کد خبر : 1975920 | 06 آبان 1402 ساعت 21:30 | 6K بازدید | 9 دیدگاه

دربی جذاب در زمان نامناسب؛

صنعت نفت 1 - استقلال خوزستان 1، دربی بی‌برنده

جدال حساس و نفس گیر دربی خوزستان با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد، تا همچنان وضعیت تیم‌های استان خوزستان خوب نباشد!

صنعت نفت 1 - استقلال خوزستان 1، دربی بی‌برنده

به گزارش "ورزش‌ سه"، صنعت نفت با 5 امتیاز از 6 مسابقه به دربی رسیده بود و در سوی دیگر استقلال خوزستان با شرایط به مراتب بدتر پا به ورزشگاه تختی آبادان گذاشته بود. شاگردان پورموسوی با تجربه 6 شکست و فقط یک تساوی، یک امتیازی قعرنشین جدول هستند و مصاف در مقابل نفت آبادان هم خیلی به آنها کمکی نکرد. این مسابقه‌ای بود که هر دو تیم با اندیشه پیروزی به آن گام گذاشته بودند، اما حساسیت بازی سبب شد تا در نیمه اول بازی جذابی را شاهد نباشیم، اما وقتی چند ثانیه پیش از سوت پایان نیمه اول جواد آقایی پور موفق شد روی پاس دقیق باصری شاگردان پورموسوی را پیش بیندازد، مشخص بود جریان نیمه دوم متفاوت از نیمه اول خواهد شد.

ویدئو: 314925

شاگردان ویسی برای جبران به زمین وارد شدند و موفق شدند بر جریان بازی مسلط شوند. استقلال خوزستان دفاع می‌کرد و آبادانی‌ها در حضور نزدیک به 5 هزار تماشاگر به دنبال گلزنی بودند که این اتفاق تا دقیقه 86 برای آنها رخ نداد، اما سرانجام روی سماجت ریکانی کاپیتان طلایی پوشان زمینه گل تساوی با پاس معامله گری و ضربه تمام کننده احمد شریعت‌زاده گل تساوی به ثمر رسید تا اثرگذاری ویسی هم به وضوح در این گل دیده شود؛ جایی که معامله‌گری یکی از تعویضی‌های ویسی پاس گل داد و شریعت زاده گل را به ثمر رساند.
این مسابقه که در دقایق پایانی هم مهیج دنبال شد، درنهایت با تساوی یک بر یک تمام شد. اما این تساوی که آبادانی‌ها را 6 امتیازی کرد و استقلال را 2 امتیازی، خیلی به آنها کمک نکرد و ویسی و پورموسوی که رفقای قدیمی هستند، باید برای تغییر و تحول شرایط تیم‌شان چاره‌ای بیندیشند.

با گزارش زنده این دیدار همراه ورزش سه باشید.

1946318

تقویم شنبه ۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲؛ صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان؛ ورزشگاه تختی آبادان - تعداد تماشاگر: پنج هزار نفر

سوت داوران: عباس راکی، حسین مرادی، علی احمدی، محمدرضا تارخ. ناظر: محمود رفیعی

1946328

نفت آبادان ترکیب صنعت نفت آبادان
پیام پارسا - میثم تهی‌دست، فیاض میردورقی، حسین سنگرگیر |یوسف وکیا ۹۰|، امیرمحمد پناهی، صادق صادقی|یوسق وکیا ۹۰|، رحیم آلبوغبیش، طالب ریکانی، حسین شنانی |فرزین معامله گری '58|، فاخر تهامی | احمد شریعت زاده '74|، علی یوسف.
سرمربی: عبدالله ویسی

استقلال خوزستان ترکیب استقلال خوزستان
حسن پورحمیدی - محمد طیبی، علی هلیچی، محمود مطلق‌زاده، حسین شوشتری|امیرحسین جلالی‌وند ۹۰|، جواد آقایی‌پور، بهروز بارانی|علیرضا کاظمی ۹۰|، متین کریم‌زاده، امیرمحمد محکم کار | محمد سلطانی مهر '77|، حسین ساکی و محمد باصری | شهرام سالاری '46|.
سرمربی: سیروس پورموسوی

1946329
ویدئو: 314914

🟨 کارت زرد 
استقلال خوزستان: بهروز بارانی (33) - حسین ساکی (۵۴) - شهرام سالاری دقیقه (۷۴) - متین کریم زاده (۷۹)

⚽️ شرح گل 
استقلال خوزستان (۱-۰): در دقیقه 1+45 پاس خوب باصری برای جواد آقایی‌پور این بازیکن را در فرصت خوبی برای گلزنی قرار داد. این بازیکن در محوطه جریمه در عرض حرکت کرد و ضربه‌ای تماشایی را به زاویه مخالف زد تا گل اول مسابقه به زیبایی ثبت شود.

ویدئو: 314915

صنعت نفت آبادان (۱_۱): در دقیقه ۸۶ ارسال طالب ریکانی به تیرک دوم با ضربه سر فرزین معامله‌گری همراه شد و در ادامه روی تیرک دوم احمد شریعت‌زاده دروازه تقریبا خالی را باز کرد.

