کد خبر : 1976066 | 07 آبان 1402 ساعت 12:33 | 75.1K بازدید | 449 دیدگاه

چه کسی شایسته توپ طلاست؟

نظرسنجی: مسی یا دیگران، شما انتخاب کنید!

لیونل مسی و ارلینگ هالند برای کسب توپ طلای 2023 بیشترین شانس را دارند در حالی که در رده زنان از حالا برنده مشخص است. به نظر شما این جایزه حق چه کسی است؟

نظرسنجی: مسی یا دیگران، شما انتخاب کنید!

به گزارش "ورزش سه"، فرانس فوتبال بار دیگر جایزه بهترین فوتبالیست جهان را اهدا خواهد کرد. پس از آنکه کریم بنزما و الکسیا پوتیاس در آخرین دوره برنده شدند، اکنون باید دید بهترین بازیکن فوتبال در رده مردان و زنان در سال 2023 چه کسانی خواهند بود.

یکی از مورد انتظارترین لحظات سال در دنیای فوتبال مربوط به اهدای توپ طلاست. این جایزه معتبرترین جایزه فردی است که وجود دارد و شصت و هفتمین دوره خود را در سال 2023 از زمانی که برای اولین بار در سال 1956 اهدا شد جشن خواهد گرفت. 

1943756

اولین برنده، استنلی متیوز انگلیسی بود که بالاتر از آلفردو دی استفانو و ریموند کوپا موفق به فتح این جایزه ارزشمند شد. از آن زمان تاکنون اتفاقات زیادی افتاده است، در جایزه ای که برای سال ها میشل پلاتینی فرانسوی، یوهان کرویف و مارکو فان باستن هلندی هر کدام با سه بار برنده شدن سلطان و بی رقیب بودند، دیکتاتوری مسی-کریستیانو به فوتبال آمد. 

آنجا بود همه چیز به کلی تغییر کرد و هر دو رکوردهای قبلی را از بین بردند تا امروز به عنوان دو نفر برتر قرار بگیرند. فوق ستاره آرژانتینی 7 بار موفق به کسب این جایزه شده، در حالی که اعجوبه پرتغالی با 5 بار در رتبه دوم قرار دارد.

لئو مسی امسال شانس اول و بزرگ برای کسب هشتمین توپ طلای خود و پربارتر کردن رکوردش است. شماره 10 بزرگ دنیای فوتبال، سال گذشته تیم ملی آرژانتین را از ابتدا تا انتهای جام جهانی قطر رهبری کرد تا سومین جام جهانی خود را به دست آورد و این یک پایان عالی برای او بود.

1945601

قبل از تصمیم گیری برای ترک فوتبال اروپا و رفتن به MLS آمریکا و بازی برای اینتر میامی، او به آرزوی بزرگش یعنی فتح جام جهانی رسید و این کار را به شکلی دراماتیک نیز انجام داد.

در رده زنان، کاندیدای بزرگ بدون شک آیتانا بونماتی است که فصلی دیدنی را به پایان رساند. فصلی که در آن با بارسا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و با اسپانیا قهرمان جام جهانی شد.

امسال، سال 2023، سال خاصی برای اسپانیایی ها خواهد بود زیرا اولین بار از زمان مرگ لوئیس سوارز، تنها فوتبالیست اسپانیایی برنده این جایزه، مراسم گالا برگزار می‌شود. بازیکن سابق بارسا و اینترمیلان در سال 1960 توپ طلا را برد و در ابتدای جولای در سن 88 سالگی درگذشت. 

1887893

در رده زنان، بله، اسپانیا اخیراً یک برنده داشته است. در واقع، او برنده فعلی توپ طلا است: الکسیا پوتیاس، که در سال 2022 جایزه ای را که قبلاً در سال 2021 کسب کرده بود، دوباره کسب کرد.

در رده مردان، دارنده فعلی این جایزه کریم بنزما است. مهاجم فرانسوی پس از فصل فوق‌العاده‌اش با رئال مادرید سزاوارانه به توپ طلا رسید. او نقش مهمی در چهاردهمین موفقیت رئال در لیگ قهرمانان رئال داشت و کمک کرد رئال برای سی و پنجمین بار قهرمان لالیگا نیز شود. 

1945091

در سال 2023، لئو مسی کاندیدای اصلی برای بردن دوباره این جایزه است، اگرچه ارلینگ هالند با فتح سه گانه با سیتی در فصل گذشته، نیز شانس خوبی برای بردن توپ طلا دارد. ستاره نروژی فصل قبل رکوردهای ویژه ای در لیگ برتر شکست و در هر دو رقابت مهم فصل برترین گلزن شد. او نزدیک ترین رقیب لیونل مسی است.

بولت سرشاخهبه نظر شما چه کسی باید برنده توپ طلای 2023 شود؟

دیدگاه‌ها