کد خبر : 1976069 | 07 آبان 1402 ساعت 12:41 | 19.4K بازدید | 25 دیدگاه

به یادآقا سیروس، مهرداد و هادی

12 گل ملوان - پرسپولیس در آسمان‌ها

زننده 12 گل از گل‌ های دوئل ملوان و پرسپولیس در تمام سال‌های گذشته حالا در بین‌مان حضور ندارند تا با رسیدن به این مسابقه خاطره بازی کنند.

12 گل ملوان - پرسپولیس در آسمان‌ها

به گزارش "ورزش سه"، مسابقه ملوان و پرسپولیس یک بازی کلاسیک در فوتبال ایران با 50 سال سابقه است که همواره اتفاقات و لحظه‌های فوق‌العاده‌ای داشته و خاطرات جذابی از صحنه‌های این دوئل‌های پرتعداد بر جای مانده است.
نکته اینجاست که در 71 تقابل این دو تیم در تمام رقابت‌ها 167 گل رد و بدل شده که زننده 12 گل از این تعداد گل حالا در بین‌مان نیستند و با فرجامی غریب و جانسوز، جوانمرگ شدند.

پژمان نوری بهترین گلزن این تقابل‌ ها است که هم در پیراهن ملوان هم در لباس پرسپولیس دروازه تیم مقابل را گشوده و جمعا 7 گل در این دوئل به ثمر رسانده است.

اما نفر دوم کسی نیست جز مهرداد اولادی فقید که او هم با لباس هر دو تیم به میدان رفته و دروازه ملوان و پرسپولیس را باز کرده است.

آخرین گل زنده یاد مهرداد اولادی با پیراهن ملوان مقابل پرسپولیس در تاریخ 20 خرداد 1390 و در بازی برگشت فینال حذفی به دست آمد. در آن مسابقه ملوان به خاطر باخت 4 بر 2 در بازی رفت نیاز به برد دو بر صفر داشت تا بعد از سال ها دوباره قهرمان این رقابت‌ها شود اما با وجود گل دقیقه 19 مهرداد اولادی، ملوان به گل دوم نرسید و تلخ ترین پیروزی تاریخ انزلی‌چی‌ها مقابل پرسپولیس رقم خورد تا سرخ‌ها تحت هدایت علی دایی در بندر انزلی روی سکوی قهرمانی بروند و دومین قهرمانی متوالی‌شان را جشن بگیرند. 

1946578

اما هادی نوروزی فقید هم در فهرست بهترین گلزنان این بازی حضور دارد که جمعا چهار گل برای پرسپولیس مقابل ملوان به ثمر رسانده. هادی آخرین بار در دوئل 29 آذرماه سال 1391 یعنی تقریبا کمتر از سه سال قبل از فوت نابهنگامش در برد شش بر صفر پرسپولیس مقابل ملوان در جام حذفی دبل کرد.

اما یک نام بزرگ نیز در بین از دست‌رفتگان و گلزنان این مسابقه تاریخی دیده می شود.سیروس قایقران فقید کاپیتان سابق تیم ملی در بازی برگشت پرسپولیس و ملوان در انزلی دو گل به یادماندنی وارد دروازه وحید قلیچ کرد. این مسابقه در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شد و پرسپولیس بازی رفت را دو بر یک برده بود اما در 22 اسفندماه آن سال سیروس دبل کرد تا تیمش به فینال برسد که البته در فینال با ضربات پنالتی استقلال را شکست داد.

دیدگاه‌ها