کد خبر : 1977132 | 12 آبان 1402 ساعت 02:30 | 48.3K بازدید | 78 دیدگاه

نه مسی نه مارادونا: پله بهترین است!

پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان، پله را بهترین بازیکن تاریخ می‌داند.

نه مسی نه مارادونا: پله بهترین است!

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دوشنبه شب در فرانسه توپ طلای هشتم خودش را برای هدایت آرژانتین برای رسیدن به عنوان قهرمانی جام جهانی 2022 قطر دریافت کرد و این ابرستاره آرژانتینی معمولاً در کنار هموطنش دیگو مارادونا، به‌عنوان بهترین بازیکنانی در نظر گرفته می‌شوند که تا به حال وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شده‌اند. با این حال، اینکه دقیقاً چه کسی عنوان بهترین بازیکن تمام دوران را به خود اختصاص بدهد، همچنان مورد بحث است.

پاپ فرانسیس از تحسین‌کنندگان مسی، ستاره فعلی اینترمیامی و مارادونا، ستاره سابق ناپولی است، با این حال او می‌گوید پله، اسطوره برزیلی، شایسته احترام بیشتری است. او به شبکه رای اسپورت گفت: «من به لیست بهترین‌ها سومین نفر، پله، را اضافه می‌کنم. آنها سه نفری هستند که من فوتبالشان را دنبال کردم. هر سه عالی هستند. هر کدام تخصص خاص خود را دارند. در حال حاضر مسی بسیار خوب است.»

1948735

پاپ فرانسیس در ادامه به نبردهای مارادونا با اعتیاد اشاره کرد و گفت: «مارادونا به‌عنوان یک مرد شکست خورد، بیچاره، او لغزید، اطرافیانش به او کمک نکردند. او اولین سالی که من پاپ شدم به دیدن من آمد. اما [زندگی او] بد به پایان رسید، خنده‌دار است، بسیاری از ورزشکاران حتی در بوکس پایان بدی دارند. این واقعاً عجیب است.»

وی در مورد مسی و پله هم گفت: «مسی بسیار خوب صحبت می‌کند، او یک جنتلمن است، اما در بین این سه، بزرگترین جنتلمن پله بود ، او مردی با قلب بسیار بزرگ است، با او صحبت کردم، در هواپیمایی در بوئنوس آیرس، با او آشنا شدم. او مردی شایسته با روحی بزرگ بود."

دیدگاه‌ها