کد خبر : 1975660 | 05 آبان 1402 ساعت 21:11 | 196.6K بازدید | 216 دیدگاه

از قبل همه چیز را می‌دانستم، داور دیگری در ایران وجود ندارد؟

نکونام بی‌خیال محرومیت: حمله تند به داور پراشتباه

جواد نکونام می‌گوید که تیم او در هر دو نیمه کنترل بازی را در اختیار داشته و تنها پس از 10 نفره شدن، تحت فشار قرار گرفته است.

نکونام بی‌خیال محرومیت: حمله تند به داور پراشتباه

به گزارش "ورزش سه"، استقلال موفق شد در دیداری پراسترس و هیجان انگیز با نتیجه یک بر صفر از سد آلومینیوم اراک عبور کند و به صدر جدول رده بندی راه یابد. جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود که در زیر می‌خوانیم:

ویدئو: 314806

بولت استقلالهواداران نیرو و انرژی به تیم دادند
به تیم و هواداران تبریک می‌گویم. بخصوص در 10، 15 دقیقه آخر که تیم ما 10 نفره شده بود. هواداران نیرو و انرژی به تیم دادند که بچه‌ها توانستند تمرکز بالایی داشته و نیروی خود را برای حفظ تک گل‌مان نگه دارند و بتوانیم از تک گلمان دفاع کنیم.

بولت استقلالگذر از تیمی که 541 بازی می‌کند سخت است
بازی در هر دو نیمه تحت کنترل ما بود. می‌دانستیم حریف توپ را به تیم ما می‌دهد و سعی می‌کند از اشتباهات فردی ما در ضدحمله به گل برسد یا ضربه ایستگاهی به دست بیاورد تا بتواند به ما ضربه بزند. خودتان دیدید کاشته کنار دروازه را بلند می‌زدند و وقتی توپ به اوت می‌رفت و ما آن را می‌گرفتیم. گذشتن از خط دفاعی تیمی که با سیستم 541 بازی می‌کند و مهاجمشان عقب می‌آید و در زمین خودشان بازی می‌کند، واقعا سخت است ولی ما توانستیم چندین مرتبه از آنها بگذریم.

1945604

بولت استقلالیک پنالتی برای ما گرفته نشد
به نظر من در دقیقه 6 بازی یک خطای پنالتی باید به سود ما اعلام می‌شد ولی آن را نگرفتند. در ادامه توانستیم گل بزنیم و باز هم بازی را در اختیار داشتیم، تا زمانی که 10 نفره شدیم، تیم ما خوب بازی می‌کرد. با تعویض اجباری که داشتیم، نتوانستیم بازیکنانی که مدنظرمان بود، به زمین بیاوریم.

بولت استقلالفقط یک موقعیت را به حریف دادیم
در 10 دقیقه آخر با توجه به 10 نفره شدن، تحت فشار قرار گرفتیم اما فرصتی به حریف ندادیم. فقط یک موقعیت روی ارسال داشتند. با وجود یک یار کمتر، سازمان و شکل دفاعی خودمان را خوب حفظ کردیم. توانستیم 3 امتیاز مهم بگیریم و اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم در نیمه دوم روی ضد حملات به گل برسیم.

بولت استقلالنزدیک بود بازی مساوی شود
مهرداد محمدی روی یک صحنه حدود 20 تا 30 متر تک به تک شده بود اما نتوانست گل بزند. می‌توانستیم این بازی را با اختلاف 2 گل ببریم ولی چون آخر بازی تحت فشار قرار گرفتیم، نزدیک بود بازی مساوی شود. به هر حال به هوادارانمان تبریک می‌گویم، سه امتیاز مهمی را به دست آوردیم و برای بازی‌های بعدی آماده می‌شویم.

ویدئو: 314809

بولت استقلالشرایط سختی را که گذراندم، هیچ وقت فراموش نمی‌کنم
شرایط سخت و صدرنشینی؟ در تمام مدت مربیگری‌ام بازی به بازی فکر می‌کنم و اینکه در بازی بعدی یا قبلی چه اتفاقی بیفتد، برایم اهمیتی ندارد. هر بازی برای من مهم است. شرایط سخت را الان هم داریم. با توجه به نقل و انتقالات، سقف قرارداد، بازیکن نگرفتن و ... همه اینها را پشت سر گذاشتیم. روزهای سختی که داشتم را فراموش نمی‌کنم. خیلی روزهای سختی را پشت سر گذاشتم.

