کد خبر : 1975352 | 04 آبان 1402 ساعت 12:15 | 46.1K بازدید | 22 دیدگاه

درآمدزایی از چمپیونزلیگ

لیگ قهرمانان به نجات بارسلونا آمد

سه برد متوالی بارسلونا در لیگ قهرمانان تا به اینجا سود مالی خوبی برای این باشگاه داشته و با تقریبا قطعی شدن صعود به دور بعد، بارسا درآمد خوبی از این رقابت‌ها نسبت به دو سال اخیر خواهد داشت.

لیگ قهرمانان به نجات بارسلونا آمد

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا باشگاهی با مشکلات مالی فراوان است و در دو سال گذشته مجبور شده با فروش دارایی‌هایش و فعال کردن اهرم‌های مالی متعدد بازیکن بخرد.

یکی از راه‌های درآمدزایی بارسا از لیگ قهرمانان است. موفقیت در این بازی‌ها و صعود به مراحل بالاتر می‌تواند تا حدی حلال مشکلات بارسلونا باشد. حتی کسب پیروزی نیز در این بازی‌های غنیمت است. بارسا در دو سال گذشته عملکردی اسف‌بار در لیگ قهرمانان داشت و از دور گروهی هم صعود نکرد ولی امسال با سه برد متوالی چیزی تا قطعی کردن صعود به یک هشتم نهایی فاصله ندارد.

1944978

اگر بارسا در دو فصل گذشته دور گروهی را با دو برد و یک تساوی پایان داد و تنها 6.5 میلیون یورو کسب کرد، فصل جاری تا پایان دو رفت 8.4 میلیون یورو سود کرده است.

یوفا برای هر پیروزی 2.8 میلیون یورو به باشگاه‌ها پرداخت می‌کند و برای هر تساوی 930000 یورو. در صورت پیروزی در سه مسابقه باقی مانده، بارسا می‌تواند 16.8 میلیون یورو در مجموع پاداش بگیرد. موردی که دور از دسترس نیست.

به این رقم باید 49.65 میلیون یوروی دیگر را اضافه کنیم که بارسا از قبل از شروع بازی‌ها کسب کرده است: 15.64 میلیون یورو برای حضور در مرحله گروهی و 34.11 میلیون یورو برای سوم شدن در رده‌بندی تاریخی 10 سال اخیر موفق‌ترن تیم‌های لیگ قهرمانان. در مجموع بارسا در این فصل 58.05 میلیون یورو از لیگ قهرمانان درآمد داشته است.

دیدگاه‌ها