کد خبر : 1976416 | 08 آبان 1402 ساعت 15:44 | 8.5K بازدید | 8 دیدگاه

اشد مجازات در انتظار عاملان آشوب در فرانسه

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، و آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، اتفاقات پیش از بازی لیون و مارسی را محکوم کرد.

اشد مجازات در انتظار عاملان آشوب در فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، به اتفاقات پیش از بازی روز گذشته بین مارسی و لیون، واکنش نشان داد.

به دلیل حمله طرفداران مارسی به اتوبوس لیون، فابیو گروسو، سرمربی لیون، از ناحیه سر و پلک دچار آسیب دیدگی شدید شد که در نهایت بازی به تعویق افتاد.

اینفانتینو درمورد این اتفاقات در حساب رسمی کاربری خود در برنامه ایکس (توییتر سابق) نوشت:"در فوتبال، چه در داخل و چه خارج از زمین، هیچ جایی برای خشونت وجود ندارد. رویدادهایی مانند آنچه در مارسی قبل از بازی لیگ یک بین المپیک مارسی و المپیک لیون رخ داد، جایی در ورزش و جامعه ما ندارد و من از مقامات مربوطه می‌خواهم که اقدامات لازم را انجام دهند. بدون استثنا، در فوتبال، همه بازیکنان، مربیان و هواداران باید بتوانند در امنیت کامل از ورزش ما لذت ببرند."

1947404

همچنین آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، حمله به اتوبوس تیم المپیک لیون را محکوم کرد:"این اعمال حماقت و نفرت که هیچ ربطی به ورزش ندارند، باید با بیشترین عزم راسخ با تلاش جمعی همه کسانی که واقعاً ورزش را دوست دارند ریشه کن شود. عاملان آن باید پیدا شوند و به اشد مجازات برسند."

جرالد دارونین، وزیر فرانسه، تایید کرد که 7 مظنون در این پرونده دستگیر شده‌اند و برخی رسانه‌ها هم تایید کرده‌اند که تعداد آن‌ها به 9 نفر رسیده است.

دیدگاه‌ها