بولت استقلالباید برای خوشحالی هواداران، یک لحظه هم خواب نمانیم
اینکه می‌بریم، یک خوشحالی برای من دارد چون هواداران خوشحال می‌شوند چون خودم جای آنها بودم و همیشه به بچه‌ها می‌گویم حق نداریم به خاطر این طرفداران و خانواده‌هایمان که پای تلویزیون هستند،  یک لحظه اشتباه کرده و در بازی خواب بمانیم. باید برای افرادی که این تیم تمام زندگی‌شان است وظیفه خود را انجام بدهیم ولی قطعا من شرایط سختی را که گذراندم، هیچ وقت فراموش نمی‌کنم و در ذهنم می‌ماند. به بازیکنانم گفته‌ام در تمام بازی‌ها باید با قدرت به زمین بیایید و تلاش کنید. اینکه چه اتفاقی می‌افتد، دست خدا است.

ویدئو: 314811

بولت استقلالوسط بازی پاس، پیگیر نتیجه دربی بودم
برابری با رکورد بهترین شروع تاریخ استقلال؟ یک قسمتی از این موضوع که سال‌های گذشته چه اتفاقی برای استقلال رخ داده را توضیح دادم. همیشه وقتی بازی و مربیگری کردم، پیگیر نتایج استقلال بودم. یادم است وقتی بازیکن پاس بودم، حتی وسط بازی پیگیر نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس بودم. هیچ وقت در زندگی‌ام به رکورد و این مسائل فکر نکرده و نمی‌کنم. از فردا کارم برای بازی بعدی شروع می‌شود. تمام تلاش، زحمت و بردهایی که اتفاق می‌افتد، تماما بازیکنان است و من کوچک‌ترین نقشی ندارم بخاطر اینکه این نفرات واقعا مردانه برای استقلال زحمت می‌کشند.

بولت استقلالباز هم می‌گویم باید سر تا پای بازیکنان را طلا گرفت
پارسال هفت ماه بدون هیچ دریافتی کار کردند. امسال هم خودتان می‌دانید ما از خیلی تیم‌ها عقب هستیم اما شرایط ما نسبت به یک یا 2 ماه قبل خیلی بهتر است. همه این کارها را بچه‌ها دارند انجام می‌دهند. این رکوردها، این بردن‌ها و اتفاقات فقط برای بازیکن است. همیشه گفته‌ام، من کنارشان هستم ولی فقط تا لب خط و کنار زمین. بازیکنان درون زمین باید تلاش کنند. من فقط صحبت می‌کنم و راهنمایی‌شان می‌کنم. روز اول گفتم باید سر تا پای این بازیکنان را طلا گرفت و الآن نیز همین را تکرار می‌کنم. در شرایط سخت آنها به من، تیم و باشگاه کمک کردند.

بولت استقلالبه خدا، به دین، به ایمان خسته شدیم از داوری‌ها!
«اگر پنالتی اول بازی به سود استقلال اعلام می‌شد، روند بازی خیلی عوض می‌شد. فکر می‌کنم تا الان چهارمین پنالتی است که برای استقلال گرفته نشده است. در این خصوص صحبتی دارید؟» ببینید.... (پس از مکثی نسبتا طولانی)  به این فکر می‌کنم که چه بگویم که فردا نگویند آقای نکونام تا اطلاع ثانوی محروم هستیم؛ یک دقیقه دیگر می‌گویند تا اطلاع ثانوی محروم هستی. چیزی هم نگوییم درست نیست چون هواداران و خانواده‌هایمان یک به یک پیام می‌دهند که این چه  داوری است؟! این چه جوری قضاوت کرد؟ همه‌شان می‌گویند. واقعیت این است که خسته شدم. بخدا خسته شدم من، والله به دین، به ایمان خسته شدیم. دیگر نمی‌دانیم چه بگوییم.

1945759

بولت استقلالاز قبل می‌دانستم این اتفاقات برای من رخ می‌دهد
قبل از بازی با مس رفسنجان و حتی سپاهان می‌دانستم چه اتفاق داوری می‌افتد چون قبلا در بازی نساجی و سپاهان برایم رخ داده بود. می‌دانستم! یک سوال می‌پرسم، دو بازی ما را آقای مهدوی قضاوت کرده بود می‌خواهم بدانم داور دیگری در فوتبال ایران وجود ندارد؟ چرا در هفت بازی قبلی ما، دو بار ایشان قضاوت کرده است؟ در شرایطی که بازی قبل ما هم در آزادی اشتباه کرد و پنالتی نگرفت. امروز پنالتی نگرفت و ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفت.

