کد خبر : 1975197 | 03 آبان 1402 ساعت 17:05 | 44.5K بازدید | 60 دیدگاه

شش و هفت پرسپولیس گره خوردند

سروش و کنعانی در انتظار تصمیم نهایی یحیی

سرمربی پرسپولیس در جریان بازی روز گذشته مقابل استقلال تاجیکستان با تصمیمی حرفه‌ای و جسورانه دو ستاره تیمش را به دلیل انضباطی تعویض کرد.

سروش و کنعانی در انتظار تصمیم نهایی یحیی

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که نیمکت پرسپولیس به واسطه مصدومیت‌های ستاره‌های این تیم خالی‌تر از همیشه است، یحیی گل‌محمدی با تصمیمی جسورانه که حتی تمجید شاگردانش را در پی داشت، به دلیل انضباطی در همان رختکن تصمیم خود را مبنی بر تعویض دو ستاره تیمش در دیدار حساس مقابل استقلال تاجیکستان اعلام کرد.

شاید کمتر کسی انتظار داشت که ضربه ایستگاهی، نه حتی پنالتی، به یک چالش برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شود. مدعیان ضربه ایستگاهی ناگهان به یکدیگر پریدند تا در نهایت یحیی مجبور به تصمیم بزرگ خود در این جدال شود. ماجرا از اولین ضربه ایستگاهی نزدیک به دروازه استارت خورد؛ جایی که سروش و سعید صادقی خواهان زدن آن شدند. اما رفیعی که طی فصول اخیر مامور زدن ضربات ایستگاهی است بدون توجه به درخواست صادقی آن را نواخت و شاید تمرکز او در بحث با سعید بهم خورده بود که از اتفاق این ضربه با بالاترین اختلاف راهی اوت شد.

1944839

از همین صحنه بگو مگوها نمایان شد؛ صادقی که این ضربه را دید همان لحظه و البته بیشتر دوستانه و با لبخند و در شرایطی که پیراهن خود را جلوی دهانش گرفته بود تا لب‌خوانی نشود، اعتراض آرام خود را به این ضربه رفیعی و فاصله آن تا دروازه به شماره هفت اعلام کرد.

اما ماجرا از زمانی جدی‌تر شد که محمد عمری با حرکات تکنیکی خود چند مدافع حریف را از پیش رو برداشت و این بار در منطقه‌ای بهتر با خطای مدافع استقلال تاجیکستان سرنگون شد تا داور یک ضربه ایستگاهی دیگر به پرسپولیسی‌ها بدهد. کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی، سعید صادقی و شهاب زاهدی بار دیگر خواهان زدن این ضربه شدند و طبیعی بود که سروش به واسطه ماموریتی که کادرفنی به وی داده بود، خود را محق برای زدن آن بداند، اما اتفاقی که لحظاتی پیش برای ضربه ایستگاهی او شکل گرفته بود باعث شد تا دیگر بازیکنان به دنبال مجاب کردن شماره هفت برای این باشند که او توپ را در اختیار آنها قرار دهد. کنعانی‌زادگان در رأس این افراد قرار داشت و ادعایی فراتر برای نواختن آن داشت تا بگو مگو بین طرفین داغ‌تر شود. رد درخواست کنعانی‌زادگان توسط سروش رفیعی به شکلی عصبانی، ناگهان مدافع ملی‌پوش را از کوره به در برد تا او الفاظی را به کار ببرد که مداخله دانیال اسماعیلی‌فر را نیز به همراه داشته باشد و خارج شدن این الفاظ از حالت دوستانه و بین تیمی، باعث شد تا دانیال حتی مجبور به خشونت بیشتر و نگه داشتن دست خود جلوی دهان کنعانی‌زادگان شود!

ویدئو: 314494

این ضربه هم توسط سروش نواخته شد و در بدشانسی او که البته همچنان می‌توان فضای قبل از آن را که باعث برهم خوردن تمرکزش شده را هم در آن بی تاثیر ندانست، بار دیگر راه به جایی نبرد و این بار البته به دیوار دفاعی حریف برخورد و برگشت داشته شد. با این حال این توپ برگشتی با سماجت سعید صادقی و در ادامه ضربه خوب هافبک آماده سرخ‌ها به گل اول بازی تبدیل شد.

سروش اما کاملا عصبی بود و شاید برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس بود که حتی در حلقه شادی گل هم شرکت نکرد و احتمالا جملات و کلمات هم‌تیمی‌هایش پیش از ضربه ایستگاهی و خصوصا کنعانی‌زادگان را در ذهن مرور می‌کرد. در شرایطی که پرسپولیسی‌ها ابتدا در نقطه کرنر جشن شادی گل گرفتند و در ادامه نیز به پاس همراهی خانم‌های هوادار این تیم روی سکوهای طبقه دوم جشن خود را با آنها دنبال کردند، سروش طول زمین را به سمت نیمکت تیمش در پیش گرفت. او ابتدا بطری آب نزدیک به منطقه فنی تیمش که یحیی گل‌محمدی آنجا مستقر بود را برداشت و بدون توجه قدم‌های بعدی خود را هم برداشت. هم‌تیمی‌های نیمکت نشین و البته اعضای کادرفنی که متوجه این اتفاق شده بودند، به سمت او رفتند تا شماره هفت و ستاره تیم خود را به آرامش دعوت کنند.

برخلاف شایعات شکل گرفته، هیچ بحث دوباره‌ای بین طرفین در رختکن شکل نگرفت که باعث مصمم شدن یحیی گل‌محمدی برای تصمیم تعویض دو بازیکنش همراه باشد. سرمربی پرسپولیس اما برای اینکه دیسیپلین خود را در این موضوع نشان دهد، در میان بهت دیگر بازیکنان و البته کنعانی‌زادگان و سروش رفیعی دستور تعویض و خروج آنها را بین دو نیمه صادر کرد. گل‌محمدی اما بیشتر این حواشی‌ها را متوجه جو شکل گرفته بیرونی علیه تیمش می‌داند و آن را در نشست خبری نیز بیان کرد.

1939134

اما اکنون سروش و کنعانی‌زادگان بیشتر از قبل نگران آینده خود در ترکیب خواهند بود. سرمربی پرسپولیس هنوز آرام نشده و رفتار دو بازیکن تیمش را در جمع هواداران و دوربین‌هایی که روی آنها زوم بوده را درک نکرده و هیچ بهانه و توضیحی را نیز در این باره نپذیرفته است. خصوصا اینکه این بحث و جدل نه برای یک موقعیت صد درصدی گل از روی نقطه پنالتی که شاید همیشه باعث جدل بین بازیکنان شود که از روی یک ضربه ایستگاهی بوده تا او به دنبال قطع چنین اتفاقی در تیمش باشد که ریشه رفاقت و همدلی بین بازیکنان را نشانه گرفته است. اولین ترکش این اتفاق خروج دو بازیکن از زمین در همان نیمه دوم بود و البته گفته می‌شود شاید این موضوع به بازی بعدی سرخ‌ها برابر ملوان بندرانزلی نیز کشیده شود تا دیگر بازیکنان نیز متوجه شوند هیچ عاملی نباید باعث شود آنها روبروی هم‌تیمی خود خصوصا در جریان بازی قرار گیرند.

کنعانی اما به دنبال این بود که خیلی زود ماجرا را با قرار دادن یک تصویر از سروش رفیعی در صفحه شخصی خود جمع کند و هرچند این موضوع نیز نتوانسته عصبانیتی که یحیی در نشست خبری پنهان کرده بود را کم کند و سرمربی سرخ‌ها مدعی است که اتحاد بین بازیکنان طی سالیان اخیر مهمترین عامل برتری و موفقیت آنها بوده نباید به این سادگی شکسته می‌شد و دستمایه حاشیه‌ای داخلی می‌شد. باید دید در ادامه و پیش از دیدار با ملوان چه اتفاقاتی خواهد افتاد و آیا گل‌محمدی ستاره‌های تیمش را خواهد بخشید یا این تنبیه انضباطی ادامه خواهد یافت.

شما اگر جای کادرفنی و یحیی گل‌محمدی بودید چه تصمیمی می‌گرفتید؟

دیدگاه‌ها