کد خبر : 1976079 | 07 آبان 1402 ساعت 13:20 | 127.7K بازدید | 30 دیدگاه

پیروزی شرم‌آوری که دنیای بوکس را تکان داد

کریس رونالدو تماشاگر جنجالی‌ترین نبرد سال!

پیروزی تایسون فیوری برابر فرانسیس انگانو در نبرد جذاب امروز در ریاض جنجال بسیاری به پا کرده است.

کریس رونالدو تماشاگر جنجالی‌ترین نبرد سال!

به گزارش "ورزش سه"، فیوری و انگانو ساعتی قبل در شهر ریاض عربستان در نبردی که به «مبارزه بدترین‌ها» معروف شده بود مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت این بوکسور انگلیسی بود که به پیروزی رسید. 

در حالی که انتظار می‌رفت اسطوره دنیای بوکس به آسانی برابر حریفش به پیروزی برسد، این اتفاق رخ نداد و او با مشکلاتی جدی مواجه شد و حتی تا یک قدمی قبول شکست هم پیش رفت. 

داوران با دقت این بازی را زیر نظر داشتند و در نهایت با رای دو داور از سه داور بود که فیوری برنده این مبارزه اعلام شد تا رکوردش همچنان دست نخورده بماند و ثابت کند که هنوز کسی توانایی رقابت با او را ندارد. 

این در حالی بود که انگانو که پیش از این در رشته ورزش مبارزه آزاد فعالیت داشت برای اولین بار حضور در رینگ بوکس به صورت حرفه‎‌ای را تجربه می‌کرد و حتی در راند سوم با ضربه‌ای که به حریفش زد موفق شد او را نقش زمین کند. 

1946633

فیوری پس از این رقابت نفس‌گیر که 10 راند به طول انجامید به خبرنگاران گفت:« این یکی از ناخوشایندترین مبارزات چند سال اخیر برای من بود. به هیچ وجه برنامه‌ای برای آن نداشتم. فرانسیس بوکسور بسیار خوبی است. او عالی مشت می‌زند. من احترام زیادی برایش قائل هستم.»

انگانو هم پس از این رقابت اظهار داشت:« من خیلی خیلی خوشحالم، حتی با این که برنده نشدم. این اولین مبارزه بوکس من بود. با کمی تجربه بیشتر در این رشته می‌توانم حتی بهتر هم شوم. می‌دانم که توانایی انجام این کار را دارم.»

1946576

چیزی که واضح است این است که انگانو با عملکردش توانست دنیای بوکس را شوکه کند و با وجود این که در نتیجه شکست خورد اما بسیاری او را برنده این مبارزه می‌دانند. حالا شهرت فیوری بیشتر از هر چیز دیگری آسیب دیده است. 

بسیاری این اسطوره انگلیسی را بهترین بوکسور سنگین وزن نسل خودش می‌دانستند، اسطوره‌ای که در آستانه زمین خوردن توسط یک مبارز آزاد در دیداری تماشایی و جذاب بود. 

بسیاری از ستاره‌های بزرگ و سرشناس از نزدیک شاهد این رقابت بودند. کریستیانو رونالدو، کانر مک گرگور، سادیو مانه، کانیه وست و امینم، شوگر ری لئونارد و روی جونز جونیور در بین افرادی بودند که این رقابت را از نزدیک تماشا کردند. 

1946594
رونالدو به همراه ستاره‌هایی مانند سادیو مانه و امینم و کانیه وست از نزدیک شاهد این نبرد بودند

انگانو پیش از وارد شدن به رینگ روی تختی طلایی رنگ نشست و تاجی هم بر سر گذاشت و مایک تایسون هم در کنار او دیده می‌شد. این رفتاری بود که فیوری هم در سوی مقابل انجام داد و با استایلی کاملا مشابه وارد سالن شد. 

اتفاقاتی که در هر راند برای این دو بوکسور در رینگ رخ داد و در نهایت با پیروزی فیوری به پایان رسید را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

راند یک: فیوری سعی کرد از گوشه رینگ به سمت انگانو برود و ضربه‌ای سنگین به او وارد کند اما موفق نشد. حریف هم از وسط زمین به سمت او رفت و چند مشت به بدنش زد. فیوری پاسخ خوبی داد و توانست راند اول را به سود خودش به پایان ببرد. 

راند دوم: انگانو بسیار ساکن و بدون تحرک بود و فیوری حرکات بهتری داشت. با این حال، انگانو موفق شد در یک حرکت به حریف برسد اما با یک آپرکات غافلگیر شد. شرایط تا حدی برابر بود اما فیوری باز هم بالاتر قرار گرفت.

1946634

راند سوم: انگانو کار را هجومی آغاز کرد و ضربه‌ای به حریف زد. 30 ثانیه بعد یکی از بزرگترین شگفتی‌های این مبارزه رقم خورد! انگانو توانست با مشتی به صورت حریف ضربه بزند و او را نقش بر زمین کند. این راند مشخصا به سود او به پایان رسید. 

راند چهارم: مربی فیوری تلاش کرد در فاصله کوتاه استراحت، او را به خودش بیاورد. این کار جواب داد و او بار دیگر قدرتمند ظاهر شد و توانست این راند را هم از آن خودش کند. 

راند پنجم: حالا فیوری قدرت تازه گرفته بود و توانست ضربه خوبی زیر چانه انگانو بزند. به نظر می‌رسید که او حالا بسیار راحت‌تر است و این راند را هم با پیروزی به پایان برد. 

راند ششم: انگانو از همان سه راند اول سرزندگی لازم را نداشت. تلاش کرد ضربه‌های غیرمنتظره بزند اما بارها و بارها با ضد حملاتی از سوی حریف روبرو شد. 

1946593
در نهایت تیم داوری رای به پیروزی فیوری داد تا او همچنین شکست‌ناپذیر بماند

راند هفتم: فیوری دوباره نقش زمین شد! اما این بار به خاطر تلو تلو خوردن پس از ضربه محکم فیوری بود. به جز این صحنه، این راند بسیار متعادل پیش رفت و هر دو می‌توانستند برنده اعلام شوند. 

راند هشتم: انگانو بار دیگر قدرتش را به رخ کشید، فیوری را در گوشه رینگ گیر انداخت و هوک چپ محکمی به او زد که جایش روی صورت او ماند. این راند بدون شک برای انگانو بود. 

1946635

راند نهم: فیوری در همان ابتدا ضربه خوب دیگری زد و اتفاق خاص دیگری رخ نداد. 

راند دهم: فیوری توانست با مشت‌های متعدد انگانو در گوشه‌ای نگه دارد. او بارها تلاش کرد مشت محکمی به فیوری بزند تا پاسخ قاطعی داشته باشد اما موفق نشد. این راند هم نصیب فیوری شد.

دیدگاه‌ها