بولت استقلالاستقلالی‌ها حواستان باشد که باید خیلی دعوا کنیم!
به یاد دارم در یکی از بازی‌های لیگ بازیکن ذوب آهن ضربه به سرش خورد، آمبولانس وارد زمین شد اما داور ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفت. امروز برای چه ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفتند؟! ابتدا گفتند ۶ دقیقه وقت اضافه، اما در ادامه ۱۰ دقیقه شد. کنار زمین دوید تا ۶ دقیقه را نشان ندهند و 10 دقیقه را باید بگیرید! این چه داوری است؟ والله ما استقلالی‌ها خسته شده‌ایم. آقایان استقلالی حواستان باشد تیم ما خیلی باید دعوا کند متأسفانه! ما باید رو به روی همه چیز بایستیم. بدون هیچ جنگی تیم‌های دیگر سه امتیاز سه امتیاز می‌گیرند.

بولت استقلالبه مرادمند فن فیتو زدند ولی هیچ کارتی نگرفتند
به ما بگویند چه اتفاقی برای استقلال افتاده است؟ به چه دلیل امروز 10 نفره شدیم؟ بروید ببینید، بازیکن حریف حسین مرادمند را گرفته و به او فن فیتو زده، او را به زمین کوبیده است اما به مدافع ما کارت زرد داد! همانگونه که به مرتضی تبریزی این کارت را نشان داد اما بازیکنی که خطا کرده و باید اخراج شود، کارت نگرفت. خود صالحی و علی صفایی، داور چهارم مانده بودند. من با آنها صحبت می‌کردم و گفتند اتفاقی است که افتاده است.

بولت استقلالبازی که باید راحت تمام می‌شد را استرس کشیدیم
آرمان رمضانی اصلا نباید کارت زرد می‌گرفت اما در دقیقه 10 کارت گرفت. همه هواداران و خانواده‌های ما در 10 دقیقه آخر استرس داشتند. آن هم یک بازی که خیلی راحت باید برای ما تمام می‌شد. چه مانده که باید بگوییم و چه اتفاقاتی باید بیفتد تا دیگر شاهد اشتباهات علیه استقلال نباشیم. آقایان هفت هفته گذشته و دیگر بس است. خسته شدیم.

1945760

بولت استقلالترجیح دادیم زبیر بازی نکند
میزان مصدومیت زبیر نیک‌نفس؟ او مقداری در عضله‌اش درد داشت و ترجیح دادیم امروز نباشد تا برای دیدار بعدی او را از دست ندهیم. اگر امروز بازی می‌کرد، بازی بعدی را از دست می‌داد اما برای بازی بعدی آماده می‌شود.

بولت استقلالکسر قرارداد وظیفه‌مان بود
کاهش قراردادها؟ به دلیل لطفی که همیشه هواداران در این سال‌ها به من و بازیکنان داشتند، وظیفه خود را انجام دادیم و هیج منت و حرفی نیست. همه بازیکنان با عشق و علاقه این کار را انجام دادند و کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم برای باشگاه بزرگ استقلال انجام بدهیم.

بولت استقلالدرویش نمی‌تواند تعیین کند چه تیمی در آزادی بازی کند
اظهارنظر رضا درویش مبنی بر اینکه اگر قرار باشد یک تیم در ورزشگاه آزادی بازی کند، آن تیم پرسپولیس است؟ اگر قرار باشد کسی تعیین کند کدام تیم باید در آزادی بازی کند، ایشان نمی‌تواند بگوید فقط پرسپولیس زیرا هر 2 تیم در این استادیوم بازی می‌کنند. هر 2 تیم باید بازی کنند در غیر این صورت من هم می‌گویم فقط استقلال باید اینجا بازی کند. اینجوری نیست. هر 2 تیم باید در این ورزشگاه بازی کنند. اگر هم قرار نیست تیمی بازی نکند، هر 2 تیم نباید بازی کنند. وگرنه من هم می‌گویم فقط استقلال باید بازی کند، به حرف من نیست.

بولت استقلالدر آینده کیفیت بلانکو را خواهید دید
عملکرد بلانکو؟ در بازی اول خوب بازی کرد زیرا مشکل تمرین کردن و ثبت قراردادش در سازمان لیگ سبب شد استرس و شرایط مسابقه را نداشته باشد اما همین که در این شرایط برای ما بازی کرد و دوید در جوی که هیچ وقت در آن حضور نداشته، عالی است. در آینده می‌بینید این بازیکن کیفیتش به شکلی است که می‌تواند به ما کمک کند. شرایطی داریم که هر بازیکنی می‌تواند به ما کمک کند. قطعا بلانکو یکی از خوب‌های ما می‌شود.

دیدگاه‌ها