کد خبر : 1977611 | 13 آبان 1402 ساعت 23:43 | 20.4K بازدید | 25 دیدگاه

داور معروف ایران در مهلکه اعتراض شدید!

قضاوت پیام حیدری و کمک‌هایش در دیدار سپاهان و ملوان مورد اعتراض شدید طلایی‌پوشان قرار گرفت.

داور معروف ایران در مهلکه اعتراض شدید!

به گزارش ورزش سه، در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر، اشتباهات عجیبی از سوی بعضی تیم‌های داوری سر زد و در این بین دیدار سپاهان و ملوان نیز پر از صحنه‌های مشکوک داوری بود. در مجموع کارشناسان داوری هفته شلوغی را پشت سر گذاشتند و نظرات آنها در مورد برخی از صحنه‌ها، قابل توجه بود.

در صحنه گل اول سپاهان در دیدار برابر ملوان کمک داور اول این دیدار، حمیدرضا افشون، پرچم زد و گل رامین رضاییان را مردود اعلام کرد که این موضوع باعث شد بازیکنان سپاهان و نیمکت‌نشینان این تیم به شدت به تصمیم و قضاوت داور اعتراض کنند و به نوعی پیام حیدری در همهمه و اعتراضات سپاهانی‌ها گرفتار شود.

1949654

البته در این صحنه پس از مشورت میان کمک داور و داور وسط، پیام حیدری با توجه به اینکه توپ از مدافع ملوان به رامین رضاییان که در موقعیت آفساید قرار داشت رسیده بود، در تصمیم خود تجدید نظر کرد و گل را به سپاهان برگرداند. هر چند برخی از کارشناسان داوری معتقد بودند با توجه به اینکه مدافع ملوان تحت فشار قرار داشت، این گل باید به دلیل آفساید مردود اعلام می‌شد.

با این حال به جرات می‌توان گفت که هفته نهم از لحاظ داوری، یکی از پر‌اشتباه‌ترین هفته‌ها تا به اینجای فصل بوده و خلأ تکنولوژی VAR، به وضوح احساس می‌شود و با سوت‌ها و پرچم‌های نادرست، این سیکل معیوب همچنان ادامه دارد. با این روند، همه تیم‌ها از حیث داوری، ضرر می‌کنند و هميشه عده‌ای نسبت به تصمیمات داور اعتراض دارند.

1949655

ای کاش فدراسیون فوتبال و کمیته داوران، هر چه زودتر بتوانند VAR را در تمام ورزشگاه‌ها راه‌اندازی کنند؛ گرچه این اقدام، مستلزم آماده‌سازی زیرساخت‌ها و سخت افزارهای ورزشگاه‌ها می‌باشد. در آخر، باید اذعان داشت که با آمدن VAR، بساط اعتراض‌های بی پایان و بی اساس، تا حدی جمع می‌شود و از بین می‌رود.

معین احمدوند
عکس‌ها: وحید مؤمن‌زاده

دیدگاه‌ها