کد خبر : 1975939 | 06 آبان 1402 ساعت 20:46 | 18.5K بازدید | 77 دیدگاه

علی میرزابیگی: هند سهرابیان اخطار نداشت!

یک کارشناس داوری می‌گوید که خطای هند آرمین سهرابیان مستحق دریافت کارت زرد نبوده است.

علی میرزابیگی: هند سهرابیان اخطار نداشت!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از صحنه‌های مورد اعتراض اعضای تیم آلومینیوم به صحنه خطای هند آرمین سهرابیان در مرکز میدان بود. جایی که اراکی‌ها اعتقاد داشتند مدافع آبی‌ها به دلیل این خطا باید یک کارت زرد از داور مسابقه دریافت می کرد.

علی میرزابیگی، کارشناس داوری در این خصوص به ورزش سه می‌گوید: در مواردی داوران به خطای هند اخطار می‌دهند که رفتار غیرورزشی صورت بگیرد و قانون نیز به صراحت اشاره کرده است که اگر بازیکن خطاکار یک حمله موثر را قطع کند، مستلزم دریافت کارت زرد است.

او ادامه داد: اما در صحنه خطای هند جنجالی دیدار استقلال و آلومینیوم مشاهده می‌کنیم که مرتضی تبریزی به عنوان مهاجم میهمان به سمت مرکز زمین حرکت می‌کند و نه به سمت دروازه استقلال. ضمن اینکه موقعیت استقرار مدافعان نشان می‌دهد که این صحنه، فاکتورهای لازم برای یک حمله موثر را ندارد.

1946354

میرزابیگی می‌گوید: یک مورد دیگر نیز وجود دارد که بازیکن بخواهد به قصد فریب داور، با دست برای گلزنی تلاش کند. حالا مهم نیست که او موفق به گلزنی بشود یا نه، در هر حالت او باید یک کارت زرد دریافت کند ولی صحنه آرمین سهرابیان شامل این فاکتور نیز نمی‌شود.

این کارشناس داوری در ادامه گفت: در قانون‌های قدیمی، یک واژه‌ای به نام Blatant بود که قانونگذار از آن استفاده کرده بود که اگر خطای هند خیلی آشکار، زشت و زننده در هر جای زمین رخ دهد و بازیکن به حالت اسپک به توپ ضربه بزند یا به صورت آشکار توپ را با دست می‌گرفت، داوران باید در این حالت اخطار می‌دادند اما چند سالی است واژه Blatant از کتاب قانون حذف شده و در نتیجه صحنه خطای هند سهرابیان نیازی به اخطار ندارد.

دیدگاه‌ها