ندارد و می‌تواند در این دیدار برای استقلال به میدان برود.

سهرابیان هفته اول لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان برای استقلال به میدان رفت و پس از آن به دلیل مصدومیت از ترکیب آبی پوشان خارج شد تا استقلال در بازی مقابل ملوان در هفته دوم لیگ برتر از زوج روزبه چشمی و حسین مرادمند استفاده کند، اما این ترکیب با تغییر سریع همراه شد و در هفته سوم مقابل سپاهان استقلال با دفاع 3 نفره به میدان رفت، این ترکیب باز هم با تغییر همراه شد و آبی پوشان مقابل استقلال خوزستان با زوج سلیمی و مرادمند به میدان رفتند، نکونام پس از این دیدار بازهم به دفاع سه نفره بازگشت و دو بازی اخیر استقلال در لیگ برتر با دفاع سه نفره تشکیل شد.

عملکرد کلی خط دفاعی استقلال در این فصل قابل قبول بوده است و در شش بازی سه گل دریافت کرده‌اند، اما با بازگشت آرمین سهرابیان به ترکیب استقلال به احتمال فراوان نکونام تغییرات تاکتیکی زیادی انجام خواهد داد دست او برای تغییر در خط دفاعی و هافبک بازتر از قبل خواهد بود.

دفاع خطی یا سه نفره ؟

دو امکان وجود دارد، استقلال به طور کلی تغییر سیستم دهد و با حضور مرادمند و سهرابیان به طور کامل سیستم را تغییر دهد و با حضور مدافعان کناری تخصصی و بازیکنان بیشتر در خط هافبک یا حمله، قدرت هجومی را افزایش دهد، که این احتمال ضعیفی است.

آرمین سهرابیان یکی از مدافعان پا به توپ و با قدرت کنترل و حمل توپ بالای فوتبال ایران است، حضور بازیکنی با توانایی‌های او در عمق خط دفاعی سه نفره می‌تواند در بازیسازی و حتی بهبود عملکرد خط دفاعی تاثیرگذار باشد.

سهرابیان قدرت بازیخوانی بالایی دارد و به خوبی فضای پشت مدافعان یارکوب را پوشش خواهد داد، او سرعت بالاتری نسبت به روزبه چشمی دارد و دو مدافع‌ای که روی دست او قرار دارند می‌توانند با جسارت بیشتری برای زدن ضربات اول با مهاجمان حریف درگیر شوند و اقدام به پاکسازی خط دفاعی استقلال کنند.

بازگشت روزبه چشمی به خط میانی

حضور سهرابیان در خط دفاعی یک امتیاز ویژه برای خط هافبک استقلال خواهد داشت، آنها بازیکن با تجربه خود را به پست اصلی منتقل خواهند کرد، حضور چشمی در خط هافبک می‌تواند خیال نکونام را از کنترل جریان بازی و همچنین فضای پشت محوطه استقلال راحت کند، حضور چشمی در خط هافبک می‌تواند آزادی عمل بیشتری به دو هافبک کناری او بدهد تا با آزادی عمل بیشتری به خط حمله و فضاهای موجود در نیمه زمین حریف یورش ببرند و حضور داشته باشند.

1944469

سبک بازی روزبه چشمی در فوتبال روز دنیا پراستفاده و تحسین برانگیز است، تفاوت زیادی در فوتبال چشمی و نیک نفس وجود دارد، رزوبه یک بازیکن هولدینگ (کنترل کننده ) و زبیر یک هافبک دیسترویر (تخریبی) است که تفاوت زیادی با هم دارند، با توجه به شباهت سبک فوتبالی رضاوند، مهدی پور و مهری و نزدیک‌تر بودن سبک بازی آنها به نیک نفس، مثلث آنها با روزبه چشمی تاثیرگذارتر خواهد بود.

یک هافبک کنترل کننده همیشه در بین خط دفاعی و خط هافبک قرار دارد و او فضا را به خوبی پوشش می‌دهد، او به خط دفاعی نزدیک‌تر از دیگر بازیکنان است و مقابل آنها قرار می‌گیرد و معمولا در جنگ‌های اول شرکت می‌کند. این در حالیست که بقیه هافبک‌ها برای حمله پیشروی میکنند. یک هافبک کنترل کننده سعی میکند به وسیله تخریب حرکات تهاجمی حریف از دروازه خودی حافظت کند. علاوه بر این، این نوع از بازیکنان بیشتر پس از قطع یا تصاحب توپ، آن را با پاس‌های کوتاه به هم تیمی‌های تهاجمی خود می‌رساند.

حضور همزمان چشمی و سهرابیان

حضور این دو بازیکن در ترکیب آبی پوشان سرعت انتقال توپ از خط دفاعی و قدرت بازیسازی از عقب زمین را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد، همچنین استقلال قدرت بالاتری روی توپ، فضاهای موجود در نیمه خودی و همچنین کنترل عمق و حرکات هجومی حریف خواهد داشت.

اما تمام این مسائل باز هم به تفکرات نکونام باز می‌گردد که او از آرمین سهرابیان در چه زمانی استفاده کند، آیا پس از اشتباهی که سلیمی مقابل هوادار انجام داد جایگاه خود را از دست خواهد داد و سهرابیان جانشین او خواهد شد یا این فرصت را خواهد داشت تا در دفاع سه نفره در کنار مرادمند و سهرابیان حضور داشته باشد.

دیدگاه‌ها