کد خبر : 1977208 | 12 آبان 1402 ساعت 02:18 | 29.5K بازدید | 40 دیدگاه

خطرات قوی سپید وقتی باران می‌آید؛

ملوان مدعی، تارتار محبوب! (عکس)

اشاره مهدی تارتار به بارش باران در نقش جهان، نقطه اوج نشست مطبوعاتی او در اصفهان بود.

ملوان مدعی، تارتار محبوب! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، گل سوم ملوان به سپاهان عجیب است، دو بازیکن سپاهان به هم می‌خورند و توپ جلوی سهیل فداکار می‌افتد تا او با ضربه‌ای به دروازه پیام نیازمند، کار را تمام کند؛ پاداشی بر موقعیت‌سازی‌های سفیدپوشان ملوان در نقش جهان در فاصله خیلی کم از بازی خانگی با پرسپولیس و توقف قهرمان فصل گذشته.

قرعه پرسپولیس - سپاهان برای هر تیم لیگ برتری یک کابوس است اما نه برای ملوان. ملوانی که خودش زمانی کابوس تیم‌های فوتبال ایران بوده و قرعه بازی با این تیم برای هر حریفی یک دردسر واقعی بود. البته ملوانی که از او صحبت می‌کنیم به دهه 1360 تعلق دارد، زمانی که شاگردان بهمن صالح‌نیا موفق‌ترین تیم فوتبال ایران در رقابت‌های سراسری بودند، حتی بالاتر از استقلال و پرسپولیس. آنها سابقه بردن آبی و قرمز در دو مرحله متوالی را در جام حذفی دارند و قهرمانی خاطره‌انگیزی که با اسم سیروس قایقران گره خورده است.

1948852
بعد از 90 دقیقه پرهیجان، گل سوم برای شکست مدعی قهرمانی، هرکسی را به شور می‌آورد.

اما سالها بعد و پس از سقوط و صعودهای فراوان، دوباره تیمی در انزلی متولد شده که دو سال بعد از بازگشتش به لیگ برتر خود را به عنوان مدعی در لیگ برتر معرفی کرده است. یک تیم منظم و بدون ستاره واقعی اما سریع، خطرناک و ضربه‌زن. پس از هدر رفتن یک موقعیت سه به تک در بازی پرسپولیس، سفیدها در نقش جهان نشان دادند که آن موقعیت اتفاق نبوده و برنامه‌ای بوده برای به پاشنه چرخاندن دروازه رقبا. اما اگر آنجا بیرانوند بود که روی توپ خیمه زد و نگذاشت توپ وارد دروازه شود، اینجا پیام نیازمند است که بعد از یک مهار و دو خوش‌شانسی، مجبور شد در نهایت مقابل حریف ضربه بزند.

1948854
این قابی است که می‌توانست هفته گذشته مقابل پرسپولیس هم رخ بدهد، اگر ملوان کمی خوش‌شانس بود.

این گل‌زنی و این پیروزی بزرگ در شرایطی رقم خورد که بارانی در نقش جهان می‌بارید. وقتی که مهدی تارتار کلاه لبه‌دار معروفش را روی سر سفت کرد و کاپشن چرمش را تن زد. لحظه‌ای که یک چیز خوش‌یمن روحش را نوازش داد و او فکر کرد اگر یک روز، روزِ ملوان در اصفهان باشد، همین امروز خواهد بود که باران به کویر زده و حال و هوای انزلی را به کرانه‌های زاینده‌رود برده است.

ملوان دیشب ستایش‌برانگیز بود. اگرچه سپاهان بعد از گل اول، 20 دقیقه‌ای مداوم روی دروازه آنها حمله کرد اما در نیمه دوم کنترل بازی آرام آرام با شاگردان تارتار پیش می‌رفت و موقعیت‌ها هم مال ملوان بود. موقعیت‌هایی که دو بار به شکل ترسناکی دروازه سپاهان را تهدید کرد و در نهایت منجر به گل سوم و پیروزی شاگردان تارتار شد. مربی‌ای که هرچه می‌گذرد پخته‌تر و جذابتر نمایش می‌دهد و پیش می‌رود و حالا خودش هم برای اولین بار تبدیل به چهره‌ای شده که بشود واژه محبوبیتش را کنارش نوشت. چیزی که نه در دوران بازیکنی و نه مربیگری چندان با آن مانوس نبوده؛ اما شاید حالا وقتش رسیده باشد.

1948853
برد مقابل سپاهان به نظر شروع کار ملوان در بالای جدول است، آنها به این سادگی رتبه سوم را تحویل نمی‌دهند.

تارتار که خیلی هم دیر به ملوان پیوسته و کارش را برای این فصل با شک و تردید نسبت به شرایط این باشگاه قدیمی آغاز کرده، حالا از این انتقال کاملا خوشحال و راضی است، همانطور که انزلی‌چی‌ها نیز کاملا چنین حسی به سرمربی‌شان دارند. حتی جوانترها که دوست دارند او را با شلوار مام استایل و تی‌شرت لش کنار خط ببینند.

دیدگاه‌ها