کد خبر : 1975776 | 06 آبان 1402 ساعت 10:38 | 193.2K بازدید | 181 دیدگاه

افتخارآفرینی فرزندان ایران

پایان هانگژو ۲۰۲۲: فقط چین بهتر از ماست

در روز‌ پایانی بازی‌های پاراآسیایی کار‌وان‌ ایران گوی سبقت از ژاپن ربوده و جایگاه دومی‌ خود را پس گرفته است. ‌

پایان هانگژو ۲۰۲۲: فقط چین بهتر از ماست

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پنج روز رقابت داغ و پرهيجان ورزشكاران پارالمپيكى در هانگژوى چين، امروز پرونده چهارمين دوره بازى‌هاى پاراآسيايى بسته شد. 
كاروان ايران بعد از اينكه تا روز چهارم در رده دوم جدول مدال‌ها قرار داشت ديشب به خاطر تعداد نقره‌هاى كمتر از ژاپن عقب افتاد. 
با اين حال در همان ساعات ابتدايى روز آخر بود كه ورزشكاران ايرانى با مدال‌هاى خوشرنگ خود بار ديگر از سامورايى‌ها سبقت گرفته تا يک نتیجه تاریخی و درخشان را در چین‌ رقم بزنند.
در نهايت ايران با مجموع ١٣١ مدال از جمله ٤٤ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به کار خود پایان داد و برای اولین بار صاحب رتبه دوم بازی‌های پاراآسیایی شد.

1945970

در ادامه با اخبار لحظه به لحظه از روز پایانی بازی‌های پاراآسیایی همراه ما باشید:


بولت پرسپولیسپرچمدار ایران در اختتامیه انتخاب شد

با تصمیم سرپرست کاروان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، حسن جانفشان ملی پوش پاراتنیس روی میز کشورمان که توانست دو مدال برنز انفرادی و دوبل را در بازی‌های پاراآسیایی برای کاروان ایران تصاحب کند وظیفه پرچمداری کاروان در مراسم اختتامیه را عهده‌دار شد.

1945989

بولت پرسپولیسرونمایی از پرمدال‌ترین ورزشکار هانگژو

جیانگ یویان ورزشکاری با بیشترین مدال طلا و بیشترین مدال در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو به شمار می‌رود. وی در مسابقات شنا 7 مدال طلا و یک مدال برنز کسب کرد و عنوان پرافتخارترین ورزشکار در این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کرد. 

جیانگ یویان از سوی کمیته ملی پارالمپیک چین به عنوان پرچمدار این کشور در اختتامیه انتخاب شد.


بولت پرسپولیسپرافتخارترین ورزشکاران ایران در هانگژو

سینا ضیغمی‌نژاد با کسب 3 مدال طلا و یک نقره در ماده‌های مختلف رشته پاراشنا موفق شد عنوان پرافتخارترین ورزشکار کاروان ایران در هانگژو را از آن خود کند. همچنین در بخش بانوان نیز زهرا نعمتی با دو طلا و یک نقره در رشته تیروکمان موفق شد عنوان برترین ورزشکار را به خود اختصاص دهد.

1945981
1945982

بولت پرسپولیسجایگاه تاریخی با طلای کمتر

بعد از ۶ روز رقابت رسمی میان شرکت‌کنندگان در این دوره بازی‌ها، کاروان ایران ۱۳۱ مدال شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به دست آورد و بعد از چین و بالاتر از ژاپن در رده دوم جدول توزیع مدال‌ها ایستاد. کاروان ورزش ایران در حالی جایگاه تاریخی دومی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی را از آن خود کرد که نسبت به دوره پیشین این بازی‌ها، مجموع مدال و حتی طلای کمتری به دست آورده است.


بولت پرسپولیسآغاز روز پایانی بازی‌ها با طلای مرادی 

فینال مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۱۲ در حالی برگزار شد که مهرداد مرادی ملی‌پوش کشورمان در آن حضور داشت. مرادی در مسابقه امروز با زمان ۴۹.۶۰ ثانیه زودتر از سایر دونده‌ها از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد. وی پیش از این هم یک مدال کسب کرده بود.

1945971

بولت پرسپولیسدختر دونده ایران قهرمان شد
فاطمه امیرزادگانی ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران امروز با حریفانش در ماده دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ رقابت کرد.او در این مسابقه با ثبت زمان ۵۹.۸۸ ثانیه که بهترین عملکرد شخصی‌اش نیز بود، به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

1945973

بولت پرسپولیسدومین مدال نقره ظفر

در جریان رقابت پرتاب نیزه مردان کلاس F۵۵، ظفر ذاکر که پیش از این یک مدال نقره در پرتاب وزنه کسب کرده بود، با حدنصاب ۳۳.۵۸ متر به عنوان بهترین رکورد شخصی‌اش به مقام نایب قهرمانی رسید و یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران کسب کرد. حامد امیری اما با رکورد ۲۸.۸۳ متر به مقام پنجم بسنده کرد.

1945972

بولت پرسپولیسطوفان شطرنج بازان با هشت مدال 

رقابت‌های شطرنج بازی های پاراآسیایی با برگزاری دیدارهای دورهای باقی مانده بخش سرعت پیگیری شد که حاصل آن برای نمایندگان ایران کسب هشت مدال بود. بر این اساس بخش تیمی بانوان و در کلاس VI-B۱ و ملیحه صفایی در انفرادی بانوان کلاس VI-B۱ مدال طلا گرفتند. در بخش تیمی مردان در کلاس های VI-B۱ و کلاس PI و VI-B۲/B۳ ایران مدال نقره گرفت. دیگر مدال نقره ایران توسط ابوالفضل کاظمیان به دست آمد. همچنین عاطفه نقوی و لیلا زارع‌زاده هم مدال برنز گرفتند.


بولت پرسپولیسطلا و نقره سنگین وزن برای ایران

در جریان رقابت‌های دسته فوق سنگین پاراوزنه‌برداری احمد امین‌زاده و مهدی صیادی با ثبت رکورد ۲۶۶ و ۲۴۴ کیلوگرم موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره شدند. نماینده اردن هم در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت.

1945975

بولت پرسپولیسفوتبال نابینایان نقره‌ای شد

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران با شکست مقابل چین در ضربات پنالتی به مقام نایب قهرمانی رسید. این تیم دیروز توانسته بود چین‌‌ را در مرحله مقدماتی‌ شکست دهد، اما‌ در فینال نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

1945976

بولت پرسپولیسآخرین تیر زندی برنزی شد

در مرحله رده‌بندی مسابقات پاراتیروکمان بازی‌های پاراآسیایی در ماده W۱ محمدرضا زندی در رقابت با حریفی از ژاپن با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۳۰ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. زندی در مرحله نیمه‌نهایی ابل کمانداری از چین با نتیجه ۱۳۷ بر ۱۳۶ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.


بولت پرسپولیسیک مدال دیگر‌ برای بانوان پاراوزنه‌برداری

در جریان رقابت‌های پاراوزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیایی، نیکو روزبهانی با مهار وزنه ۱۲۶ کیلوگرمی موفق شد در جایگاه سوم دسته ۸۶+ کیلوگرم بانوان بایستد. در این دسته ورزشکاران چین و اندونزی قهرمان و نایب قهرمان شدند.

1945974

دیدگاه‌ها