کد خبر : 1975785 | 06 آبان 1402 ساعت 10:42 | 29.8K بازدید | 7 دیدگاه

تیرانداز بدون دست

با استثنایی‌ترین ورزشکار جهان آشنا شوید! (عکس)

شیتال دوی، تیرانداز هندی، با درخششی عجیب در مسابقات پارا آسیایی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

با استثنایی‌ترین ورزشکار جهان آشنا شوید! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دوی که از یکی از دهکده‌های هند راهی مسابقات پارا آسیایی شده اولین زن تیرانداز بدون دست است که توانسته در مسابقاتی در سطح بین المللی حضور پیدا کند و این موضوع مورد توجه فدراسیون جهانی تیراندازی هم قرار گرفته است. 

او که در مسابقات پارا آسیایی هانگژو حضور داشت، چند روز قبل موفق شد سه مدال در این رقابت‌ها به دست آورد تا مهارت و توانایی خاص و شگفت‌انگیزش را به نمایش بگذارد. 

او یک مدال نقره در مسابقات دوبل کامپوند زنان به دست آورده بود و پس از آن در میکس کامپوند و مسابقات انفرادی زنان هم موفق به کسب مدال طلا شد تا یکی از ستاره‌های جذاب این دوره از مسابقات در هانگژو لقب بگیرد. 

1945984

دوی با بیماری فوکوملیا به دنیا آمده که یک بیماری بسیار نادر در بین کودکان است و مانع از رشد دست یا پاهای کودک می‌شود. او درباره ورودش به دنیای تیراندازی گفت: «در ابتدا نمی‌توانستم کمان را به درستی بلند کنم اما پس از چند ماه تمرین برایم آسان‌تر شد. 
پدر و مادرم همیشه به من باور داشتند. دوستانم در دهکده هم حمایتم کردند. تنها چیزی که دوست ندارم، نگاه کردن به صورت افراد وقتی متوجه می‌شوند که من دست ندارم است. این مدال‌ها ثابت می‌کند که من خاص هستم. این مدال‌ها فقط برای من نیستند، بلکه برای تمام این کشور است.»

یکی از تفریحات او در کودکی بالا رفتن از درختان بوده و تقویت ماهیچه‌هایش در این راه کمک بسیاری به او کرده است. با وجود این که بسیاری معتقد بودند که این دختر 16 ساله شراط لازم برای درخشش در میادین جهانی را ندارد، اما او دست از تلاش نکشید تا به هدفش که کسب مدال و رفتن روی سکو در مسابقات بین المللی بود برسد.

دیدگاه‌ها