کد خبر : 1975172 | 03 آبان 1402 ساعت 15:15 | 36.3K بازدید | 19 دیدگاه

گزارش مارکا

قانون ونگر این گل رئال را نجات می‌داد

اگر قانون آفساید ونگر تا الان اجرایی شده بود، گل سوم رئال به براگا توسط وینیسیوس مردود اعلام نمی‌شد.

قانون ونگر این گل رئال را نجات می‌داد

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر دو سال پیش پس از یکی از جلساتی که به عنوان مدیر توسعه فوتبال فیفا برگزار می‌کرد، خبر از احتمال تغییری بزرگ در قانون آفساید داد.

او با اعتقاد کامل نسبت به معرفی این تغییر اظهار داشت: «ما در حال بررسی یک تغییر احتمالی در قانون آفساید هستیم. ما باید از بازی هجومی طرفداری کنیم و به همین دلیل معتقدیم که این تغییر می‌تواند مثبت باشد ولی باید آن را مطالعه و آزمایش کنیم.» 

تغییری که می‌توانست گل دیشب وینیسیوس در براگا را تایید کند و این گل زیبا باطل نشود.

1944723

قانون "ونگر" در مورد آفساید در حال مطالعه است و به این اشاره دارد که مهاجم می‌تواند جلوتر باشد، اما بخشی از بدنش که می‌تواند با آن گل بزند، باید هم راستا با آخرین مدافع باشد. به عبارتی اگر عضوی از بدن که گل توسط آن به ثمر رسیده در منطقه آفساید باشد گل مردود اعلام خواهد شد.

1944780

مطالعه انجام شده در لیگ برتر انگلیس می‌گوید که با این قانون، آفسایدها به نصف کاهش می‌یابد. دیشب شانه وینیسیوس چند سانتی متر جلوتر بود و گل او رد شد در حالی که وینی با پا گل زده بود.

1944779

در جولای 2023، تغییر مرحله مطالعه را پشت سر گذاشت و اکنون به مرحله بعدی منتقل شده است. این قانون از ژانویه 2024 برای تایید یا عدم اعمال استاندارد جدید در مسابقات رده‌های پایین‌تر  ایتالیا و سوئد مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها