کد خبر : 1975318 | 04 آبان 1402 ساعت 07:46 | 46K بازدید | 72 دیدگاه

لیگ ایران مثل این خارجی به خود نمی‌بیند! (عکس)

جی لوید ساموئل یکی از برترین بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه استقلال است.

لیگ ایران مثل این خارجی به خود نمی‌بیند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان خارجی باکیفیت فوتبال ایران در لیگ بیست و سوم احتمالا از هر زمان دیگری در دوره‌های اخیر لیگ برتر کمتر است.

افزایش قیمت ارز در مقایسه با سال‌های گذشته و همچنین شرایط اقتصادی پیچیده فوتبال ایران باعث شده تا جذب بازیکنان خارجی باکیفیت دیگر برای سرخابی‌ها به یک آرزوی بسیار دور و دراز شبیه باشد و این در حالی است که سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس و به خصوص استقلال، بازیکنان خارجی باکیفیت و شاخصی در ترکیب خود در اختیار داشتند که احتمالا کم‌نظیرترین آنها کسی نیست جز جی‌لوید ساموئل، ستاره فقط استقلال.

1945107

بازیکنی که پس از سال‌ها بازی مداوم و باکیفیت در ترکیب استون ویلا، در نهایت از باشگاه بولتون راهی استقلال شد تا یک بازیکن باکلاس و فوق‌حرفه‌ای به جمع بازیکنان استقلال در لیگ یازدهم اضافه شود.

ساموئل در ترکیب استقلال دو جام شامل لیگ برتر دوره دوازدهم و جام حذفی سال 91 را به دست آورد و با حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال، با تغییر پست و حضور در سمت چپ لوزی خط میانی استقلال و گاها بازی به عنوان هافبک دفاعی، نقشی پررنگ در رسیدن استقلال به سومین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر و همچنین راهیابی این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان ایفا کرد.

هرچند ساموئل هیچ وقت در دربی تهران شکست نخورد، اما این بازیکن این فرصت را داشت تا در دربی رفت لیگ سیزدهم، خاطرات پررنگ‌تری در اذهان هواداران استقلال از خودش ثبت کند.

جایی که در اواسط نیمه دوم ساموئل این فرصت را داشت تا روی توپ دزدی فوق العاده فرهاد مجیدی در میانه میدان و پاس هوشمندانه کاپیتان، در موقعیت تک به تک دروازه نیلسون جونیور را باز کند، اما ضربه پای چپ او در اوج ناباوری از کنار دروازه به بیرون رفت تا سومین صفر-صفر پیاپی شهرآوردها در چهارگانه مساوی‌های بی‌رمق لیگ دوازدهم و سیزدهم ثبت شود.

ساموئل فصل بعد با از استقلال جدا شد و به پیکان پیوست تا در آخرین تجربه بازی در فوتبال ایران، پیراهن این تیم را بر تن کرده باشد. بازیکنی که احتمالا درخشش و موفقیتش در تیم استقلال، هیچ‌گاه از خاطر علاقه‌مندان به این تیم پاک نخواهد شد.

دیدگاه‌ها