کد خبر : 1977407 | 13 آبان 1402 ساعت 10:11 | 17.3K بازدید | 41 دیدگاه

از پنالتی پرسپولیس و استقلال تا آفساید جنجالی تراکتور

همه داوران مشهور لیگ برتر ضربدر گرفتند!

قضاوت این هفته داوران مورد نقد و اعتراض شدید حسین عسگری، رئیس سابق کمیته داوران، قرار گرفت.

همه داوران مشهور لیگ برتر ضربدر گرفتند!

به گزارش "ورزش سه"، این هفته لیگ برتر ایران در حالی با صحنه‌های مشکوک به داوری همراه بود که در اغلب صحنه‌ها داوران نتوانستند تیک سبز کارشناسان را متوجه خود ببینند و در عوض ضربدر قرمز نصیب‌شان شد؛ از علی صفایی تا امیرسامان سلطانی و یاسر همرنگ.

در بازی پرسپولیس، پنالتی سرخپوشان و همچنین اخراج و گل تساوی‌بخش تیم میهمان به شدت مورد نقد قرار داشت و در بازی استقلال هم دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه اعتراضات را به خود برانگیخت. در دیدار سپاهان و ملوان هم اتفاقات مشابهی رخ داد که البته تاثیر‌ خاصی در‌ نتیجه نداشت. این در حالی است که بازی آلومینیوم - ذوب‌آهن و تراکتور - نساجی نیز از اشتباهات داوری مصون نبودند.

در همین خصوص حسین عسگری، کارشناس داوری باسابقه فوتبال ایران، در‌ مورد چهار بازی که آنها را تماشا و بررسی کرده، نظرات خود را ابراز می‌کند. با این توضیح که در پایان مصاحبه در‌ پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون اظهارات یک‌ پیشکسوت داوری علیه خود، جملات تندی را به زبان آورده است.

پرسپولیس - صنعت نفت
گل دوم صنعت نفت: با توجه به آن چیزی که تصاویر نشان می‌دهد توپ از خط عبور نکرده است. در واقع فکر می‌کنم که حدود سه-چهار سانت از محیط توپ هنوز روی خط باقی مانده بود و گل نبود. تشخیص این صحنه واقعا سخت است و تکنولوژی به داد داوران می‌رسد اما با تصاویری که ما دیدیم، محیط توپ هنوز با خط تماس دارد.

پنالتی پرسپولیس: طبق قوانین فیفا، اگر دستان بازیکنی که تکل می‌رود به حالت طبیعی باشد و بدنش را بزرگ نکرده باشد و توپ به دست تکیه‌گاه برخورد کند، تخلف هند محسوب نمی‌شود‌.

اخراج بازیکن نفت: اواخر نیمه اول به چه دلیل اخطار دوم را به مهاجم صنعت نفت داد؟ او خطا کرد اما خطای او شامل جریمه شخصی نمی‌شد و باید یک ضربه آزاد به نفع پرسپولیس اعلام می‌کرد. خطای او نه بی‌پروایی بود و نه جلوی حمله حریف را گرفت.

استقلال - شمس آذر
مشکوک به پنالتی شمس آذر: در دقیقه ۴۳ مدافع استقلال با کل بدن خود از پشت بازیکن شمس آذر را درو می‌کند و روی توپ اثری نمی‌گذارد. باید یک پنالتی به نفع شمس آذر گرفته می‌شد.

تراکتور - نساجی
گل اول تراکتور: یک سری اشتباهات اصلا قابل قبول نیست. بازیکن به وضوح در آفساید است. کمک داور اول پرچم می‌زند و بعد گل را قبول می‌کند، نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد. من چون بازی دیروز تراکتور را ندیده بودم به مورد اشتباه داوری اشاره نکردم. در چهار بازی از پنج مسابقه دیروز مشکل داوری وجود داشته است. مثلاً در بازی ذوب آهن و آلومینیوم هم تیمی که به نفع آنها پنالتی گرفته شده و هم تیمی که به ضررشان پنالتی اعلام شده می‌گویند که خطا اتفاق نیفتاده است.

اظهارات جنجالی یک کارشناس: من اسم کسی را نمی‌آورم، اما متاسفم که در فوتبال دیگر احترام کسی را نگه نمی‌دارند. این آقا همان کسی است که دو سال پیش تلاش کرد برای یکی از کمک داوران بین المللی ایران حرکت غیراخلاقی درست کند تا خودش به جای او به جام جهانی برود. او کسی است که برای عموزاده خودش کلاهبرداری کرده است. حالا انتظار دارید او در مورد فوتبال و داوری حرف بدون حب و بغض بزند؟

دیدگاه‌ها