ویدئو: 314923

⏱ لحظات حساس: 

دقیقه 19: شوت بازیکن صنعت نفت سرکش و به شکلی خطرناک از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۳: شوت شنانی از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه استقلال خوزستان زده شد اما کم قدرت بود و به راحتی در اختیار دروازه‌بان قرار گرفت.

دقیقه ۲۸: شوت رحیم آلوغبیش با اختلاف چند متری از کنار دروازه استقلال خوزستان راهی اوت شد.

دقیقه ۴۵: ضربه باصری بازیکن سابق نفت آبادان می‌رفت تا گل اول مسابقه را ثبت کند.

دقیقه ۵۵: در حالی که فاخر تهامی روی کار تیمی آبادانی‌ها در آستانه گلزنی بود مدافع استقلال خوزستان به موقع دخالت کرد و توپ او را بلاک کرد.

دقیقه 63: شوت محکم و سنگین امیرمحمد محکم‌کار به شکل کاملاً خطرناکی از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: شوت طالب ریکانی این بار با پای راست زده شد و پس از برخورد به مدافع استقلال خوزستان به کرنر رفت.

دقیقه ۶۷: حسن پورحمیدی ضربه سنگرگیر را از محوطه شش قدم به زیبایی یک بار دیگر به کرنر فرستاد تا اجازه ثبت گل تساوی را از نفتی‌ها بگیرد.

دقیقه ۷۲: شوت سهمگین طالب ریکانی باز هم در میانه راه با دخالت به موقع مدافعین استقلال خوزستان به دروازه نرسید.

دقیقه 4+90: شوت سرکش متین کریم‌زاده از بالای دروازه با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 5+90: ارسال بازیکنان استقلال خوزستان از سمت راست خط دفاعی نفت آبادان به شکل خطرناک عرض دروازه را طی کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 6+90: نفت آبادان گل دوم را به ثمر رساند ولی داور مسابقه پیش از آن خطای مهاجم نفت را اعلام کرده بود.

1946359

شرح بازی  
نیمه اول این مسابقه بیشتر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم اگر موقعیتی هم روی دروازه یکدیگر ایجاد می‌کردند بیشتر با شوت‌های از راه دور بود که این شوت‌ها هم دقت زیادی نداشتند. با این حال این شاگردان عبدالله ویسی بودند که عملکرد بهتری داشتند و با توجه به بازی در ورزشگاه تختی آبادان به دنبال زدن گل اول مسابقه بودند، اما در شرایطی که انتظار می‌رفت نیمه اول با همان نتیجه تساوی بدون گل تمام شود، پاس بسیار خوب باصری، جواد آقایی پور را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم از این موقعیت نهایت بهره را برد و با یک شوت زیبا دروازه نفت آبادان را گشود تا حالا در انتظار یک نیمه دوم مهیج باشیم.
مطابق انتظار نیمه دوم تماشایی و سریع دنبال شد. البته که با توجه به نتیجه استقلال خوزستان عقب نشسته بود و دل به ضدحملات بسته بود و در سوی دیگر تیم نفت آبادان حملات پردامنه‌ای را ترتیب داد که سرانجام یکی از آنها به گل نشست. پس از گل هم دو تیم دو موقعیت خیلی خوب داشتند که به تور دروازه نرسید تا دربی حساس خوزستان با تساوی یک بر یک تمام شود.

1946392

🔴 حواشی:

بولت سپاهاندو تیم اصلا شرایط خوبی ندارند و در این مسابقه هر طور شده به دنبال سه امتیاز هستند.

بولت سپاهاندر دقیقه 33 مصدومیت حسن شوشتری باعث ایجاد وقفه دو سه دقیقه‌ای در جریان مسابقه شد.

بولت سپاهاننزدیک به ۵۰۰ هوادار تیم فوتبال استقلال خوزستان خودشان را به آبادان رسانده‌اند و آبی پوشان اهوازی را در ورزشگاه تختی آبادان تشویق می‌کنند.

بولت سپاهاندر دقیقه 70 برخوردی در محوطه استقلال خوزستان روی کرنر ارسالی طالب ریکانی ایجاد شد که مصدومیت میردورقی, پورحمیدی و هلیچی را در پی داشت.

بولت سپاهانداور مسابقه ۸ دقیقه وقت تلف شده برای مسابقه در نظر گرفته است.

بولت سپاهاندر حالی که یک دقیقه به پایان وقت اضافه باقی مانده بود عباس راکی داور جنجالی این دیدار تصمیم گرفت سوت پایان را بزند!

🥇 بهترین بازیکن 
از تیم استقلال خوزستان حتما باید به نام جواد آقایی‌پور اشاره کرد که به زیبایی گل اول بازی را با حرکتی در عرض و یک شوت پای راست زیبا به ثمر رساند. در جبهه مقابل هم نمی‌توان از تلاش بی امان کاپیتان طالب ریکانی به سادگی گذشت و در انتهای مسابقه هم او بود که زمینه ساز بازگشت آبادانی‌ها به بازی شد.

🚨 اتفاق ویژه 
دو تیم در این مسابقه سرنوشت ساز به دنبال کسب پیروزی بودند، اما هیچ کدامشان به هدف نرسیدند و تقسیم امتیازات چیزی نبود که هر کدام از اعضای دو تیم دوست داشته باشند.

دیدگاه‌ها